Yaz güneşi tüm güzelliğiyle yüzüme vuruyordu.Hazırlıklarımızı yapıp yola çıktık.Yani yeni bir hayat başlıyordu benim için.Yeni bir şehir,yeni görev,yeni bir okul.Annenin hastalığından ve benim okulundan dolayı başka bir şehre taşınmıştık.Bolu.Cennet gibi bir yer.Herşeyi mi geride bırakmıştı.15 yıl boyunca oturduğu evi,çocukluk arkadaşlarını,okulunu,her şeyini.Güneş batmasına yakın Bölümünün masmavi Abant gölü rengini gösterdi.Bu anı yakalamak kolay değil.Herkes bu güzelliği göremez.Yeni evimize adımını attım.Muhteşem di.Göle bakan bir odası vardı.Anneme "burası benim odam olsun, lütfen" dedim.O da kabul etti.Evimiz iki katlıydı kocaman bahçesi vardı.Dış rengi beyezdı.Bahçede mis gibi çiçekler korkuyordu.Şimdiden çalışmıştım yeni şehre ve yeni eve.Eşyalarımızı yerleştirdikten sonra idama geçip camdan gölü özledim.Masmavi rengi bana huzur veriyordu.Bunları acilen Pelin'e anlatmam gerekiyordu.Peril benim çocukluk arkadaşım hatta kardeşim.Telefonu elime aldım."Pelin ne oldu inanamazsın" "çatlatmada anlat o zaman "dedi." Şu an Abant gölüne bakan bir odanın içindeyim ve bu oda benim idam.İnanılmaz güzel burası ,cennet gibi sevinçten yerinde duramıyorum"dedim elim Ayağım birbirine dolanmıştı."Bakıyorum da yokluğunda gayet mutlusunuz Güneş hanım " dedi imalı bir ifadeyle "Olur mu canım arkadaşım seni çok özledim.Senin yokluğunu hiçbir şey dolduramaz.Sadece burası bana çok enerji verdi nedenini bilmediğim bir şey" dedim." biliyorum tatlım.Umarım mutluluğun hiç bitmez " Annenin sesiyle Peril'den ayrılmak zorunda kaldım."Güneş kızım yemek hazır,seni bekliyoruz" "Annem sesleniyor,sonra konuşalım olur mu canım"dedim."Tabii ki ne zaman müsait olursan konusu ruz,kendine iyi bak" dedi ve aşağıya indim.Annem ve babam da anlamıştı ne kadar mutlu olduğumu.Ama ablam benim kadar mutlu değildi.Çünkü onun bir kariyeri vardı ve bunu geride bırakmıştı.Ablaın mutsuzluğu un asıl sebebi eski sevgilisi.Anlamı çok üzdü pislik adam ,tam evlenceklerdi ki anlamı aldattığını öğrendik.Ablam o günden beri hiç gülmüyor.Yemeğimizi yedikten sonra odamıza çekildi.Kafamı yastığa koyup hayal dünyama daldım.Sabah kalktığında annem ve ablam kahvaltıyı hazırlamış beni bakliyordu.Bu sabah çok enerjik uyanmıştı.Anlamın"kalktı mı canım? Hadi elini yüzünü yıka seni bekliyoruz"demasiyle kendime geldim.Yüzümü yıkandıktan sonra yemyeşil ağaçların içinde, mis çiçek korkularıyla kahvaltı mı yaptım.Bugün Bölümü gezmeye karar verdim.An nemden izin alıp göl kenarına gittim.Mis gibi havayı içime çekerken "pardon " diye bir ses duydum.Dönüp baktığımda "şey..ben manzarayı çekiyordu da kusura bakmayın " dedi."Önemli değil ben de zaten gidiyordum " dedim."Ben Selim. Tanıştığıma memnun oldum" "Ben de Güneş memnun oldum. Kolay gelsin." Deyip uzaklaştı.Selim.Ona baktığımda içimde değişik birşey oldu .Uzun boylu ve kumraldı.Açık kahverengi gözleri vardı.Eve döndüm idama geçtim.Aklımda sadece o vardı. Oysa ki sadece tanışmıştık.Bir daha nerede göre çektim ki.Ama görmek istiyordum.