DELINA POV
SEWAKTU SAJA DELINA PULANG KE RUMAH PADA MALAM SEMALAM..DELINA LANTAS TIDUR AKIBAT PENAT MENUNGGU SUDAH SAMPAI ATAU TIDAK
Aku sedang tidur dibuai mimpi..
Tapi tersedar yang aku tertinggal sesuatu..apa dia eh?
Lantas aku bangun dari tidur dan memikirkan apa yang aku tertinggal ya?
Ohh!! Aku sudah ingat..aku tertinggal tedy hijau akuu ! Alaaa macam maner ni..aku mana boleh tidur tanpa tedyy ! . Kalau rey ada takpelah juga ! Sebab dia boleh gantikan tedy untuk buai dan peluk aku semasa aku nak tidur! Ish! Cuai nya kau ni delina..
Aku terus mengambil telefon bimbit dan langsung terus chat suamiku..rasanya pasti aku tertinggal dekat rumah kami berdua...sebab last aku pegang tedy tadi sewaktu dirumah
Alololo siannya diaa!..ini semua salah aku sebab cuai tinggalkan dia..ish ! Memang tak perasanla pulak yang aku tertinggal dia tadi!..
Takpe ! Mesti suami aku boleh pujuk dia punyaa..!
Eleh tedy nii ! Nasib comel je abe suami i pujuk ijau...tapi suka hati dia je nak acah merajuk depan suami i , cakapjela nak goda dia !🙄
Aku pun lantas menuju ke bilik mandi...
Selepas saja habis mandi aku terus keluar dari bilik ingin menuju ke dapur untuk menjamu seleraa..berakfast namanya ! Eh bukann bukann..
.
."Apa khabar mamaa papaa , rindunyaa"
"Eleh kamuni , baru berapa hari kahwin dah rindu ke? "Soal mama
"Heh , bukan org yg nak kahwin ngan dia pon !" Kataku sambil menjeling mama dan papa sebab diorg lah yang pergi setuju tetiba !
"Heleh , mama tau kamu tak sukapun kahwin dengan dia tapi mama nak yang terbaik untuk anak mama..dia tu baik sebenarnya cuma lina je taktau"
"Hm yela , lina terima keputusan mama and papa.."
"Baguslah tu , mama percaya yang dia boleh jaga lina dengan baik..eleh nanti anak mama ni akan jatuh cinta jugakkat dia !"
"Eleh mama ni confident tahap ayahpin"
"Dah ,jom makan..btw suami kamu tak ikut mai sini ke lina?"
"Haah dia ada meeting so dia takboleh ikut"
Delina dan keluarganya pun mula menjamu selera bersama-sama..
Namun secara tiba-tiba Delina merasa ingin muntah sehingga berlari menuju ke singki dapur..
Mama dan papa pun lantas terkejut dan risau melihat lina yang tiba-tiba muntah beberapa kali sejak akhir akhir ini..
Pregnant?...mustahil , sungguh mustahil
"Lina sakit ke sayang? , nanti kita pergi klinik eh?"
"Sokay , lina dah pergi klinik dah..lina just kena makan ubat je ni.."
"Lina sakit apa?"
"Lina sakit perut je , doc kata kalau pagi ii tak makan akan muntah and kalau makan banyak sngt nanti bole muntah..banyak lagi lah.."kata ku
"Ohh , hmm mama harap sakit kamu tu cepat sembuhlah.."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Aku kecewa dengan diri aku...kenapa? Kenapa aku diuji begini? Siapa sebenarnya yang membuatku seperti ini?
.
.
.
.
Apakah aku harus memberitahu mama dan papa!?
.
.
No!no! Mereka akan kecewa dengan aku !
.
.
Tapi..tidak lama kemudian perutku ini akan membesar juga...
.
.
Sebab apa aku terima rey? Disebabkan inilah sebenarnya..
.
.
Bunuh? No no aku bukan pembunuh , aku tahu..
.
.
Aku harus memberitahu perkara ini apabila sampai waktunya..
.
.
Dan juga aku kecewa kerana menipu mama dan papaku sendiri..
.
.Pada keesokan harinya..
Delina segera pulang ke rumah pada siang hari ketika rey tiada dirumahDiwaktu malam..
Aku mula membuat misi pertama aku..
Nak tau ke apa dia? Buat something ngan rey laa mama kan nak cucu..ehek
.
.
.DELINA MASIH MELANJUTKAN HIDUPNYA WALAU DIUJI SEBEGINI , DIA TAKUT JIKA PERKARA INI TERBONGKAR . DIA TAKUT JIKA KELUARGA AKAN MENINGGALKANNYA DISEBABKAN PERKARA INI
Seminggu kemudian..
Aku mula merasa bahawa aku sedang mengandung , jadi aku pergi membeli pregnant test disebuah kedai ubat-ubatan..
Aku mula membuat test tersebut di dalam tandas dan hasilnya memberitahu bahawa aku..
SEMEMANGNYA MENGANDUNG !
Plan aku terjadi !! Harap-haraplah rahsia aku tidak terbongkar apabila plan ni sedang lanjut
Lagipun perut aku semakin membesar sebelum minggu lepas lagi , cukup cukuplah apabila rey menyatakan..
"Sayang ni gemukss laa , chubbynyaa perut sayangg" kata rey sambil mengulas ulas perut Delina
"Ish abang ni ! Stop !"
"Garangnyer isteri abang nii" ngomel rey sambil mencium pipi cubby delina bertubi-tubi
.
.
.
Haruskah aku bangga ada anak ni kalau bukan anak..?
Hmm aku akan memberitahu rey bahawa aku mengandung..tapi lama kelamaan pasti rey akan tahu juga rahsia aku..kan?Lanjut di chap seterusnya ya?
.
.
.
Maaf jika chap ini terlalu pendek sebab chap seterusnya nnti akan lebih memberitahu segalanya..
Chap ni buat suspen dulu..baiVote la halamak
YOU ARE READING
Delina Maisarah ♡
RomanceHe fell first but she fell harder? "You're mine now my sweetie wife.." "Yes , but my love/heart is not yours.." "Cinta tak semestinya dimiliki.. Aku dapat menjadikan dia milikku tapi malang sekali dia tidak mencintai aku.." -Reyhan Seorang jejaka cu...