POV Delina Maisarah
Perlahan-lahan mata dibuka.Perkara pertama yang aku lihat adalah wajah yang memelukku semalam . Yes iaitu Reyhan
"Delina..."Lembut saja suara jejaka itu menyeru namaku.Tangan dia naik mengusap lembut rambutku.
BEBOLA mataku bergerak meneliti wajah sempurna Reyhan Mikhail , dari keningnya yang terbentuk sempurna sehinggalah bibirnya yang berwarna kemerahan tersebut
"Good morning , honey.."suara garau jejaka itu menghentam kuat gegendang telingaku . Berona merah pipiku pada waktu itu , malu ! . Agak-agak dia perasan tak aku pandang muka dia tadi?
Senyumpan nipis dia membuat aku malu memandang dia . Aku terus bangun dari katil .
"Saya nak pergi dari sini , lepaskan saya.."
"Why..? Nak keluar?..okeh jom . Pergi bersiap..aku tunggu dekat luar" balas jejaka itu
Reyhan terus keluar dan meninggalkanku
Tapi macam mana aku nak bersiap kalau tiada baju?! Takkanlah nak pakai baju sama dari semalam aku pakai ni?
Aku terlihat sebuah almari berwarna hitam . Aku terus menuju ke almari tersebut dan mencari jika ada pakaian yang sesuai untuk aku pakai.
Alang-alang tu aku berfikir macam mana aku ingin larikan diri nanti . Aku ada plan untuk melarikan semasa keluar bersama Reyhan nanti .
Tuala capai lalu dibalut tubuhku dengan tuala itu . Seterusnya aku menuju ke bilik mandi. Masuk saja kedalam bilik mandi , tuala dicabut lalu diletakkan diampaian yang disediakan. Paip shower dibuka . Laju sahaja air meluncur keluar dari kepala shower. Bilik mandi ini pun sudah terlihat sangat mewah...Apetah lagi jikalau aku melihat kesuluran rumah ini.
Sedang aku menikmati pancuran air...
"sebab aku nak kau princess"suara Reyhan semalam terbayang di telinga
Apa maksud dia? Dia nakkan aku? Tapi kenapa? Aku kenal dia pun tidak.
"Nak lari mana sayang?" Suara dia terbayang ditelingaku sekali lagi
Sungguh aku pelik dengan jejaka bernama Reyhan itu . Aku dapat merasakan lagi seperti dia memelukku dari belakang . Teringat akan kejadian semalam.
Aku menghembus nafas berat . Berat hatiku jika masih duduk disini lagi , aku perlu balik
"Apa yang dia nak dari aku?" rintihku perlahan sebelum aku mengeluh perlahan seraya itu aku menutup shower . Sejurus itu aku membuka pintu bilik mandi .
YOU ARE READING
Delina Maisarah ♡
Roman d'amourHe fell first but she fell harder? "You're mine now my sweetie wife.." "Yes , but my love/heart is not yours.." "Cinta tak semestinya dimiliki.. Aku dapat menjadikan dia milikku tapi malang sekali dia tidak mencintai aku.." -Reyhan Seorang jejaka cu...