Jeg løp så fort jeg kunne. Jeg sprang som svetten rant. Jeg hadde aldri kommet for seint på skolen før. Her på Hawaii har de en streng regel om å ikke komme for seint. Jeg kommer til å få drit mye kjeft av læreren. Igår skjedde det samme med en gutt som heter Thomas,han kom for seint og han ble skjelt ut foran hele klassen. Tipper han ikke kommer på skolen på en stund.
Når jeg kom fram tok jeg en lang pust og gikk inn. Med en gang jeg kom inn skrek læreren"Amanda"
"Sorry Sorry Sorry" sa jeg med en livredd stemme.
"Hvorfor kommer du for seint?"
"Jeg trodde det var lørdag idag"
"Åja så det var den beste unnskyldningen du kom på" sa hun irritert.
"Det er helt sant jeg sverger!!"
"Ok gå og sett deg!" Sa hun og ga meg en anmerkning.
Seriøst slapp jeg unna så lett. Thomas da han ble jo helt skjelt ut foran klassen. Men jeg er litt glad for at jeg slapp unna den ut sjeldningen. Det hadde skjedd nok ting idag så ja.
Når det var pause var jeg med vennene mine Sarah, Maiken og Elise. Vi hadde liksom blitt en liten gjeng. Jeg tipper alle andre i klassen synes at vi var rare siden vi lo av absolutt alt og vi lagde kalle navn til absolutt alle. Vi kalte f.e.k.s: Thomas for sinke, siden han elsker skinke og Jack for rosinbolle siden han hatet rosinboller.
Kl 14:00 gikk jeg hjem. Det var fortsatt ingen hjemme men det var bare deilig med litt stillhet for engangs skyld...!"Hallo" roper Olivia inn døren.
"Hei" mumlet jeg
"Jeg sa Hello"
"Åå Olivia stopp å skrik"
"Jeg skriker helt til du sier hei tilbake"
"Olivia kutt ut med det der ellers..."
"Ellers hva?"
"Olivia" sa jeg og ga henne et seriøst blikk.
"Stopp å vær en sint bijse"
"Hva kalte du meg?"
"En snill jente"
"Nå lyger du, hva sa du?"
"Haha det får du aldri vite" sa hun mens hun lo og gikk opp mot rommet sitt. Jeg gadd ikke å gå etter henne siden jeg vet at det alltid ender med en krangel.
"Amanda & Olivia det er middag!" Roper mamma fra middagsbordet.
"Hva skal vi ha?" Spurte jeg nysgjerrig.
"Vi skal ha Pizza!"
"Yeey, endelig noe bra med denne dagen."
"Olivia kommer du!"
"Ja jeg kommer"
"Bra" sa mamma og satt seg ned på stolen for å gjøre seg klar til å spise.
Med middagsbordet hadde vi våre vanlige diskusjoner som om hvordan vi hadde hatt det idag, og hva vi hadde gjort.
Når vi var ferdig gikk jeg opp på rommet mitt for å gjøre leksene mine. Vi hadde ikke så mye men jeg ville få det unnagjort!
Etter det hadde jeg lovet Elise at vi skulle være sammen. Jeg gikk bort til henne og vi var både inne og ute. Vi snakket om masse forskjellige ting og tilslutt måtte jeg gå.Det var bekmørkt når jeg gikk hjem. Jeg hørte masse lyder bak meg men jeg tenkte at det ikke var noe. Plutselig hørte jeg masse gå lyder bak meg og jeg begynte å løpe litt bortover. Jeg begynte å bli litt redd og jeg løp bare fortere og fortere helt til jeg var i enden av gaten, altså der vi bodde. Jeg skulle bare sjekke om det var noen bak meg så så jeg noe en mann. Han begynte å løpe mot meg og sa
"vent litt"
Jeg ble livredd og løp rett hjem. Jeg så gjennom vinduet og så på at mannen kom opp oppkjørselen. Jeg gjemte meg på vaskerommet vårt og spionerte på han. Han hadde svart lue og svart jakke. Han kom nærmere og nærmere døren vår og tilslutt åpnet døren seg og inn kom han.
"Hello"
"Hei" roper mamma tilbake.
Jeg begynte å bli reddere og så ut gjennom døren.
Jeg så ikke noe spesielt utenatt han tok av seg skoene og jakken. Han snudde seg mot den døren jeg stod i. Med ett så jeg hvem det var. Jeg ble helt letta da jeg fant ut at det var pappa som hadde fulgt etter meg og ropt vent litt da."Hvorfor fulgte du etter meg?" Sa jeg
"Jeg fulgte ikke etter deg jeg skulle hente deg."
"Hvorfor det da?"
"Fordi meg og mamma har noe vi vil fortelle dere."
"Hva da?"
"Og det er at vi skal få et...................
//////////////////////////////////////////////////////////////////
Hva tror dere overraskelsen er?
YOU ARE READING
EMBARRASSED
AdventureAmanda får vite at hun og familien hennes skal flytte til Hawaii i et 1 år. Det var den verste nyheten hun kunne tenkte seg. Du skjønner Familien til Amanda + Utlandet= Ikke noe bra. Sist gang de bodde i utlandet ble det helt krise til slutt var ti...