Ron se procházel po domě. Musel uznat, že se tady uklidilo docela dobře. I mamka by z toho měla radost. Jen to takhle udržet, pomyslel si a podrbal se na hlavě. Ron totiž věřil, že se matka vrátí. Určitě se vrátí.
Vedle něj se objevila dvojčata a šťouchla do něj. Ron se jen zamračil.
"Tak co, brácha, jdeš s náma shodit strop? Minule spadl i s Ghúlem," zasmál se Fred a George se rozchechtal. Jejich mladší bratr jen vyvalil oči. Co to ti dva melou?
George nejspíš pochopil jeho výraz, pročež mu začal vypravovat, jak spolu s Fredem bourají strop na půdě přímo nad Percyho pokojem. Ron se jen ušklíbl a tak se všichni vydali na půdu.
Fred si stoupl vešel křídou malovaného křížku a natáhl ruku k Georgovi. Ten se hrabal v kapsách a nakonec mu podal malou kuličku.
Fred ji zabalil do takového hrubého papíru a pak se podíval na své dva sourozence. George kývl a poodstoupil trošku dozadu, kam ho Ron následoval. Pak si Fred vylezl na hromadu haraburdí a kuličkou mrštil přímo na křížek.
Ozvala se pěkná rána a spousta nepořádku s podlahou padalo do pokoje pod nimi. Tam se ozvalo zakvílení a ten někdo vyběhl z pokoje a rovnou na půdu.
Kluci se schovali do staré truhly nebo skříně a vyčkávali.
Jaké bylo jejich překvapení, když na půdu vběhl Bill s rozčileným výrazem na tváři. Vtáhl hůlku, něco zamumlal a tři zrzouni, strůjci tohoto nepořádku, najednou vypadli že skříně či z truhly.
"Vy idioti!" řekl polohlasně Bill. "On se tam snaží to spravit, že je to nejspíš nějaká choroba dřeva, nějaký brouk nebo něco takového a vy si tady házíte kuličky!?"
"Nemá se pořád povyšovat," zaprotestoval Ron a podíval se Billovi do tváře.
"A tímhle to jako spravíte?" opáčil jeho nejstarší sourozenec, zatímco zatínal ruku v pěst.
"Třeba si uvědomí, že je něco špatně, třeba už si nebude říkat, jak je geniální," uchechtl se suše Fred a vzpomněl si na svého namyšleného bratra. Bill zavrtěl hlavou.
"Jak vám to asi má jako říct? Bráškové, udělal jsem hroznou chybu, nebo snad si má pokleknout a říct Byl jsem trouba a tak mě za to ztrestejte? Vždyť vy si ho ani nevšimnete, chodím kolem něj každý ráno a vidím, že je to s ním pořád horší. Ne, já vím co chceš říct," řekl Bill a koukal na Rona," ty chceš říct, že se rozchází s tou svou holkou, ne? Tak to není, teď jsem byl u něj v pokoji a zrovna mu od ní přišel dopis. A myslím, že kdyby se spolu rozešli, neměl by obálku celou pomalovanou kytičkami nebo srdíčky," dokončil svoji dlouhou řeč.
George, Fred a Ron neměli slov. Jenže Billův monolog pokračoval."Vy na něj bortíte střechu, děláte mu samy naschvály, ale ona eporad snaží se vám zavděčit. Víš, co udělal dneska na oběd, Frede? Tvoje oblíbené jídlo, které on sám nedá do pusy, proto měl kaši. Jste hrozně zaslepení. To, jak se chci a vychloubá je povaha, za to ho prostě nemůžete nesnášel," domluvil a setřel si pot z čela.
Pak švihl hůlkou, nepořádek se uklidil. Bill odešel z půdy pryč a nechal tam za sebou tři kluky v haldě odložených krámu.
Kdyby tady už byla mamka...
***
Večer se tak nějak blížil a Charlieho něco napadlo. Máma není doma, což ho pořádně štvalo, tak si alespoň zvedne náladu. Co takhle si pozvat nějaký lidí a udělat si party? Jo, to je ono.
A tak tu za chvíli stali nejen jeho kamarádi, ale i Billovi, Fredovi a Georgeovi, Ginnyini, Ronovi a dokonce i Percyho přítelkyně Pegy.
Když to viděl Arthur, prvně nechtěl dovolit něčí takového jako party, ale nakonec svolil, prý ať mají dečka nějaké to povyražení a on sám šel do garáže něco kutit.
A tak se kuchyň proměnila v malý bar, taneční parket a objímací místo zároveň.
Všichni byli vzhůru až do půl druhé ráno a pak se začlo balit. Kamarádi se přemisťovali, jiní použili letax. Ke konci ale byli všichni pryč.
Ginny šla spát dřív. Kdyby se tak vrátila maminka...
Zbytek Weasleyových se odebral k spánku a zanechávala celý barák v ohromném nepořádku. Zkrátka netušili, co se stane zítra...
ČTEŠ
Pár dní bez Molly aneb Pohroma v Doupěti
FanfictionHádka, útěk a co dál? Molly Weasleyová má toho prostě po krk. A kdo by také neměl, když se vzbudíte s dlažební kostku v posteli? Nezbývá jí tedy nic nežli útěk! Ale co si bez ní počnou její ratolesti a Arthur? To se dočtete v této krátké knížce! Dal...