Del 2

44 2 1
                                    

Kl var 02:00 om natten. Vi skulle til å lande på Hawaii. Jeg tenkte at det kunne være at familien min hadde forandret seg så jeg valgte å ta en sjanse, men hvis de gjorde meg flau igjen så kom jeg til å flytte hjem igjen til Norge.
Lillesøsteren min Olivia var livredd for å fly så jeg måtte holde henne i hånden hele flyturen. Hun maste helt sykt og det var drit irriterende.

"Olivia du er 10 år du greier å sitte på et fly uten at jeg må holde deg i hånden"

"Det er ikke min feil at jeg er redd for fly" sa hun og spilte blond.

"Det der e din feil jo"

"Eh nei, jeg kan ikke noe for at jeg er livredd fly"

"Kan du stoppe å være så grinete å bare prøve å fly utenatt jeg skal sitte her å være barnevakt for deg resten av fly turen?"

"Mamma" ropte Olivia så høyt hun kunne

" hva" skrekk hun tilbake

" Amanda er slem mot meg"

"Amanda, jeg vet at du har kommet i puberteten og fått masse hormoner men ikke la det gå utover lillesøsteren din"

Åå OMG nå skjønner dere. De gjør meg så flau. De skriker ut på et fly at jeg har kommet i puberteten, bare vent de kommer helt sikkert til å gjøre verre ting.
Når flyet hadde landet på Hawaii var kl 02:30 Vi hentet bagasjen vår og fant en taxi som kunne kjøre oss til huset vårt.
Vi kjørte i ca 30 min før vi kom til gaten der vi skulle bo. Det var et gigantisk hus med et stort bade basseng og en meget stor hage. Tenk at vi skulle bo her i dette flotte huset. Det var helt hvit og reint med masse palmer rundt. Det var dessverre en ting jeg ikke ble så glad for og det var at alle disse tingene måtte jeg dele med min kleine familie.
Når vi hadde pakket ut alle tingene våre tok vi oss en liten tur for å utforske stedet. Det var en Strand rett nedenfor huset vårt som vi vasset litt på.
Når vi kom hjem lagde vi middag og gjorde oss klar til å legge oss.
Når jeg var klar til å legge meg kom jeg på noe! Mobilen. Jeg hadde helt glemt mobilen min hjemme. Å OMG. Tenk alle meldingene fra vennene mine. Jeg løp rett ut på rommet til mamma for for å laste ned messenger. Når jeg hadde logget på kom det hundre hvis av meldinger fra vennene mine.

💗Nora: Amanda hvorfor sa du ikke noe!!😔

💕Ida: Åå OMG amanda!😒

💟Linus:Amanda!😡

Amanda🎀: Sorry!

💟Linus: Det hjelper ikke😟

Amanda🎀: Dere vet at jeg ikke er så tøff😟

💕Ida: Du trenger no ikke å unngå å si det til oss uansett da.

Amanda🎀: Jeg vet det men det var jo vanskelig.

💕Ida: Men Amanda det er jo ganske dumt at du ikke informerer oss om det😔

Amanda🎀: Sorry, det er bare at jeg er så glad i dere og det er så vanskelig å si hade.

💟Linus: Ja ok vi skjønner, men kommer du tilbake?

Amanda🎀: Ja det tror jeg.!

💟Linus: Yey, men jeg må legge meg nå så god natt!

Amanda🎀: God natt.

Jeg vet at det var galt av meg å ikke si noe til de men jeg er ikke så glad i å si hade til folk, spesielt ikke mine aller beste venner!!
Jeg lå og så på mobilen min til kl 00:45 og Jeg sovnet ca kl 01:10 og våknet igjen for å gå på do kl 05:00.

"Amanda du må stå opp" ropte mamma fra kjøkkenet

"Hvorfor?"

" hva tror du?"

"Jeg vet ikke"

"Du skal på skolen!"

Jeg hadde helt glemt skolen.

"Hva hvilken skole?"

"Amanda, seriøst kom deg opp!"

Jeg begynte å pakke tingene jeg skulle ha med sekken, matpakke og penal.

"Sånn jeg er klar"

"Ja gå da" sa mamma mens hun sprang inn i gangen for å gi meg en klem. Hun åpnet døren og dyttet meg ut.

"Men mamma" sa jeg mens hun tok døren igjen. Hun hørte ikke hva jeg sa så jeg måtte ringe på ringeklokken.

"Amanda, du må gå nå ellers rekker ikke du skolen!"

"Men hvor er skolen da?"

"Amanda skolebussen venter på deg"

"Vent litt skolebuss?" Sa jeg lettet.
"Trenger jeg ikke å gå til skolen.

"Amanda løp"

Jeg løp bort for å rekke skolebussen. Jeg hadde aldri sittet i en skolebuss før. Jeg ble utrolig glad da jeg hørte at jeg skulle sitte i en skolebuss, endelig noe bra med denne ferien.
Når vi kom på skolen ringte det inn.
"RIING"

"Alle sammen må sette seg" sa læreren.
"Vi har fått en ny jente her i klassen, har du lyst til å introdusere deg selv?"

"Ja det kan jeg sikkert"
"Hei jeg heter Amanda og er 14 år. Jeg liker å spille fotball og svømme.

"Bra Amanda"

"Men hvor skal jeg sitte?"

"Ja, du skal få sitte ved siden av vår kjekke Jack."
Jeg satt meg bort til en gutt som het Jack. Han var ganske høy og hadde blondt hår og blå øyne. Han var ganske kjekk. Etter timen var det friminutt. I friminuttet ble jeg venn med mange nye folk. Etter friminuttet måtte vi til timen igjen og sånn var det hele dagen. Vi gikk hjem når klokken var :13:30. Når jeg kom hjem spiste jeg litt og så på tv.
Når kvelden begynte å nærme seg gikk jeg og Olivia ut badet. Det var veldig gøyt.
Vi la oss sånn ca.kl 23:05, og jeg tenkte at det sikkert kom til å gå fint denne ferien.

EMBARRASSEDWhere stories live. Discover now