Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy játékbolt. A játékboltban nagyon sok féle játékot lehetett kapni. Voltak lányos és fiús játékok, társasjátékok, plüssállatok és minden, amit az ember el tud képzelni. Egyik nap egy kisfiú az anyukájával betért ebbe a játékboltba. A kisfiúnak aznap volt a nyolcadik születésnapja, ezért ajándékként bármilyen játékot választhatott a boltból, és azt az anyukája megvette neki. A kisfiú majdnem egy órán keresztül nézelődött a hatalmas boltban, keresve a tökéletes játékot, amikor megtalálta azt a sort, ami tele volt autókkal. Legalább százféle kiskocsi sorakozott a polcokon, a kisfiú alig tudott választani. Vajon a tető nélküli, piros Cabrio-t, vagy a fehér sportkocsit kérje? A két játékautó között vacillált épp, amikor a szeme sarkából meglátta a tökéletes ajándékot. Egy szürke Polski-t. Azt a két autót, ami eddig a kezében volt visszarakta a polcra és odalépett a Polski-hoz. Elvarázsolva nézte a kisautót és tudta, hogy ezt kéri az anyukájától.
Megvették, aztán hazamentek, otthon pedig a kisfiú egész álló nap az új autójával játszott. Elképzelte, hogy milyen helyekre megy egy ilyen autóval. Beutazta vele az egész világot, autóversenyzett vele és akkor, ott, a nyolcadik születés napján eldöntötte, hogy ha nagy lesz, neki is egy ilyen autója lesz.
Pár héttel később vége lett a nyári szünetnek, a kisfiú pedig izgatottan lépett be újra az iskola falai közé, hogy megkezdje a második osztályt. Természetesen a Polski-t nem akarta kihagyni az izgalmakból, ezért magával vitte. Egyik szünetben elővette a kisautót, hogy játsszon vele és újra beutazza a világot. Épp Kínában barangolt, amikor odaléptek mellé az osztálytársai.
- Honnan van a kisautód? - kérdezte az egyikük.
- Születésnapomra kaptam - mondta büszkén a kisfiú. - Anyukám vette nekem a játékboltban. Ez egy különleges autó. El lehet vele jutni bárhova a világon, a legmodernebb sportautókat is leelőzi a versenyeken és nagyon jól felszerelt, mert van, amikor még repülni is tud - mesélte csillogó szemmel. Az osztálytársai végig hallgatták, aztán elkezdtek nevetni rajta.
- Ez csak egy Polski - mondta gúnyosan az egyik. - Nem tud repülni, és pár kilométer után tönkre menne. De ez - mutatta fel a saját, modern sportautóját - tényleg leelőzi a legmodernebb kocsikat. - A többi fiú gúnyolódott és nevetett a kisfiún, amíg be nem csöngettek.
A tanórák után jött a kisfiúért az édesanyja, haza mentek, de otthon a kisfiú már nem vette elő a kisautót. Nem akart már vele játszani, beutazni a világot, vagy autóversenyezni. Helyette inkább csak ledobta a földre és nem foglalkozott vele.
Pár nap elteltével a kisfiú anyukája megtalálta a kisautót és megkérdezte, hogy miért nem játszik már az autóval. A kisfiú erre csak azt felelte, hogy azért, mert már nem szereti a Polski-t. Az anyuka elkezdett aggódni, ezért egyik nap bement a kisfiú tanárához, hogy megkérdezze, nem történt-e valami, ami miatt a kisfiú így érez a Polski iránt. Az osztályfőnök sejtette, hogy mi történt, ezt el is mondta az anyukának, és megkérte, hogy had beszéljen előbb ő a kisfiúval.
Másnap a tanár megkérte a kisfiút az egyik szünetben, hogy segítsen neki levinni a dolgozatokat a tanáriba. Útközben felhozta a témát.
- Hova lett az a szép kisautó, amivel a minap játszottál a szünetben? - kérdezte kedvesen. - Annyira tetszett, meg akartam kérdezni, hogy honnan van, mert én is szeretnék egyet venni a fiamnak.
- Anyu vette a játékboltban - felelte a kisfiú szomorúan. - De már nem szeretem.
- Miért nem? - csodálkozott a tanítónéni. - Csak nem azért mert a többi fiúnak sportautója van? - nézett le a kisfiúra kérdőn.
- Kicsúfoltak - sütötte le a szemét a kisfiú.
- Csak irigykednek, mert ők a sportautóikkal soha nem fogják tudni bejárni a világot. Hisz köztudott tény, hogy egy sportkocsi hamar tönkre megy, míg egy Polski sokáig bírja - mondta bíztatóan a tanár, de a kisfiú nem felelt. - Figyelj csak! - guggolt le a kisfiú elé. - Ne figyelj a többiek csúfolására! Tudom, hogy nehéz nem meghallani az ilyeneket, de tudom, hogy szereted azt a Polski-t. És az a legfontosabb az életben, hogy mindig olyan dolgok vagy emberek vegyenek körbe minket, amiket, vagy akiket szeretünk és fontosak számunkra. Azt a kisautót az anyukádtól kaptad, és fontos neked, úgyhogy ne dobd el, azért, mert pár fiúnak az osztályból nem tetszik. Ne hagyd, hogy elvegyék tőled a fontos dolgokat! Ezért kérlek, ha haza mész, keresd meg a kisautót, és járd be vele újra a világot.
A kisfiú megfogadta a tanítónénije tanácsát, és mikor hazaért, beutazta a Földet. Most, jó pár év elteltével épp Kínában jár valamerre, egy Polski-ban ülve, hátsóülésén egy bőrönddel és rengeteg élménnyel. Már bejárta Európát és Afrika egy részét ezzel a Polski-val. Soha többé nem hagyta, hogy mások elvegyék tőle a fontos dolgokat és csak olyanokkal vette körbe magát, akiket szeret. Az egyetem és pár év dolgozás után megvette a szürke Polski-t és elkezdte beutazni a Földet, mert a nyolcadik születésnapján megkapta a tökéletes ajándékot az édesanyjától: egy térképet, ami az életre szóló élményekhez vezet.
YOU ARE READING
Novelláim
Short StoryHeyho! A továbbiakban azokat az írásaimat olvashatod, amelyek túl rövidek egy saját story-hoz, viszont szeretném veled megosztani. Nem lesznek rendszeresen részek, csak ha olyan hosszabb történetet rakok ki, ami több részt érdemel. Ezekben az esete...