Namjoon mengangkat tangan untuk menampa aku. Aku menghalang dan menumbuk mukanya. Dia jatuh.
Tiba-tiba saja suara Cikgu Leeteuk, guru disiplin kami menjerit supaya berhenti.
"Ko dengar sini eh! Ko tak payah percayakan pembelot tu! Dah buat salah nak buat tak tau. Ko selamat hari ni. Ko disingkirkan dari geng ni!" Mereka terus panjat pagar dan menghilangkan diri.
Cikgu Leeteuk menghampiri kami. "Jina! Apa kamu buat ni? Kamu belasah dia ke?" marah Cikgu Leeteuk. Aku menunduk. Aku tak mahu melawan. Biarlah cikgu salah faham. Untuk melidungi dia, aku sanggup terima ni.
Selepas kena marah dengan cikgu dalam bilik Cikgu Leeteuk, aku keluar dan berlalu.
"Jina!"aku toleh ke belakang. Ternyata Jimin yang memanggil nama aku. Muka dia merah. Adakah dia menangis? Jimin.. Janganlah nangis..
"Saya mintak maaf tentang tadi. Sepatutnya saya kena belasah dengan diorang"Jimin menangis teresak-esak.
"Tak apa. Saya ok. Awak jangan nangis. Awakkan lelaki"pujuk aku.
"Mulai sekarang saya akan jaga awak. Saya akan lidungi awak, Jina! Saya janji!" Jimin memeluk aku. Mujur tiada orang.
Aku menggosok belakangnye supaya bertenang.
Sejak hari itu, aku kawan rapat dengannya. Aku gembira kenal dia. Dia juga selalu lindungi aku. Seperti janjinya pada tempoh hari. Bahagia :')
-comeback-"Dah ok?"tanya Jimin, risau. Dia meniup jari aku dan membalut dengan plaster.
Aku mengangguk."Terima kasih" aku senyum. "Awak pergilah sambung kerja pelayan awak. Nanti bos marah pulak"tegur aku.
"Baiklah. Hati-hati tau. Nanti balik saya tunggu awak"Jimin berlalu. Senyumannya masih kekal.
Aku hanya tersenyum.
Tiba-tiba Candy Jelly Love nyanyian Lovelyz berdering di iPhone 6S. Nada deringnya aku tau.
CKF atau nama penuh Crazy Kpopper Family adalah group sahabat terindah dalam hidup aku.
Salah seorang member mesti call aku. Aku mengambil telefon. Nama Liyu ♡ tertera di screen. Aku swipe ke kanan untuk menjawab panggilan.
"Assalamualaikum" suara pemanggil kedengaran.
"Waalaikumsalam. Why call waktu aku kerja ni?"tanya aku selepas menjawab salam.
"Ceh! Nak tegur je. Esokkan skool. Ko datang tak?"tanya Liyu sinis.
"Of course! Akukan budak baik"jawab aku.
"Baik macam Jimin! Haha"guraunya.
"Lol. Aku tau"sinis aku menjawab
YOU ARE READING
Can I Be Special For You?
FanfictionYOLO BRUH! Nama aku Yoon Ji Na. Panggil je Jina. 19 tahun. Tua kah aku? xD Aku asal Busan. Menginap di Seoul. My Bae? Hmm... citernye bermula dari....... "Aduh!" aku mengadu kesakitan selepas terhiris kulit jari aku kerana terkena pisau. Pedih. Aku...