الفصل الاول

3.4K 252 88
                                    

ماتنسيش الڤوت والكومنت يا قمر ❤
ريان

الفصل الاول

بسم الله الرحمن الرحيم

في صباح يوم جديد حيثُ تشرق أشعة الشمس الجميلة وصوت زقزقة العصافير في مكان جميل في أحدى القطارات المؤدية إلى الأقصر يوجد لدينا تجمع كبير من الناس يحاولون إيقاف تلك الفتاة عن ضرب بائع التذكرة لنذهب ونرى ما قد حدث

الفتاة وهي ممسك بخصلات الرجل قالت بصوت مرتفع: بقا يا رجل يا زبالة عاوز متين جنيه عشان التذكرة ليه كانت تذكره من دهب و لا أي هو أنتَ مفكرني من سيتي ستارز لا يا خويا ده أنا من شبرا ياض.
ثم أكملت قائله بحده وهي تحدق إليه بعدما أستطاعو ابعاد خصُلات الرجل من يديها:
وبعدين تعال هنا هو أنتَ مفكرني راحه المالديف ولا أي دي الأقصر، طب والله ما أنا سيبك غير لما اخليك أقرع كده يا رجل يا حرامي أي الإفترى ده ياناس.

قالت أحد السيدات التي تقف بجوارها: سبيه يا بنتي بقا وخلاص كفاية عليه كده أنتِ ادتيلوه حقه وزيادة كمان.

قالت الفتاة بتذمر وهي تحاول جذب خُصلات الرجل مرة اخرى: لا لسه محستش إني خلصت ضرب تعال هنا يعم هضربك  كمان شويه.

الرجل ووجهه يظهر عليها الضرب المُبرح قال وهو يحتمي في الأشخاص الذين معاه: ابعدوها عني  وحيات عيالكُم  ابعدوها أنا إي اللي شغلني في الشغلانه دي بس.
صمتَ ثم أكمل بتمتم: ما كنت سمعت كلام ابويا وفتحت الدكان اللي حلتنا منك لله يا شيخه كل ده عشان 200جنيه.

الفتاة كانت تتقدم منه مجددًا لكن لَمِ تستطيع ذلك بسبب فرار الرجل سريعة وهو يتمتم بشئٍ ما

قالت الفتاة بعدما جلست  إلى مقعدها مرة أخرى باستغرب: مش عارفه الراجل ده خايف كده ليه محسسني إني كنت هضربه أنا كنت هتفهم معه بكل هدوء وتحاضر.

لَمِ  تستطيع إكمال حديثها بسبب نظرة الاستغرب من السيدة التي تجلس بجورها قالت بثرثره: بقا مش عارفه هو طلع يجري ليه والله يا بنتي أنا مش عارفه ازاي الرجل ده مبلغش عليكي اصلا وفي نفس الوقت ليكي حق تعملي كده عشان أنا شفت الرجل كان بيعكسك اول ما ركبتي بس أنتِ جبتيها في الفلوس وضربتيه جدعة والله طب صحيح أنتِ اسمك إيه ورايحة فين كده أنتِ شكلك مش من هنا شكلك من اسكندريه من طريقة كلامك.

قالت الفتاة بأستغرب و سخريه أيضًا هي تحدق إلى تلك السيدة: والله يا طنط أنتِ تنفعي في المخابرات عرفتي منين أنى مش من هنا ده شويه وهتقوليلي أنا معايا كام في محفظتي، نامى يا حاجة وأنتِ ساكته الواحد مش ناقصه وجع دماغ

ريان (مكتملة)بقلم إلهام صبحي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن