Kapitel 7

188 6 0
                                    

När vi kommer hem till Jack går jag direkt upp på hans rum och jag på mig lite festligare kläder (det på bilden) och tar på mig lite eyeliner bara, för att inte vara så vardaglig. Jag går ner till vardagsrummet och Sam's blick fastnar på mig under tiden som Gilinsky bara sitter med telefonen.


"Nu åker vi" säger jag och tar min telefon som ligger på vardagsrumsbordet. Alla sätter sig i en ganska stor, lyxig bil, det är Matthews. Jag sätter mig bak emellan Sam och Gilinsky. Jag  lutar huvudet mot Gilinskys axel och han lägger sin hand på mitt lår. Vi åker i tystnad och när vi är framme går alla in i huset. Det är proppfullt av en massa personer jag inte känner igen. Bryant kommer fram till oss och hälsar med bro hugs men jag får en vanlig kram, även fast vi inte känner varandra.

"HEJ ANDREA" ropar Maggie och springer fram till mig med Sandra strax bakom henne. Jag får en kram av båda och det märks att Maggie är ganska påverkad, men Sandra inte lika mycket.


"Du måste prova det här, det är underbart!" säger Maggie exhalterat och drar iväg mig till Bryant som har någon typ av cigarett. Maggie tar den och ger den till mig.


"Vad är det?" säger jag lite skeptiskt.


"Man blir jätteglad" säger Maggie och ler. Jag tar ett bloss och känner hur alla problem typ försvinner.


"Oj" säger jag och skrattar. När jag tar mitt andra bloss kommer Gilinsky fram och kramar mig bakifrån.


"Nämen hej" säger han och skrattar och jag börjar skratta. Han håller i två drinkar, en till mig och en till honom.


"Här" säger han och vi dricker upp dom ganska snabbt. Drink efter drink och tillslut står vi där i mörkret, ihop bland folkmassan och dansar, med ganska många kyssar inblandade.


"Jag ska hämta några drinkar" säger Jack och går och jag fortsätter dansa med Sandra och Maggie. Efter ett tag känner jag två händer på mig midja, bakifrån och jag antar att det är Jack. Jag vänder mig om och tittar på vem det är, det är Jack, som jag trodde.


"Oj men hej" säger jag och fnittrar.


"Tjäna" säger han och lutar sin panna mot min med händerna kvar på mig midja också dansar vi till den höga musiken. När det har gått några låtar så går jag för att hämta en ny drink men jag kommer inte fram för det är två personer som sitter och hånglar i vägen.


"Ursäkta" säger jag surt och sliter isär personerna, jag ser att det är Maggie och Cameron.


"ANDREA" säger Cameron högt och jag spänner upp ögonen. Han leder mig ut ur huset och tittar surt på mig.


"Vad gör du här, du är ju minderårig!" skriker han och Cameron har aldrig blivit arg på mig så ärligt talat skrämmer det mig.


"Förlåt men det verkade som en bra ide, att ha lite kul också sen så..." säger jag och tittar ner i marken. Jag blir väldigt illamående, det är antagligen spriten och den där cigaretten. Jag lutar mig utför en buske och spyr.


"HAR DU DRUCKIT" skriker han och jag börjar gråta, jag nickar bara. Det här är antagligen den värsta känslan man kan ha, extremt mycket skuld.


"ANDREA DU ÄR BARA ETT BARN" skriker han och jag sätter mig på knä. Han ställer sig på knä bredvid mig och håller i mitt hår ifall jag skulle kräkas mer. Han luktar på mina händer för att känna om jag har rökt och, ja, det har jag ju.


"Andrea du måste seriöst lägga av, du är för liten för att hålla på med det här!" säger han lite lugnare nu, men fortfarande argt.


"Snälla säg inget till mamma eller pappa" säger jag bara och slutar gråta.


"Den här gången kommer du undan med det men om du gör det igen så är jag tvungen att berätta det" säger han, nästan lugnt nu. Jag vill krama honom men det känns verkligen inte som att han vill ha en kram av mig just nu.


"Jag får väl fortfarande komma till dig och så" säger jag och det är antagligen alkoholen som pratar eftersom jag vet att jag kommer få det.


"Ja, det är klart" säger han och skrattar lite. Jack Gilinsky kommer ut ur dörren och vinglar fram.


"Hey babe" säger han till mig när han ser mig och Cameron blir rasande.


"Du kan ju tänka på vad jag vet om dig innan du rör min lillasyster igen, för om någon som det här händer igen kommer jag inte hesitera att ringa polisen" ryter Cameron till Gilinsky och jag gillar inte att han hotar honom men Jack skrattar bara.


"Det skulle väl vara dumt att anmäla något du själv har varit med att göra" svarar han bara och jag ger Cameron en skum blick.


"Vi ska hem till mig nu" säger Cameron också går vi hem till honom.

Du hast das Ende der veröffentlichten Teile erreicht.

⏰ Letzte Aktualisierung: Jul 11, 2017 ⏰

Füge diese Geschichte zu deiner Bibliothek hinzu, um über neue Kapitel informiert zu werden!

You're bad and you know it don't you?Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt