prologue

1.9K 46 18
                                    

Matthy point of vieuw:

4 maanden geleden

Als ik mijn ogen open verschijnen bruine plukken haren in mijn gezichtsveld. Een spontane glimlach ontstaat op mij gezicht.

Ik ga met mijn hand door zijn haar waardoor hij ook wakker word.

"Hey lieverd" zegt hij.

Ik glimlach en geef hem een kusje op zijn hoofd.

Hij laat zijn hoofd weer vallen en sluit zijn ogen. "Zullen we er zo uit?"

Hij zucht een keer diep, maar tilt zijn hoofd weer op. "Isgoed"

Hij klimt van me af en loopt in alleen zijn boxer naar de badkamer. Ik blijf liggen en klem de dekens om me heen. Ik mis zijn warmte.

Ik hoor de douche aan gaan en dat is voor mij het teken om ook maar eens uit bed te gaan.

Ik raap wat kleding bij elkaar, en trek het aan. Het is niet koud weer, maar ook niet warm. Een T-shirt met jasje er over heen kan dus wel.

'Ja ik kom vanmiddag naar kantoor, Rob niet' app ik naar Raoul als ik de trap af loop.

In de keuken besluit ik om een ontbijtje te maken voor mij en Robbie.

Ik maak wat broodjes, bak een eitje en schenk wat te drinken in. Dit allemaal zet ik op tafel weg.

De trap kraakt en even later komt Robbie de woonkamer binnen. "Dit had echt niet gehoeven, schat" zegt hij.

Ik bloos.
"Jawel, alles voor mijn mannetje"
Lach ik.

Samen gaan we aan tafel zitten en genieten van ons ontbijtje.

Als Robbie zijn ontbijtje op heeft, staat hij op en pakt zijn autosleutels, samen met zijn telefoon en een flesje water.

"Ik moet naar een afspraak, het ontbijtje was heerlijk lieverd" hij drukt een kusje op mijn lippen.

"Ik ga je missen" roep ik als hij naar de hal loopt.

"Ik jou ook lieverd, ik hou van je. Tot straks" met dat sluit de deur en vertrekt hij naar zijn afspraak.

Niet wetende dat hij nooit terug zou komen..

zonder hem | mabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu