PART 11

103 10 3
                                    

COMEBACK FOR NEW PART!

-Fun Fair-

Hari ini aq keluar berjalan-jalan bersama Jinyoung. Malam semalam Jinyoung mengajak aq keluar. Aq mengiyakan kerana sudah lama tidak berjalan bersama dye.

"Jina!! Ade aiskrim!! Awak nak?"Jinyoung menunding jari ke arah penjual aiskrim yang sedang melayan kanak2.

"Hurmm.. Boleh jugak!"aq memandangnya.

"Ok.. Tunggu jap tau!"Jinyoung berlari mendapatkan penjual aiskrim tersebut.

Aq duduk di bangku yang kosong. Kawasan itu agak sunyi.

Tiba2 sepasang tangan menarik aq. Aq melihat pemilik tangan itu. Taehyung!

"Ape oppa buat kan sini?"aq segera bangun.

"ikut aku" itu sahaja jawapan Taehyung. Muka dye agak pucat dan gelap.. Ape yang terjadi.

Aq mengikut langkah Taehyung. Semakin sunyi kawasan yang kami lalui.

"Kita nak pergi mana ni, oppa?"tanya aq dengan hairan.

"Tunggu jelah"jawab Taehyung tanpa memandang aq yang berada dibelakangnya.

Aq berjalan agak cepat untuk mengambil posisi di sebelah Taehyung.

"Jadi.. Oppa percaya yang saya adik oppa?"aq memandang wajah Taehyung.

Taehyung hanya menjeling ke arah aq. Agak rasa bersalah selepas mendapat tamparan dari matanya.

"Untuk ape aq percaya? Dari kecik aq tak ada mak bapak. Lagipun selama 11 tahun aq tinggal dekat rumah anak yatim"jawabnya sayu.

Aq hanya mengangguk. "Kalau oppa tak percaya tak apa. Nanty Jina panggil omma dan appa untuk jumpa oppa.. macam mana?"kali ini aq tak memandang Taehyung.

"Panggillah.. tunjuklah bukti2 kukuh"Taehyung memusing kepalanya ke kiri untuk tidak melihat muka aq.

"ok.."aq mengangguk.

Taehyung memandang aq dengan sayu. Dimatanya bagaikan ade tertulis sesuatu perasaan.

"Kita dah sampai"kata Taehyung.

"Tempat ape ni?"tanya aq.

"Ko masuk je"Taehyung menarik tangan aq pantas.

Aq yang tidak dapat mengikut langkahnya terjatuh. Aq mengadu kesakitan. Terlihat seluar aq terkoyak kerana ade luka.

"Kau ok tak?" Taehyung melutut untuk melihat lutut kanan aq yang luka.

"Ok.."aq segera bangun.

"Lain kali hati"aq ternampak kesan2 senyuman di bibirnya.

Aq segera membalas ikhlas.

Taehyung tergamam. "Dah2 cepat"dye mula berjalan.

-Jinyoung-

"Jina ni..."Jinyoung tidak nampak kelibat aq pun.

"Mana dye ni?"

Jinyoung mengeluarkan telefon bimbitnya dan menekan nama aq.

Namun tiada jawapan kerana telefon aq mati.

"Lah... Mana Jina ni?"Jinyoung mula risau.

*BERSAMBUNG*

Can I Be Special For You?Where stories live. Discover now