İyi birine benziyordu .Aşağı inip babamla ve annemle okul hakkında konuştuk.Abant lisesine kaydını yaptırmaya karar verdik.Yarın anlamla birlikte kayıt yaptırmaya beraber gidecek tik.Sabah kahvalttımızı yaptıktan hemen sonra anlamla birlikte hazırlanıp evden çıktık.Önce okula kayıt yaptırmaya oradan da alışverişe gidecek tik.Okulun önüne geldik.İçeri girip kayıt yaptırdık.Alışveriş yapmak için alışveriş merkezine gittik.Yeni kıyafetler,ayakkabılar ve takılar aldık.Uzaktan bir ses duyduk anlamla "Rüya" anlama doğru yaklaştı ve uzun uzun sohbet ettiler.Ben de bu arada kıyafet deniyordum.Ben döndüğümde ablam yalnız dı.Ablama "kimdi o?" Diye sordum."Dün iş görüşmesine gittiğimde tanıştık. Adı Savaş" dedi.Anlamın ilk kez güldüğünü gördüm son zamanlarda.Bu adama karşı birşey hissediyor olmalı dedim içimden.Birbirlerine bakışları dan anlamıştı aşık olduklarını.Ablam çok güzeldir benim.Uzun boylu ,siyah uzun saçları,siyah gözleriyle çok dikkat çekiyor.Gerçekten rüya gibi birisi.Ben ise hiç anlama benzemiyorum.Güneş renginde belirme uzanan düz saçlıyım ve mavi gözlüyüm.Ablam babama ben an neme çekmiş im bu konuda.Alışverişten sonra eve döndük.Uzun zamandır anlamla vakit geçirmiyordum.İlimizde çok yorgun dük.Kendimi direk odaya attım ve farkında değilim pantolon ve gömlek le uyuyakalmışım.Sabah alarmı sesiyle uyandım.Heyecanlıyım sonuçta okulun ilk günü.İçimde biraz korku var alışamam diye.Okulun kapısından girdim.Etrafa göz atarak sınıfına doğru adım attım.Sınıfa girdim ve karşımda Selim.Yine göz göze geldik.Aynı anda "Selim" , "Güneş "dedik ve sadece birbirimize bakıyorduk.Aklındaki tüm düşünceler ve içimdeki korku yok olmuştu.Bana "hoşgeldin" dedi.Okulda sadece onu tanıdığım için yanına oturdum.Tüm gün boyunca beraber dik.Birbirimizi artık daha iyi tanıyorduk.Zil çaldığında tuvalete gittim ve bir ağlama se duydum.B Aslı'ydı.Sınıf arkadaşım.Ne olduğunu sordum.Önce anlatmadı ama sonra kötü bir niyetin olmadığını anlayınca anlatmaya başladı."Gezi için para toplanıyor.Ben babamı kısa bir zaman önce kaybettim annem ise hasta çalışamıyor.İki tane kardeşim var.Onlara bakmak gerekiyor." Dedi ve dayanamayıp ben de ağlamaya başladım.Aslı sakinleştikten sonra konuşmaya devam etti."Ben okul çıkışında bir kafede çalışıyorum.Okulu bırakıp aileme bakmak istedim fakat babam ölmeden önce ona söz vermişttim.Ona verdiğim sözü yerine getirmezsem kendimi çok suçlu hisseder im." Dedi.Ona yardım etmek istedım ama kabul etmedi.Bende ona annenin hastalığından bahsetti. Annem alzheimer hastası.Yani unutkanlık.Bazen beni bile hatirlamıyor.Değişik havaya ihtiyacı varmış.Onun ıçin bu şehre taşındık.Aslı ile çok iyi anlaştı.Zil çaldı ve sınıflara girdik.Bu ders Selim'den izin isteyip Aslının yanına oturdum.Okul çıkışında Selim ba ne olduğunu sordu.Dayanamayıp ağlamaya başladım.Anlatınca o da çok üzüldü.Baş parmaklarıyla gözlerimi sildi ve"sen üzülme,ben elimden geleni yapacağım yeter ki sen gül" dedi.Gülümsedim "aferim, sana ağlamak hiç yakışmıyor" dedi.Eve döndüm.Aslının durumu beni çok üzmüştü.Artık onun yanında olmam gerekiyordu.Selim de bana bu konuda yardım edecek.Ben Selim'i bir daha göremem düşüncesine kapılırken aynısınıftaymışız meğer.
