Part 3

437 44 4
                                    

#GRAB

PART 3

Pening-pening sudah saya.

Lelaki boroi yang belanja kami shots by shots masih duduk di sebelah saya. Dia meramas-ramas kunun paha saya. Punya saya geli! Tapi bikin steam juga oh. Ter-steam juga oh saya rasa.

Saya cuba membayangkan bukan si boroi yang meramas saya.

Saya memejam mata dan membayangkan wajah hensom si Elvis.

Ah, membuat saya terdesah dan kebasahan.

Sekali saya terasa bibir basah-basah menempel di bibir saya, saya bukalah ni mulut saya mau French kiss kunun.

“Puuuhhh!” YUCK! Rasa macam taik campur beer! “Uhuuuk! Uhuuuk! Uhuuuk!”

Berhabis bah saya batuk sampai mau termuntah. Berair mata saya.

Saya buka mata saya besar-besar dan entah kenapa macam saya baru tersedar dari pening-pening gara-gara moginum.

“Eeeee.” Saya tolak dada si boroi. “Sana kau!”

“Aih? Bukan kau sukakah saya, moi?” Dia senyum sambil mengusap kumis dia yang tebal dan putih. “Sampai kau bilang ‘ah’”

ish!

“ish! Itu saya imagine boyfriend saya! Bukan kau!” Pantas saya berdiri mau cari dorang Cici.

“Kau imagine saja bah saya ni boyfriend kau.”  Hahahaha! Mimpi!

Mana bah dorang si Cici ni? Bikin panas betul! Bukan pula dorang sama-sama saya sini, tidak tau mana lagi dia pergi berprojek.

CICI! Sana dia menari-nari di dance floor dekat sama meja kami. Kenapa saya tidak nampak dia dari tadi?

“Ci!” Saya tarik lengan dia. “Kau biar saja saya sana oh kan?!”

Apa punya kawan!

Cici ketawalah pula, bikin saya tambah temper. Fresh terus bah otak saya dari semua tu alcohol dalam saluran darah saya.

“Eh, janganlah kau pura-pura sana.” Cici bilang. Kitainya dia!

Bukan saya merelakan bah, si boroi yang suka hati suka badan meramas-ramas saya time saya separa sedar.

“Kau ing-” Saya mau marah.

Cici menepis tangan saya.
“Sudah saya bawa kau balik bah, onton! Kau juga yang kesiokkan duduk atas paha si tua! Jangan juga kau mau kasi salah saya ah.”

Saya jeling saja si Cici.
“Sudahlah! Saya lapar oh.”

Perut saya bergendang sudah.

“Makan roti kosong sajalah.” Cici bilang.

Saya memuncungkan bibir. Saya mau makan sedap-sedap bah. Steak kah, grilled chicken kah. Tapi saya sedar juga santapan yang sedap memerlukan duit yang sedap juga untuk keluar dari poket.

“Kau belanj-” Saya mau minta si Cici belanja tapi kata-kata saya terpotong oleh…

SI BOROI.

Bukan dia bercakap sama saya, dia bercakap sama perempuan yang tengah bergelek-gelek manja dekat kami.

“Berapa sudah tu kau minta, moi?” Kuat bah suara dia.
“RM100 saja bah, angkol.” Tu perempuan meraba dada dia.

Terbulat mata saya bila si boroi kasi keluar dompet dia. Punya tabal tu RM100 note saya nampak!

Entah apa setan yang merasuki hati dan fikiran saya.

Tangan saya tiba-tiba di atas bahu si boroi.

“Bukan kau bilang mau bawa saya makan kah tadi?” Kata-kata saya tertuju kepada si boroi, tapi mata saya menjeling tajam pada perempuan yang minta RM100 dari si boroi.

GRABWhere stories live. Discover now