-Niko-
Avaan oveamme rappukäytävässä, tulimme juuri kotiin joulukuun viimeiseltä keikalta. Nyt on 22. Päivä joulukuuta. Huomenna lähtisimme taas matkaan, tällä kertaa kohti Oulua. Menemme jouluksi tänäkin vuonna minun lapsuuden kotiin. On Joonaskin siellä aikaa viettänyt. Olemme nimittäin seurustelleet lukion ekasta asteesta asti. Tunteneet sitäkin pidempään."Moi!" Huudan pikkusiskolleni Avialle. Hän oli vahtimassa Rommi-kissaamme. Joonas laittaa oven kiinni ja ottaa kenkänsä myös pois. Kannamme vaate kassimme makuuhuoneeseen, samalla huomasin Avian ja Rommin sohvalla. Sänkymme on ihan myllätty. Näyttävästi on meidän sänky ollut eräälle mieluinen.
Laitan pyykkikoneen start-napista käyntiin, ja pian rumpu pyöriikin jo kovaa vauhtia. Kun astelen kodinhoitohuoneen ovesta ulos, kuulen puheen sorinaa. Kun astelen olohuoneeseen, puhe vaihtuu nauruksi. He tulevat toimeen paremmin kun hyvin.
"Ootko kaupassa käyny millon viimeks? Onks meillä ruokaa?" Kysyn lähinnä Avialta naurun loputtua.
"Oon eläny pakaste pitsoilla, nuudeleilla ja koulu ruoalla. Jos ruokaa haluutte nii nuudelia tai sitte kauppaan." Hän sanoo. Avia on ysi luokalla, ja mieluusti halusi tänne tulla pakoon porukoita viikoksi. Tottakai maksan hänen ostokset ja vahtimisesta, että saa sitten kesäksi rahaa."Jooh, pitää sitä sitte kaupassa käydä" sanon ja olen jo astumassa eteistä kohti. "Mä voin käydä, saatte levätä...tai jotain." Avia sanoo ja virnistää. Naurahdan vain ja kiitän häntä. Ei aikaakaan kun tuo on jo rappukäytävässä.
Istahdan sohvalle Jonskun viereen, ja avaan netflixin ja laitan kesken jääneen sarjan pyörimään. Joonas osoittaa samalla huomion kipeyttään laittamalla päänsä jalkojeni päälle, samalla viskaisten meidän katin lattialle -hänen juuri käydessä syliini makaamaan-. "Hmh, oisit antanu sen olla" murahdan samalla taputtaen vieressäni olevaa tyhjää paikkaa, jotta Rommi tulisi viereeni loikoilemaan. Näyttävästi ruokakuppi kiinnostaa häntä enemmän. Välillä en tiedä, onko Joonas, vai meidän kissa itsepäisempi? Vai onko Joonas vain kissa?
-time skip-
Avia avaa avaimillaan oven ja astuu eteiseen. "Oliko hyvä pano?" Hän naurahtaa ja laskee kauppakassin keittiöön. "Eihän me ees tehty mitää, katottiin netflixiä, ja Joonas suututti meidän kuninkaallisen prinssin." Vastaan naurahtaen samalla laittaen sarjan pauselle ja nousten ylös sohvalta purkaakseni kauppakassin.
"Miten sä Joonas onnistuit, eihän se lepy ikuisuuteen jos sen suututtaa." Avia kysyy samalla lössähtäen sohvalle. "Se oli vieny Nikolta huomion kokonaan itseensä, mitä mä tarvistin." Tuo vastaa kiukkuisena. Onkohan sillä mies menkat vai onko hän vaan puutteessa?
Laitan uunin lämpeämään samalla laittaen pellille ranskalaiset, mozzarella-tikut sekä kalapuikot. Pika ruokaa tämäkin mutta eihän tässä kukaan jaksa mitään 5 tähden illallista alkaa säätämään.
Menen sohvalle myös istumaan, huomaten Rommin olevan Avian sylissä. Rommi näyttää tykkäävän Aviasta enemmän kun minusta ja poikaystävästäni. No, onhan tuo ymmärrettävää.
"Onkos sulla ollu tylsää nyt kun täällä oot ollu? Onks sulla ollu kaverit täällä kylässä?" Kysyn siskoltani.
"On Luca täällä ollu parina päivänä mun seurana, ja oli se nyt viikonloppuna yhen yön." Hän vastaa. "Ootteks te virallisesti nyt yhessä?" Kysyn. "Joo, onhan tässä jo pari viikkoa seurusteltu virallisesti." Tuo vastaa. Mukava kuulla kun sisko kerrankin on jonkun löytänyt. Hän kun sitä on haaveillut saavansa jonkun kenen kanssa söpöstellä ja sitä rataa..."Tuohan näytille se joskus, saadaan meki nähä millasen pojan oot löytäny" Joonas yhtyy keskusteluun. "Pitää tuoda" tuo vadtaa hymyillen. Tässä kohtaa uuni piippaakin ilmoittaakseen, että se on siihen asetetussa lämpö tilassa. Kohta päästäänkin syömään.
———————————
558Anteeks tällänen tauko! Tässä on ollut vähän kaiken näköstä:D Lupasin yhelle tyypille smuttia, muutta tapahtui pieniä muutoksia😈 mikä shippi seuraavaks? Vai haluutteko te joleksiin kakkos osan? Tai siihen oleksiin neljännen😭🥹
Latasin muuten discordin, ENKÄ TAJUA YHTÄÄN MISTÄÄN MITÄÄN. Osaisko joku opettaa🥲😅
Ja oottaaks jengi koulun alkuu? Ite ootan:D
YOU ARE READING
One shot // Blind channel
FanfictionJotaki ideoita joita en haluu käyttää muihin kirjoihin! Tulee siis satunnaisesti:) Ja öö suurimmas osas näist on todennäkösesti smuttii, eli paskaa sisältöä mun kirjottamana🤷♀️ Palautetta saa antaa ja pyydän teiltä ideoita ja toivomuksia🫶🏼 -Mi...