"Tianzhen,apa yang dimaksudkan oleh auntie mu itu"tanya pangzi. Tapi wuxie masih dalam dilema dan tidak mendengar pertanyaan si gendut itu. 'Bagaimana aku mahu memberitahu si gendut dengan xiaoge tentang perkara ini'fikir wuxie "Ahh!kusut kepala ku"kata wuxie."Wuxie"panggil xiaoge.Wuxie melihat ke arah xiaoge."Kenapa xiaoge"tanya wuxie."Woi,aku bertanya kepadamu tapi kau tidak dengar,bila xiaoge yang memanggilmu kau menyahut"kata pangzi."Dasar pingxie"kata pangzi lagi."Ya,ya kau tanya apa tadi"tanya wuxie."Aku tanya apa yang dimaksudkan dengan ucapan auntie kau tadi"kata pangzi."Oh!Pasal tu kau tak perlu tahu lah,kita takkan terlibat pun"bohong wuxie."Kau tak boleh tipu aku tianzhe,jawab kalau tak xiaoge tidur dengan aku malam ni"ugut pangzi."Woi janganlah, ok aku beritahu duduk dulu"kata wuxie.
Mereka pun duduk bersama dengan wang meng memberikan teh kepada mereka."Jadi apa yang dimaksudkan oleh auntie aku ialah kita bertiga ialah guardian yang perlu menjaga batu infinity itu merangkap guardian yang perlu menjaga para perempua pemegang kuasa batu tersebut dan tak kisah lah dalam apa jua keadaan sekalipun guardian harus menjaga batu dan pemegang kuasa itu sebaik mungkin walau nyawa perlu digadaikan,sebab itulah aku tolak apa yang disampaikan oleh auntie aku tu"jelas wuxie."Tapi apa pula yang dimaksudkan dengan kita tak boleh menolak takdir tu"tanya pangzi."Kita memang tak boleh menolak kerana kita akan dianggap melanggar perintah alam"jelas wuxie lagi.
'Dan aku tak nak hilang anak aku dan xiaoge dalam perjalanan kali ni,kami baru saja sebulan menikah takkan lah nak buat macam ni pulak'fikir wuxie.
(Adakah xiaoge dan pangzi tahu pasal kandungan wuxie?
Sila nantikan di episod akan datang....
Saya minta maaf atas kesalahan ejaan ataupun bahasa dan terima kasih kepada yang dah beri sokongan kepada saya..
Mungkin saya akan update lambat sedikit kerana saya masih ada dua buku yang perlu diterbitkan,jadi sila bersabar dan teruskan sokongan anda semua..
YOU ARE READING
REUNION:THE GUARDIAN (ON HOLD)
AdventureWu xie,Zhang qiling,Wang pangzi,Hei xiazi dan Liu sang didatangi oleh seseorang yang dikenali sebagai Puan Wu.Mereka dipilih untuk menjaga lima orang wanita yang memegang lima jenis kuasa iaitu api,air,petir,angin dan tanah.Mereka ialah Wang Dao,Bai...