Selepas mereka berbincang,mereka memutuskan untuk pergi ke rumah uncle kedua untuk berbincang tentang batu infinity dan pemegang sementaranya.Tapi wuxie masih memikirkan tentang kandungannya,adakah dia perlu memberitahu xiaoge dan pangzi tentang perkara ini.
'Apa yang harus aku lakukan sekarang ni ,anak ini anak aku dan xiaoge tapi adakah xiaoge inginkan dia.Walau macam mana sekalipun aku akan tetap jaga kandungan aku'fikir wuxie.
"Wuxie,awak okay ke"tanya xiaoge."Saya ok je xiaoge"kata wuxie."Betul tu tianzhen ada apa-apa yang kau nak beritahu"tanya pangzi."Aku ok jangan risau kan aku,nanti aku beritahu ok"jelas wuxie."Hmm,kau dah janji ya"kata pangzi."Ya"kata wuxie.
Keesokan harinya mereka bertiga pergi ke rumah uncle kedua seperti yang diberitahu oleh auntie wuxie.Sesampai mereka di sana,terdapat ramai pembantu yang sedang mengemas rumah dan apabila mereka memasuki rumah terdapat uncle kedua duduk di kerusi ketua keluarga dan auntie wuxie disebelahnya begitu juga hei xiaxi dan liu sang dan ada juga beberapa perempuan yang tidak dikenali dan wuxie berfikir mungkin pemegang kuasa batu itu untuk sementara.
"Wuxie"panggil auntie wuxie."Hmm apa yang nak dibincangkan"tanya wuxie sambil duduk di kerusinya."Awak terima takdir awak"tanya auntie wuxie."Saya boleh menolak ke"kata wuxie acuh tak acuh."Tapi mana lagi sorang pemegang batu tu"tanya wuxie."Itu pun dia"kata auntie wuxie.Mereka berpaling ke belakang dan alangkah terkejutnya mereka apabila mengetahui siapa dia dan orang itu ialah xiao mei anak angkat pangzi."Kenapa perlu babitkan dia"tanya wuxie."Takdir wuxie takdir"kata auntie wuxie."SAYA TAK SETUJU"kata pangzi."Pangzi tenanglah kita berbincang"kata wuxie.
Semuanya duduk dan auntie memperkenalkan seorang demi seorang pemegang kuasa batu itu."Ini ialah wang
dao pemegang kuasa api,ini pula bai hao tian pemegang kuasa air,ini pula chuchu pemegang kuasa angin,ini pula mianmian pemegang kuasa tanah dan yang terakhir kamu semua kenal iaitu xiao mei pemegang kuasa petir"terang auntie wuxie."Jadi kami berlima ialah guardian mereka"kata black glasses."Ya dan awak semua tidak boleh menolak takdir ini"kata auntie wuxie."SAYA MENOLAK TAKDIR INI"bentak wuxie.Wang dao yang merasa geram dengan wuxie disebabkan itu dia ingin menikam wuxie."Xiaoge,pangzi kita balik"kata wuxie.Semasa mereka hendak keluar wang dao menikam perut wuxie dan pedangnya mempunyai racun yang merbahaya.
"AHH"jerit wuxie."WUXIE TIANZHEN"jerit xiaoge dan pangzi."Xi...ao...ge"panggil wuxie dengan lemah."Xiaoge kita bawa wuxie ke hospital sekarang jugak"kata pangzi.Xiaoge mengangkat wuxie dengan bridal style dan meninggalkan rumah itu dengan tergesa-gesa.Semua orang yang berada di situ terkejut dengan apa yang berlaku.
DI HOSPITAL
"Doktor doktor cepat"panggil pangzi.Doktor dan nurse datang dan membawa wuxie ke bilik pembedahan untuk melihat adakah racun itu merbahaya ataupun tidak.Xiaoge dan pangzi menunggu di luar.Selepas beberapa jam,doktor pun keluar."Siapa pasangan encik wu?"tanya doktor."Dia doktor,kenapa dengan keadaan wuxie"jawab pangzi."Encik wu berada dalam keadaan yang selamat begitu juga anak dalam kandungannya"jelas doktor.Pangzi dan xiaoge terkejut dengan berita yang disampaikan oleh doktor itu."Kandungan?"tanya xiaoge."Ya
awak berdua tidak tahu tapi jagalah anak dan suami awak baik-baik,saya minta diri dulu ya"kata doktor.Di bilik wuxie
"Wuxie bila kau nak beritahu kitaorang"tanya pangzi."Aku nak beritahu selepas kita balik dari rumah uncle aku"terag wuxie."Xiaoge awak tak gembira ke"tanya wuxie"Wuxie,terima kasih"ucap xiaoge."Hmm kenapa pulak"tanya wuxie."Sebab jadi pasangan saya dan saya gembira sangat gembira"kata xiaoge.Tapi bila xiaoge teringat apa yang menyebabkan wuxie dan anaknya berada dalam bahaya,dia merasa sangat marah tetapi wuxie berkata kepada xiaoge yang dia dan anaknya baik-baik sahaja.
Apakah yang akan berlaku kepada wang dao dan adakah mereka akan pergi mengikuti perjalanan kali ini?
Nantikan sambungan selanjutnya.
Sila sokong saya dan saya ucapkan terima kasih kepada yang sudah menyokong saya.
YOU ARE READING
REUNION:THE GUARDIAN (ON HOLD)
AdventureWu xie,Zhang qiling,Wang pangzi,Hei xiazi dan Liu sang didatangi oleh seseorang yang dikenali sebagai Puan Wu.Mereka dipilih untuk menjaga lima orang wanita yang memegang lima jenis kuasa iaitu api,air,petir,angin dan tanah.Mereka ialah Wang Dao,Bai...