"Riiing, RIING, RIING"
"Alle sammen fort dere" sa mamma stresset.
" hva er den ringe lyden?"
"Det er brannalarmen, kjapp dere vi på ringe brannvesenet" sa pappa mens han sprang ut for å ringe til brannvesenet.
"Mamma mamma mamma jeg er redd!!!" Skrek Olivia mens hun løp bort til mamma.
Klokken var 04:00 , Olivia frika jo helt ut da hun trodde det brente, og begynte å skrike helt sykt mye i ett sett. Så selv om brannalarmen gikk tror jeg ikke det var det de våknet av...
Brannvesenet kom etter ca. 10 min. De gikk inn og sjekket om det brant. Når de kom ut igjen sa det til oss at det ikke brant og at brannalarmen hadde gått av en krølltang."Hva vi har jo ikke brukt noe krølltang" sa mamma.
"Det må dere ha gjort siden det var den som utløste brannalarmen"
Jeg tenkte meg skikkelig om og merket at det der var noe som Olivia kunne ha gjort. Jeg tok en rask titt for å se om Olivia hadde krøllet hår. Jeg hadde helt rett idet for det hadde hun.
"Mamma!"
"Amanda kan du vente"
"Mmen."
"Amanda ikke mas"
"Men mamma, det må være Olivia"
"Amanda stopp å skyld på lillesøsteren din."
"Meen se da"
"Amanda kan du ikke bare tie"
" men Olivia har krøller i håret!" Sa jeg mens jeg pekte mot Olivia.
"Olivia var det deg" sa mamma irritert."
"Nei hvorfor tror du det" sa hun mens hun prøvde å spille dum.
"Åå sier du det, jeg må bare spørre deg om noe, hvor fikk du krøllene fra?" Sa jeg mens jeg ga henne et hahaferska blikk.
"Men jeg kjedet meg sånn."
"Kjedet deg, kjedet deg aner du hva du har gjort?" Sa mamma sint.
"Men mamma hvordan skulle jeg vite det da?"
"Olivia ikke spill dum!" Sa jeg med et stygt stemme.
"Jeg er ikke dum!" Sa hun mens hun begynte å gråte som en 3 åring.
"Ja gå til mamma og grin"
"Amanda ikke vær så frekk mot lillesøsteren din."
"Men hallo hun er en liten grin unge."
"Amanda"
"Slutt å hele tiden si Amanda det er ikke noe gøyt" skrek jeg og gikk inn.
"Amanda kom kom deg ned hit med engang." Skrek pappa mens han løp opp trappene og åpnet døren til rommet mitt.
"Hva er det, jeg orker ikke å være med den skrik ungen, og vet du hva kom deg ut fra rommet mitt du også!" Skrek jeg mens jeg hev en pute på han.
"Amanda, du snakker ikke sånn!!" Sa pappa strengt.
"Kan ikke du bare gå ut jeg vil være i fred"
"Amanda" sa pappa bestemt
"Har jeg ikke sagt at jeg vil være i fred" skrek jeg.
"Ja ok, men jeg orker ikke mer skriking! Forstått?"
"Ja da, pappa, gå ut" sa jeg mens jeg himlet med øynene og la meg under dynen for å sove.
Jeg løp ned for å lage meg litt frokost da jeg merket at mamma, pappa og Olivia ikke var hjemme. Jeg ropte på dem og sjekket alle rommene men de var ikke noe sted. Jeg så på klokken og plutselig ble jeg helt stum det var ikke lørdag men fredag.
//////////////////////////////////////////////////////////////////
Dam dam da
Sorry for en litt kort del. Skal lage lengre neste gang.💟
YOU ARE READING
EMBARRASSED
AdventureAmanda får vite at hun og familien hennes skal flytte til Hawaii i et 1 år. Det var den verste nyheten hun kunne tenkte seg. Du skjønner Familien til Amanda + Utlandet= Ikke noe bra. Sist gang de bodde i utlandet ble det helt krise til slutt var ti...