Hoofdstuk 3

20 0 0
                                    

En het was weer donker om Jeroen heen, weer hoorde hij dezelfde stemmen. Hoe lang moest hij nog in deze droom blijven wanneer kwam hij eindelijk uit deze droom. Hij deed zijn ogen weer open, hij was weer in zijn oude bed. Weer een andere jongen keek hem aan, hij zei dezelfde tekst als Appie. Jeroen stond zuchtend op, hij deed alsof hij de jongen niet hoorde en liep naar de keuken.

Toen hij in de keuken stond bedacht hij zich, misschien moest hij het dit keer anders doen dan eerst. Nienke stond weer tegenover hem. 'Jeroen ik heb over Sarah gedroomd' Jeroen wou zich weer omdraaien en doen of hij Nienke niet hoorde, maar toen bedacht hij zich. Misschien moest hij wel naar Nienke luisteren, misschien was dat juist wat hij afgelopen keren fout deed. 'Ik zit in een droom die niet afloopt' zei Nienke. 'Volgens Sarah zit jij er ook in' vervolgde ze. Hoe wist Nienke dit, vroeg Jeroen zich af. 'De enigste manier om hier uit te komen is als jij in mijn droom stapt'. Jeroen moest lachen, wat was dit voor gekke theorie. 'Ja, ja en mijn vis kan praten' zei Jeroen lachend. 'Jeroen je moest naar mij luisteren'. Jeroen bedacht zich, wat had hij te verliezen alles was al absurd genoeg. 'Wat moet ik dan doen?'vroeg hij. 'Pak mijn hand' Jeroen pakte haar hand en met een flits was hij ineens ergens anders. In een lege grijze kamer.

'Jij bent Jeroen dus'Jeroen draaide zich om. Een hele oude vrouw met lang haar in een wit gewaad keek hem aan. Ze keek Jeroen met grote ogen aan, was dit Sarah? Dacht Jeroen. Jeroen had wel eens wat gehoord over Sarah maar hij had Sarah nog nooit in het echt gezien. 'Jeroen de droom waarin je gevangen zit is nog een overblijfsel van de vloek, Nienke en jij zitten hier beide in gevangen' zei Sarah. 'Dit komt omdat jullie beide het oog van Horus droegen. Ik heb het oog van Horus ook gedragen, vandaar dat ik ook in de droom zit. Horus heeft gevraagd om nog 1 raadsel op te lossen. En heeft jou uitgekozen om dit raadsel op te lossen'. 'Mij, waarom niet Fabian die weet dit soort dingen beter?'vroeg Jeroen. 'Ik lees die boeken niet voor mijn lol'. 'Focus Jeroen, de vraag luid. Wat zijn de namen van de vier zonen van Horus?'

De nachtmerrieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu