Dato dan datin merancang untuk pergi bercuti.mereka mengamanahkan memjaga qaseh semasa ketiadaan mereka.rizal akur.qaseh hanya melakukan pekerjaannya seperti selalu dan balik pada waktu yang ditetapkan syarikat.mereka tidak bertembung sejak hari itu.
Rizal tidak tidur di rumah keluarganya kerana ada qaseh. Walaupun ada pembantu rumah.qaseh pada hujung minggu hendak keluar jumpa dengan rakannya marina dan sarah di sebuah cafe baru dibuka.
Jam menunjukkan 10.35 am,qaseh memakai baju blous purple bunga dengan white slack.rambutnya yang panjang beralun cantik.ketika turun hendak bersarapan dahalu sebelum gerak,dia ternampak susuk rizal sedang makan sarapan di meja.hatinya berdegup kencang.
''kenapa tengok aku macam itu? ",rizal mengejutkkannya dengsn pertanyaan.wajah qaseh merah merona.
''tak.. Tak ada apa abang! ",qaseh duduk dan mencedok nasi goreng sosej yang disediakan pembantu rumah.
''kau nak pergi mana? ",soalnya sambil merenung tajam akan adik tirinya itu.
''ermp nak jumpa kawan sekejap lepas itu nak pergi beli novel kat mph! ",kata qaseh sambil menikmati nasi gorengnya.rizal hanya merenungnya.
''bahaya kau keluar, aku ikut! ",muktamad kata rizal sambil bersedia ke kereta bmwnya.qaseh segera cuci tangan dan mengikuti abang tirinya.
****
Di cafe laderias
Sarah dan marina berbisik antara satu sama lain.melihat seseorang bersama rakan mereka.
''guys ini abang ...',''Boyfriend dia!",kata rizal sambil mengengam tangan qaseh.terkejut beruk qaseh dan rakan-rakannya dengan pengakuan rizal.
''ma.. Mana ada!! ",qaseh bantah akan pengakuan rizal.rizal tersenyum sinis.
''yeke? Bukan semalan ke sayang ajak dating? ",rizal.
Terbuntang mata kedua-dua sahabatnya.qaseh pulak malu habis dihadap kawannya.tak sangka rizal akan cakap begitu.namun dalam diam waseh menyukai rizal.namun hanya dipendamkan sahaja.
YOU ARE READING
Qaseh Umairah
RomantiekAdakalnya dunia ini terlalu kejam.Orang istimewah sepertinya sungguh dibenci,hina.hanya kerana kecacatan kekal.namun itu tidak melemahkan semangat qaseh untuk berputus asa untuk meneruskan kehidupannya. Rizal haq lelaki yang digilai oleh para pemin...