Part 1

939 56 5
                                    

#GRAB

PART 1

LORRAINE'S P.O.V

"Argh! Sial bah juga." Sikit saya mau hampas handphone saya di jalan raya. Nasib baik Ipong gitew. Hahahahaha. Terketawa bah saya dalam hati.

Lama juga dapat driver ni!

"Lorraine!" Suara yang saya kenal memekik memanggil saya.

Uh. Saya melototkan mata. Kenapa juga ni orang macam tidak faham bahasa? Mau pakai bahasa apa lagi mau kasi faham dia? Bahasa isyarat?!

Saya buat pura-pura tidak dengar. Tapi tidak juga si Devon putus asa.

"Naiklah. Saya kasi tumpang kau." Si Devon bilang.

Ceh, ingat saya mau kah naik motor sama office boy macam kau? Kenapalah saya naik Grab saja walaupun mahal, tapi selesa.

Ada notification masuk.

Yes, ada sudah driver!

"Sudah saya order Grab. Tidak payahlah kau susah-susah mau kasi tumpang saya." Saya sambung melayan handphone saya.

Malas saya mau melayan office boy yang selekeh. Tidak tau malu betul mau juga terhegeh-hegeh bercakap sama saya. Dia tidak sedarkah kami berlainan darjat? Tsk tsk. Darjat bah kan. Ah, darjat kah, pangkat kah sama saja tu.

"Tidak bah, saya ikhlas." Devon memujuk.
"Tidak payah." Saya jeling dia. "Saya tidak suka naik motor."

Devon menunduk.
"Bah, okaylah. Saya jalan dulu."

"Jalan lah bah, tidak penting pun." Saya membuang muka.

TING. Notification masuk.

'Your driver has arrived.'

Wow, first time saya dapat Grab Honda. SUV lagi ni.

Pantas saya membuka pintu belakang.

Mmm, wangi baru lagi ni kereta.

"Hi." Tu Grab driver tegur saya. "Taman BDC kan?"

Saya tercegat sesaat. Buduh oh saya! Adakah patut terlopong mulut saya?

Berbunga-bunga hati saya nampak tu Grab driver tersenyum. Punya hensom!

"Kau okay, miss?" Dia memandang ke belakang sambil bertanya.

"Oh, ya, ya... saya okay bah." Saya terasa canggung.

"Taman BDC kan?" Dia tanya lagi saya.

Ah, taman hatimu pun boleh. Saya terkekeh geli.

"Miss?" Dia menaikkan satu kudou.

"Ehemmm. Ya, ya, Taman BDC." Nervous pula saya bah. Macamana juga kalau kereta sama owner dua-dua hensom.

10 minit dalam perjalanan cuma radio saja kedengaran. Hmmm, bagus taste music dia. Macam saya mau minta kasi kuat bah tu lagu si Rizky Febian.

"Ehem." Terkejut saya. "Sorry ah miss lambat sampai, jem bah sekarang ni."

Mmm, jem sampai ke pagi pun saya tidak kisah.

"Oh, okay bah." Saya senyum.

Dia nampak kah senyuman manja saya tu? Eh, eh, gatalnya kau ni Lorraine. Hahahaha.

Saya tidak sedar berapa lama mengambil masa dari KK untuk sampai Taman BDC, Kolombong. Sampai saya tertidur bah.

"Miss, miss." Sayup-sayup saya dengar suara seorang lelaki. "Miss, sampai sudah."

Saya buka mata saya, blur-blur ni saya.
"Ha?"

"Sini kan pin location, miss?" Tu Grab driver tanya saya.

GRABWhere stories live. Discover now