2 bulan sudah berlalu...Sofiea kini mengambil alih Jaya Holding syarikat milik keluarga mamanya,yang dulu nya arwah papa nya Datuk Mahadi yang menguruskan hal ehwal syarikat,selepas arwah papa nya meniggal dunia Datin Mariam lah yang pula menguruskan syarikat keluarga nya sebelum boleh diserah kan pada anak kesayangan nya.Di syarikat itu Sofiea menjawat jawatan sebagai CEO disitu.
"Syima masuk bilik saya sekarang!".suruh Sofiea kepada setiausaha nya dengan nada yang marah,ada yang tidak puas di hati tentang kerja Syima.
Beberapa saat kemudian pintu bilik pejabat nya diketuk dari luar."ye cik Sofiea,ada apa-apa yang boleh saya tolong".tanya Syima dalam keadaan yang takut,melihat muka majikan nya yang berkerut begitu,dia tahu yang majikan nya tiada mood pada masa itu.
"masuk,kamu tahu apa salah kamu?"tanya Sofiea
"maaf cik,saya tak tahu,apa salah yang saya dah buat cik?".tanya Syima dalam keadaan takut.Sofiea baling fail minit mesyuarat jatuh pada kaki Syima.
"kamu tengok apa yang kamu taip tu,kamu kalau tak tahu buat kerja baik tak payah kerja dekat sini,baik kamu resign je,makan gaji buta apa".marah Sofiea.disebabkan syima salah taip ejaan di dalam minit mesyuarat itu Sofiea naik angin dan terus lepas kan geram nya pada setiausaha nya itu.
"sa...saya minta maaf cik Sofiea,saya tak sengaja".jawab Syima dalam keadaan yang tergagap kerana ketakutan dan malu disebab kan Sofiea marah dia dengan suara yang kuat dan staff yang lain mungkin akan dengar.
"saya tak kira kamu buat balik sekarang,saya kasi kamu masa 5 minit je,kalau kamu tak dapat buat dalam masa 5 minit kamu boleh kemas barang-barang kamu.ramai lagi yang nak jawatan kamu!dah kamu boleh keluar!". Tengking Sofiea pada Syima.
Syima keluar dari bilik Majikannya.Hampir saja Syima ingin menitis kan air mata bila ditengking tadi,tapi ditahan air mata dari mengalir jatuh.dia cepat-cepat ke meja nya dan terus menaip nasib saja dia save minit mesyuarat yang dibuat tadi,dengan cepat dia selesai kan tugas yang diberikan tadi.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"bie...u kata nak hantar rombongan meminang dekat i".sambil tangan nya memaut lengan kekasih hati nya Hafeez.
"sabar la sayang i baru je start kerja,lagipun i malu la i pun kerja dengan u,nanti orang cakap isteri bos suami kuli je".di buat muka muncung nya.
"alaaa biar la orang nak cakap,bukan i atau u yang nak kahwin dengan diaorang,kalau tak pun i naik kan pangkat u,u nak tak?".tanya Sofiea ingin menceria kan Hafeez.
"mesti la nak.ok sayang nanti i suruh my mum hantar rombongan dekat rumah u ok".janji Hafeez pada Sofiea,Sofiea tersenyum kegembiraan.sebenarnya Hafeez tidak pernah sirius dengan apa yang dicakap kan.dia hanya ingin memainkan perasaan Sofiea sahaja,kerana Sofiea mempunyai harta kekayaan,kalau Sofiea seorang gadis biasa sikit pun tidak dipandang dengan cara percakapan yang menyakitkan hati orang siapa yang akan tahan dengan perangai Sofiea itu.cuma dia sahaja itu pun dengan kepentingan diri nya.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"dah lama ke u tunggu?"tanya Hafeez lalu duduk berhadapan dengan Fatin.
"boleh la dalam sejam dah".perli Fatin,sambil dibuat muka muncung.
"alaaa sorry la sayang i lambat sebab teman kan Sofiea lunch tadi".
"ooo ye ke...tak apa la...i pun tak ada la lama sangat tungu u".
"u main-main kan i ye.i ingat memang betul u tungu dah sejam".sambil tangan nya mencuit pipi Fatin dengan manja.
"hahahaha...sorry ok darling...."Fatin memujuk Hafeez."yang sebenar nya i,my mum and my grandma i ada plan nak jatuh kan Sofiea and her mum".
"plan apa?"tanya Hafeez ingin tahu.