"Fatin...mama nak kamu pikat si Shahrul tu.mama nak kamu pikat sampai dapat! kamu faham tak ni.kalau kamu dapat Shahrul boleh la mama ni tumpang senang,mama nak jugak hidup senang".arah Maya pada anak nya Fatin...sejak dari rumah Datin Mariam tadi dia sudah merancang ingin menjadi kan Shahrul menantu,siapa yang tidak ingin bermenantu kan orang kaya.dengar dari perbualan mereka semua tadi yang Shahrul akan mewarisi syarikat besar milik keluarganya Mega berhad.
"tapi mama Fatin dah ada orang yang Fatin cinta.mama tak boleh nak paksa Fatin pikat Shah tu".bantah Fatin dengan tindakan mama nya yang memaksa nya pikat orang yang dia tidak suka.
"mama tak kira kamu mesti pikat Shahrul.mama nak kamu tu hidup senang jangan jadi macam mama ni khawin dengan arwah ayah kamu tu apa pon tak ada...menyusah kan mama lagi ada la nak menangung dia".pesan Maya pada Fatin.
"tapi mama Fatin...."dia tidak dapat menerus kan ayat nya.kalau mama nya tahu yang dia bercinta dengan Hafeez yang tidak punyai harta mesti dibantah habis habisan.
"tak payah nak tapi-tapi mama tak nak dengar apa-apa lagi mama nak kamu pikat Shahrul tu sampai dapat kamu faham!".Maya memang tidak sanggup lagu hidup dengan tidak punya apa-apa.selepas arwah suami nya meninggal,mereka dua beranak disara oleh kakak ipar nya.kalau tidak disebabkan Arwah abang nya mahadi berkahwin dengan kakak ipar nya Datin mariam mereka tidak akan dapat hidup mewah seperti sekarang.
Fatin lari masuk ke dalam bilik nya...dalam hati nya dia tidak mahu ikut kata mama nya.disebabkan dia terlampau cinta kan Hafeez,lama dia memikirkan kata mama nya.memang betul juga dikata kan oleh mamanya kalau tidak dia dapat Hafeez Shahrul pon apa kurang nya...kalau dia bersama shahrul boleh la dia jadi senang.dia sudah mengambil keputusan untuk memikat hati Shahrul untuk kepentingan diri nya.sampai la tidak sedar dia sudah tertidur memikirkan perkara itu.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Mereka berempat makan tengah hari bersama di restoren makmur berdekatan dengan office Sofiea,Fatin dan Hafeez.kebetualan Sofiea dan Shahrul sedang berbincang tentang projek mereka,Fatin yang tahu Shahrul ada di office mereka tidak melepaskan peluang untuk memancing Shahrul kedalam jeratnya.di ajak Hafeez makan sekali dengan mereka...supaya bila balik dari lunch boleh dia jalan bersama sambil-sambil tu boleh dia pikat Shahrul sekali,sambil menyelam minum air.Dalam mereka tengah makan kedengaran telefon bimbit Shahrul berbunyi,dan Shahrul menjawab dengan sirius seperti ada perkara penting yang dibincang kan dengan pemanggil ditalian.
"sorry la korang i ada hal dekat office ada meeting penting.i kena balik office sekarang.sorry sangat,i kena gerak sekarang ni".bergegas Shahrul bangun dari kerusi yang duduk nya.
"eh tak apa la shah kitaorang okay je.tak apa la nanti kita boleh keluar lunch lagi".kata Sofiea pada Shahrul.dan Hafeez angguk bersetuju.cuma Fatin saja yang tidak berpuas hati disitu,terlepas peluang.tak apa Fatin peluang banyak lagi,tak lari gunung dikejar.berkata sendiri didalam hati.Shahrul dengan tergesa-gesa pergi meninggal kan mereka disitu.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
5 bulan kemudian
"so apa pendapat u mariam dengan perjodohan anak kita"tanya Datin Julia pada Datin Mariam.Dia sudah lama ingin berbesan kan Datin Mariam mana tidak nya kalau mereka berbesan syarikat mereka pon sama-sama naik dan bertambah maju.
"i tak kisah Julia,i pun memang suka kalau anak u jadi menantu i baik orangnya.tapi i kena la tanya pendapat anak i dulu sebelum tu".
"alah tak payah tanya mesti dia suka punya,deorang kan berkawan baik,mesti la ada sikit rasa suka tu kan?".tanya Datin Julia.
"memang betul kata u tu,tapi...".
"tak payah tapi-tapi malam ni i datang rumah u merisik"kata Datin julia dengan gembira
Habis sahaja dia selesai bercakap dengan Datin Julia ditelefon,dia terus hubungi Sofiea disuruh sofiea balik awal malam ni kata nya ada hal nak dibincangkan.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"shah pergi mandi lepas tu ikut mummy kita pergi rumah Datin Mariam,mama ada hal nak dibincangkan kat sana papa pun sama tau".arah Datin Julia pada anak nya.
Shahrul dan papa nya baru saja pulang dari Office mengangguk saja mereka penat baru balik disuruh pulak ikut nya.selesai saja shahrul mandi telefon nya berbunyi diskrin telefon itu tertera nama Hafeez disitu.dia ni tau-tau je aku nak pergi rumah Sofiea,dia ada pasang cctv ke kat rumah aku ni...haiii pelik-pelik.
Diangkat dan dijawab panggilan telefon Hafeez itu."wei jom lepak".
"tak boleh la Hafeez aku kena Ikut mama aku pergi rumah Sofiea kata nya ada hal penting nak bincang,so lain kali la kita lepak ye".alamak tercakap nak pergi rumah Sofiea pulak nak ikut pulak kang mamat ni nanti.adoyai mulut ni...
"ehh kau nak pergi rumah Sofiea,aku nak ikut la boleh kan,aku ikut eakk.kejap lagi aku sampai rumah kau kita gerak sekali ye".saran nya pada Shahrul.
"ikut kau la Hafeez"selepas saja habis bercakap dengan Hafeez dia menyiap kan dirinya dilihat dicermin segak juga,baju kemeja merah dan seluar sleek hitam sangat menyerlah kan ketampanan Shahrul selesai saja bersiap dia pergi kekereta diluar rumah,mummy dan papa nya sudah tunggu diluar kereta bersama Hafeez dengan tersenyum pada nya.mereka berempat naik kedalam kereta dan menuju ke destinasi yang hendak dituju.
VOTE COMMENT STAY COOL AND AWESOME :) XOXO