Bunları Pelin le paylaşmak gerekiyordu."Pelin sana birşey anlatmam gerekiyor" dedim."Yoksa kötü birşey mi oldu?" " Yok ,sadece dün Selim diye bir çocukla karşılaştım.Ama sadece 1-2 dakika konuştuk.Eve döndüğümde aklımdan hiç çıkmadı.Hep onu görmek istiyordum.Bugün sınıfa girdiğimde karşımda duruyordu." " Yok artık! Peki ona karşı birşey hissediyor musun? Bana doğruyu söyle" dedi."Bilmiyorum Pelin.Kafam çok karışık.Sadece iki gündür tanışıyoruz ve hep onu görmek istiyorum"dedim şaşkın bir ifadeyle."Kızım sen aşık olmuşsun bu adama." "Off Pelin.Böyle söyleme." "Ama öyle Güneş.Aşık olmuşsun sen.Hadi bana anlat biraz.Nasıl,yakışıklı mı peki?" "Offf.Hem de nasıl.Uzun boylu ,açık kahverengi gözlü,kumral ,saçlarını yana doğru taranmış .Görenleri hayrete düşürecek gibi."dedim."Ooo.Kızım çok yakışırsınız siz.Bu iş çoktan olmuş bile.Peki o da sana karşı birşey hissediyor mu?" "Bilmiyorum ama bugün Aslı diye bir kız tuvalette ağlıyordu.Babası ölmüş annesi de çok hastsymış.Okul çıkışında kafede çalışıyormuş.Çok üzüldüm .Çılpkışta Selim ne olduğunu sordu ben de dayanamayıp gözyaşlarını selbest bıraktım .Anlatınca o da çok üzüldü.Bana üzülme em gerektiğini,elinden geleni yapacağını söyledi.Yeter ki sen gül dedi.Çok utandım Pelin." "Selim de sen de birbirinize kör kütük aşıksınız" "Ne zaman geliyorsun buraya seni çok özledim " dedim üzgün bir ifade ile ."Bilmiyorum annemlerle konuşup uygun bir zaman belirleriz .Ben geleceğim zaman sana haber veririm "dedi."Tamam canım.Saat çok geç olmuş,sonra konusuruz ,öptüm"deyip büyüdüm.Sabah kalktığında çok çirkin görünüyordu.Hemen saçlarını düzleştirdim ve okula gittim.Selim le karşılaştık.Aslının durumu hakkında konuştuk.Para topkayabilecegimizi söyledi.Çok sevindim artık Aslı da bizimle tatile gelebilecekti.Farkında olmadan fazla sevinmişim sanırım.Kendimi Selim'in kollarında buldum.Hemen toparlanıp birşey olmamış gibi davranmaya çalıştım.Selim le birlikte yardım kutusu hazırladık ve tüm gün boyunca Aslı için para topladık.Son teneffüste tam 350 TL olmuştu.Bu para fazlasıyla yeterdi .Hemen Aslı ya haber verdik.İlk başta CIK sevindi sonra birden yüzü asıldı."Ama annem ve kardeşlerim..." "Sen onları merak etme ben annemle konuştum bir hafta boyunca ilgilenecek onlarla." Çok sevinmışti aslı.Okul çıkışında Aslı ile alışverişe gittik.tatil için kıyafetler aldık bir yândan da sohbet ediyorduk.Birden "siz selim le sevgili misiniz? " diye sordu.Ne diyeceğimi bilemedim."Şey.. Birbirinize çok güzel bakıyorsunuz.Sevgili sandım bende sizi." "Ben şey..Yani..Biz sâdece..." "Kendini zorlama na hiç gerek yok,anlıyorum seni.Selim'den hoşlanıyorsun."dedi.Ben de en başından herşeyi anlattım ona.Aynı Pelin gibi düşünüyordu.Acaba gerçekten öyle miydi? O da benden hoşlanıyor muydu? Alışverişi yapıp eve döndük.Bavulumu hazırlayıp alarmı kurdum ve sâbahı bekledim.Güneş ve ailesinin taşındığı şehir ve ev.Multimediada