H1 ⭐️

71 7 2
                                    

⭐️POV Haily⭐️

Ik wordt langzaam wakker. YES! Het is weekend! Denk ik bij mezelf. Vandaag is het zaterdag, voor mij altijd een redelijk lui dagje. Soms spreek ik wat af met vriendinnen, maar meestal doe ik vrij weinig. Meer dan een beetje in de zon liggen en een boek lezen wordt het meestal niet. (Zie boekenwurm)

En.. o, wacht... ik ben me helemaal vergeten voor te stellen. Ik ben Haily, 17 jaar en ik woon in Nederland bij mijn lieve, soms iets te overbezorgde moeder. Mijn vader is er vlak na mijn geboorte vandoor gegaan. Mijn moeder wilt alleen niet zeggen waarom. Ik zit op school in 6 VWO en ik ga dit jaar eindexamen doen.

Maar verder waar ik gebleven was. Ik stap m'n bed uit, trek m'n joggingpak aan en loop naar beneden. Ik roep "GOEDEMORGEN!" door het huis heen, maar krijg geen antwoord terug.
Ik zie een wit papiertje op het keukenblad liggen en loop erna toe.

Lieve Haily,
Ik werd net gebeld door m'n werk en ik moest met spoed weg. Sorry lieverd, je bent dus vandaag alleen.
Mocht ik niet op tijd thuis komen voor het eten, dan kun je of de spaghetti opwarmen die in de vriezer ligt, of je kunt een pizza bestellen.

Fijne dag lieverd,
Je moeder

Jammer, dacht ik bij mezelf. Gezellig alleen vandaag. Maarja, er zit niets anders op, dus begon ik maar mijn ontbijt te maken wat bestond uit muesli, yoghurt en stukjes banaan. Als het klaar is, loop ik naar de woonkamer, zet de tv aan en ga op de bank zitten.

Na mijn ontbijt opgegeten te hebben, ruim ik de kom op en stop het in de afwasmachine. Ik zie dat het mooi weer is buiten in de tuin, dus ik loop naar boven om m'n boek te pakken. Ik lees op dit moment "The fault in our stars". Ik ben er gisteren in begonnen, dus ik ben nog niet zo ver, maar tot nu toe, vind ik het een heel leuk boek.

Ik loop naar buiten, en ga liggen in de hangmat.

⭐️

Het begon te schemeren en frisjes te worden, dus ik besloot om naar binnen te gaan. Plots hoorde ik iets ritselen achter in m'n tuin, waar de tuin overliep in een bos (Want ons huis grenst aan een bos) en werd een beetje bang. Mijn moeder waarschuwde me af en toe dat er enge beesten wonen in het bos, maar daar geloofde ik, tot nu toe, niets van. Ik loop snel baar binnen, neem m'n boek mee, en sluit de deuren. Op de klok zie ik dat het al half acht is, en ik hoorde m'n buik rommelen.

Ik belde de pizzakoerier en binnen een kwartier was hij er met mijn holy grail pizza: quatro frommage. Ik pakte m'n laptop, liep naar de bank, starte een filmpje op, en ging, al pizza etend, deze kijken.

Toen de film bijna af was gelopen, hoorde ik de voordeur opengaan, het was m'n moeder. Ze liep naar binnen, gaf me een knuffel en liep de keuken in.

Ik ging de film afkijken en kwam tot de conclusie dat ik best wel moe was, dus ik ging naar boven.

Ik liep naar de badkamer en ging m'n tanden poetsen, gezicht wassen, smeerde wat nachtcrème op en liep naar mijn kamer toe om mijn pyjama aan te trekken en daarna onder de wol te kruipen.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Hooi, hoofdstuk 1 is een feit ;)
Ik hoop dat jullie dit hoofdstuk leuk vinden. Ik zal in dit boek proberen zo lang mogelijke hoofdstukken te maken, als jullie dat leuk vinden, in ieder geval. Nu het vakantie is, zal ik dit boek, en m'n andere boeken vaak updaten, dus hou dat in de gaten ;)
Follow ⭐️ comment ⭐️ like?

Xx

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 25, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Give me love Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu