setiap hari. aku akan tunggu dia datang ke kedai milik ayahku ini.
atau lebih spesifik, setiap minggu? ah, taktau la..
yang pasti, setiap minggu dia akan datang ke sini untuk membeli satu set bubur ayam yang merupakan signature kedai milik ayahku ini.
RING!
bunyi loceng dipintu utama kedai membuat aku berdebar debar. setiap kali loceng itu berbunyi pasti akan ku toleh ke pintu melihat siapa gerangannya.
akhirnya, lelaki yang kutunggu telah berkunjung mari.
dia datang mendekatiku sambil melemparkan senyumannya yang teramat manis sehingga boleh membuat diriku tak keruan.
"saya nak bubur ayam satu set."
itulah kata kata daripada mulutnya yang selalu kedengari. walaupun sudah lali dengan ayat tersebut namun suaranya yang menjadi pujaan membuatkan aku ingin mendengar kata kata itu setiap hari, setiap masa, setiap saat.
aku hanya melemparkan senyuman kepadanya berharap agar dia tahu isi hatiku ini sambil menekan skrin di komputer tersebut meletakkan order sang jejaka itu inginkan.
dia memberiku beberapa keping wang ringgit dan aku pun membungkuskan satu set bubur ayam dengan penuh kasih sayang.
aku memberikan bungkusan itu kepadanya sambil tersenyum lebar. dia membalas senyumanku lalu mengambil bungkusan itu.
"thank you" jejaka itu pun terus mengangkat kaki keluar dari kedai.