Cantik tubuh kecil Diora mengenakan dress berwarna merah jambu yang ditempah khas dari pereka fesyen terkenal.
Malam ini merupakan majlis makan malam besar Kai's Group sempena melancarkam projek baharu.
"Diora dah siap?"soal Ian yang tiba-tiba muncul di hadapan anaknya yang sedang menilik wajah sendiri pada cermin.
Diora ukir senyum lebar seraya mengangguk.
"Cantik tak dress Diora?"Kanak-kanak itu perempuan bikas bangun dari kerusi lalu memusingkan dress yang dipakainya di hadapan Ian.
"Of course baby girl,you're the prettiest girl i ever seen"puji Ian lalu melabuhkan sebelah lututnya sehingga paras tinggi Diora.
Rambut Diora yang diikat gaya ala bride itu diusap dengan penuh kasih.
"Papa dekat majlis nanti ada ke perempuan yang cantik-cantik?"
Dahi Ian berkerut mendengar soalan aneh anaknya itu.
"Adalah perempuan tapi semuanya rakan bisnes papa.Kenapa Diora tanya?"
Diora gelak kecil sebelum dia menayangkan muka comelnya.Terus pipi gebunya dicubit Ian.Geram.
"Sebab Diora nak pilih mama baru lah.Kalau ada yang Diora berkenan nanti papa kahwin dengan dia eh"seloroh anak kecil itu.
Ian kembali berdiri lalu bercekak pinggang.
Amboi budak ni,suka hati dia je nak suruh papa kahwin dengan perempuan yang dia berkenan."Mana boleh macam tu,takkan papa nak kahwin dengan orang tak kenal..lagi pun papa dah calon untuk jadi mama Diora nanti"
ayat akhirnya itu hanya diungkap dalam hati.Gila nak cakap terang-terang depan budak ni?
"Alaa papa boleh lah.."renget Diora sambil menggoyang jari jemari Ian yang digenggam
nya itu."Dah lah sayang,jom kita gerak.Kawan-kawan papa semua dah tunggu kat sana"ajak Ian lalu memimpin tangan kecil Diora keluar dari biliknya.
Namun Diora hanya menayangkan wajah masam mencuka kerana papanya tak nak kahwin dengan pilihannya nanti.
Diora Hanees ni memang mengada sungguh!
Kelihatan Ian sedang rancak berborak dengan Dato' dan pengusaha syarikat terbesar lain yang turut dijemput hadir untuk meraikan pelancaran projek terbesarnya itu.
YOU ARE READING
Duda's sweetheart [OG]
عاطفية♡An Action Romance story♡ Qᴀɪʀᴀ ʜᴇʟᴇɴᴀ A woman who can kill you.She is an assassin. ɪᴀɴ ᴢᴀᴄʜᴀʀʏ ᴋᴀɪ Hot single daddy.He is powerful and the leader of Blackford team,mafia organisation Qaira telah diarahkan oleh Andrell Lorenzo untuk membunuh Ian at...