~13~

682 10 1
                                    

8 september

Ik word wakker door de zon die in me ogen schijnt. Het is zaterdag dus kan gwn uitslapen.

Matthy is gister avond laat weg gegaan, wou eigenlijk niet dat hij ging rijden want had hier ook al wel 3 biertjes op maar ja gelukkig is hij wel gewoon veilig thuis gekomen appte hij me gisteren.

Ik loop naar beneden gewoon in me pyjama maar ach. Ik loop gelijk door naar de keuken en pak de laatste donut uit het doosje. Ik eet hem op terwijl ik even me social media check op me telefoon, op TikTok zie ik ook een filmpje dat ik en Mat zijn gespot bij dat tentje in het bos want we zaten daar best wel close op elkaar ook is gefilmd dat we hand in hand naar buiten liepen, 23,4K likes... Er word massaal gereageerd, ik word ook kapot hard exposed enzo niet dat ik het erg vind maar ik vind het ook niet bepaald geweldig naar kan er zelf ook wel om lachen.

Nou wel weer genoeg Tiktok voor vandaag, denk ik in mezelf. Ik scrol nog snel even op me insta daar zie ik dat ze nog werknemers zoeken als serveerster enzo voor in de horeca, dit is ook nog toevallig mijn favo cafe want je kan er gewoon eten enzo maar na 10 uur s'avonds is er een kroeg.

Ik besluit om een mail te sturen naar hun toe want heb ook nog een baantje nodig. Kijk ik verdien aan dat van hockey €20 per les, opzich best veel maar ik werk dan echt 2,5 uur hard voor maar 40 euro en wil graag volgend jaar een studente huisje kunnen vinden en van die 40 euro bestaat ik nog niet eens aan een week boodschappen. Als laatst check ik of mat nog iets heeft geappt, niks maar ja San geef hem gewoon de tijd.

Ik doe me telefoon uit en doe me bord in de vaatwasser. Snel loop ik door naar boven me kamer in waar ik gelijk een kleding setje uitkies, ik heb gekozen voor een mom jeans die wat strakker valt langs me heupen en daarna weer wijder valt, daar doe ik een strakke Crop top op.

Ik ga vandaag samen met Isa en Nina zo'n beroepskeuze test doen want we moeten na dit jaar allemaal een beroep gaan studeren, hoeft niet want we hoeven allemaal niet meer verplicht naar school ja.

We spreken af in dat café waar ik net een sollicitatie brief voor heb geschreven. Wil als ik word aangenomen het meer zien als bijbaantje.

Het café is ongeveer 5 minuutjes vandaan dus ik besluit te gaan fietsen, ik pak me fiets die nog tegen het hek voorthuis staat.

Na ongeveer 9 minuutjes ben ik er want moest even wachten op het stoplicht.

Ik zet me fiets voor het café en ga bij de meiden zitten die er al zijn, ik geef ze allebei een knuffel en we kletsten snel even bij.

Ondertussen kijk ik het cafe even door want het is hier verbouwd. Je hebt nu zeg maar boven het café en beneden de kroeg. Eerst was boven niks en zat het café gewoon in de kroeg niet zo handig dus, vanaf boven waar wij zitten kan je zo over de stad heen kijken. Je hebt nu ook een Instagram hoekje waar je allemaal foto's kan maken.

"Het is hier echt mooi geworden" zeg ik tegen de rest "ja echt hè toen wij hier kwamen in de eerst was het hier zo anders!" Zegt Isa "ja maar echt hè!" Zegt Nina.

We kletsen nog even over van alles en nu openen we alle 3 onze laptop en doen apart allemaal apart de test, maar wel gewoon de zelfde test want dat is leuker.

Als we allemaal de test gedaan hebben kijken we tegelijk onze uitslag, ik heb als uitslag 58% hotelschool , 30% basisschool juf en 12% geneeskunde, 3 totaal andere dingen dus. We vertellen de uitslag omstebeurten aan elkaar, Isa heeft 48% rechten en de rest heeft ze geneeskunde en Nina heeft 68% criminaliteit en de rest ook rechten net als Isa.

We zeggen allemaal tegen elkaar wat we het we het beste bij elkaar vinden Passen. Bij mij zegt Nina basisschool Juf en Isa hotelschool, bij Isa zegen ik en Nina allebei geneeskunde want vind dat echt gewoon geweldig voor haar, ik zeg ook nog dat ik kinderarts wel vind passen bij haar en bij Nina zegt Isa criminaliteit en ik zeg rechten.

Het moment dat ik je zag• ft bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu