Vier, dacht Jeroen, er waren er vier. Jeroen dacht na, Amset die herinnerde hij zich nog dat hij die een keer tegen was gekomen toen hij informatie zocht over Egypte. 'Amset'zei hij. Sarah knikte. Dat was de makkelijkste, nu werd het moeilijker, hij wist dat twee namen vrij lang waren en eentje was wat korter. 'Happy, nee Hapy' zei hij. Sarah knikte, nog twee te gaan. Iets met de D....... 'Doeamoetef en.....'Jeroen dacht diep na. Aan Sarah knik te zien moest hij nog eentje hebben. 'Kebehsenoef!'riep hij, hij zag opgelucht dat Sarah knikte.
Jeroen werd met een ruk wakker hij keek op klok, negen uur hij had lang geslapen. Hij draaide zich richting de andere kant van het bed om te kijken of Noa nog lach te slapen, maar die was al weg. Hij keek op zijn mobiel het was zondag, ze moest tegenwoordig vaak werken op zondag want ze werkte in de zorg. Hij veegde het zweet van zijn voorhoofd, dat was een intense droom.
Jeroen dacht niet meer na over de droom, hij had er ook geen tijd voor veels te druk met werken. Met Noa had hij ook geen zin om erover te praten, want dan moest hij gaan praten over zijn gevoelens daar had Jeroen helemaal geen zin in. Toen Jeroen een paar dagen na de droom een keertje terug kwam van zijn werk, zat Noa televisie te kijken. 'Kijk Jeroen' zei ze wijzend naar de tv 'Jimmy is op tv, hij zit in Tempatation Island waar hij met zijn vriendin is. Die hij gedurende dit programma misschien wel 10 keer bedrogen heeft'. 'Die Jimmy is ook niet veranderd zeg, wat een loser' zei Jeroen 'Straks een horror film kijken'. 'Ja is goed, nadat we gegeten hebben. Kook jij vandaag?' 'Ja, ik ga wat macaroni maken'zei Jeroen. Hij liep naar de keuken, daar zag hij een brief voor hem liggen. Hij deed de brief open, het was van Nienke.
Hoi Jeroen,
Al bij gekomen van de droom, ik weet dat je nu waarschijnlijk denkt dat het een normale droom was maar ook ik kan het me herinneren. Maar ik ben blij dat je de vragen hebt beantwoord. Zo zijn we er beide uitgekomen.
Groetjes Nienke
Jeroen legde verward de brief neer, het was dus toch geen normale droom. Hij stopte de brief in zijn zak en ging het eten koken. Verward maar ook opgelucht dat het voorbij was.
JE LEEST
De nachtmerrie
FanfictionJeroen zit vast in een enge droom. Een droom die maar niet over gaat. Hoe komt hij hier uit?