Chapter 1-My love for you is timeless

21 2 0
                                    

'I can't breathe'

Aiyanna mengapai-gapaikan tangan, cuba untuk mencari permukaan air. Namun, tiada apa yang dapat dicapainya. Dia semakin tengelam di dalam lautan yang infiniti kedalamannya.

'Is this the end for me'

Matanya mulai ditutup, merelakan segala yang bakal terjadi. Nafasnya semakin terhad. Buih-buih yang keluar dari mulutnya semakin menghilang, Di saat segala keinginannya untuk hidup kian pudar, telinganya menangkap bunyi dari kejauhan.

Dengan segala kudrat dia membuka matanya sedikit, bayang seorang jejaka berenang ke arahnya, namun matanya tidak dapat menangkap wajah jejaka itu. Saat jejaka itu memeluknya dan menariknya ke atas dia merasakan satu perasaan yang berbeza. Jantungnya berdebar, lebih kencang dari saatnya hampir lemas, hatinya berbunga dan dia rasa selamat? Lelaki ini tidak terasa asing baginya, tapi siapa dia. Dia cuba melihat raut wajah jejaka itu sambil jejaka itu menariknya ke permukaan. Namun dia tidak dapat menangkap, segalanya kabur. Terlalu kabur sehinggalahhhh..........

Bukkk

***********************************************************************************************

Dingg!!

Aiyanna tersedar. Dia mengusap mukanya.

"Mimpi"

"Sekali lagi" Aiyanna mengeluh. Mimpi yang sama berulang kali. Apa maksudnya? Namun dia tidak mengambil peduli. It just a mere repetitive dream, right?

Dia mematikan alarm dan kembali menumpukan perhatian kepada bukunya. Dia cuma menutup mata seketika, tak sangka tertidur hampir setengah jam, nasib baik dia set alarm kerana risaukan sebarang kemungkinan seperti ini. She needs to wake up and study for her final exam.

Dia menyelak halaman buku yang seterusnya. Topik berkenaan pembentukan Negara Bangsa Floryn. Topik yang agak berat tetapi seberat mana pun sesebuah topik tidak beerti dia tidak mampu, dia cuma perlu bekerja keras untuk memahaminya.

Sedang dia tekun mengulangkaji. Pintu biliknya diketuk.

"Siapa tu?" tanya Aiyanna sedikit terjerit.

"Ariel, boleh masuk?" ujar Ariel sambil menjengukkan sedikit kepalanya. Salah seorang daripada dua roomatenya.

" Kau memang dah masuk dah pun, masuk jelah terus" jawab Aiyanna sebelum kembali mengembalikan perhatiannya kepada buku.

Ariel melangkah masuk.

"Tutup pintu sekali"

Ariel yang sudah melangkah jauh ke dalam mengeluh sebelum berlari-lari anak menutup kembali pintu.

"Ana, apa salahnya buka pintu you should have more light in your room, it's too dark, you know?" soal Ariel sebelum menarik kerusi di sebelah Aiyanna. Yup, Ana is her nickname.

"If you don't like it maybe you can go back to your room. Cakaplah ko malas nak tutup" jawab Aiyanna, unbothered. Ariel memuncungkan mulutnya.

"Fine, Ms. Dracula. Hmm, btw aku nak minta tolong"

"Apa?"balasnya tanpa memandang Ariel. Ariel tidak kisah, dia sangat mengenali sikap Aiyanna yang sebegitu.

" Terangkan this topic" balas Ariel, straight forward. Aiyanna menjeling buku di tangan Ariel. Pembentukan negara Floryn, topik yang sama yang baru dibacanya.

"What do you want to know?"

"Everything" ujar Ariel. Senyum menampakkan giginya. Aiyanna mengambil buku dari tangan Ariel. This girl kan, sabo je. 

Love Beyond TimeWhere stories live. Discover now