My new classmate

2.6K 90 4
                                    

Ji hyo P.O.V:-

"Jangan pernah takut kehilangan, karena justru
dengan melepaskan semuanya, suatu saat kau
akan menemukan kebahagiaan yang baru.
Menangislah, lalu nanti kamu akan tersenyum
lagi.."

"Hai,aku Song Ji hyo..korang nak tahu tak kenapa aku nie frust menonggeng bagai?nak tahu tak?sebenarnya,aku baru je lepas break dengan kekasihku iaitu Byun Baekhyun..sekarang nie,dengar cerita yang Baekhyun dah couple dengan budak hot stap stup di sekolah aku...perempuan yang malang bercouple dengan hantu eyeliner tu adalah Taeyeon..Sunbae kami..korang jangan risau...sekarang nie,aku dah move on...sekarang nie,jiwa aku dah free....aku tak nak jadi seperti aku yang dulu..bukan Ji hyo yang lemah kerana cinta.
sekarang nie,aku bagaikan lahir sebagai Ji hyo yang kuat...tak akan menangis kerana cinta...sekarang nie,seperti biasa,aku akan sedang berlari ke kelas kerana takut terlambat lagi!!lagi?hehe...sebenarnya,semenjak aku dah move on nie,aku dah berubah...buat apa aku nak datang ke sekolah awal kan?bukannya nak berjumpa dengan sesiapapun..kecuali si Minah tu...tapi,kalau berjumpa dengan dia,jangan harap nak melepas...dia tu,kalau dah melekat,mengalahkan pam tandas yang melekat di dinding......"

PLAKK!!!

"Appo!!Yak!!!BANG MINAH!!asal kau ketuk kepala aku?!!"Aku memarahi Minah yang berada di tepiku..
"boleh tak kau bagi kesimpulan yang lebih baik untuk aku?katalah,bagai anak koala comel yang melekat pada ibunya..nie tak...pam tandas...aish!!buat sakit hati lak.."Minah memarahi aku...aku hanya tersenyum macam kerang busuk je..
"dah²lah merajuk tu...jom kita ke kantin sekarang..."aku memujuk Minah...
"woi,sekarang nie,kelas dah nak bermula..yang kau gila nak gi kantin nie asal?"aku hanya menggaru kepala...
"betulke?aduh!!lambat betullah..buat penat aku cakap panjang lebar je tadi..."aku bercakap dengan nada yang kesal...
"dah²!!cikgu dah nak masuk.."Minah kembali ke tempat duduknya..

selepas itu cikgu Jae Suk masuk dengan seorang budak lelaki..semua budak perempuan di situ termasuk si pam tandas tadi mula cergas melihat kedatangan bakal putera impian semua manusia di sekolah nie...aku hanya mengeluh je dengan perangai apa entah mereka tu..tapi,aku akui dia memang kacaklah orangnya..cikgu Jae Suk memperkenalkan lelaki itu adalah kacukan China-Kanada..seorang lelaki yang tinggi dan berwajah datar..rambut berwarna blonde..kulitnya seputih susu...semua tentangnya memang sempurna sehingga membuat jantung aku berdegup pantas?

"jap²!!kenapa dengan aku nie?dan namanya...."aku berbisik sendiri..

tiba-tiba keseimbangan aku mula hilang..mana taknya..kerusi ada empat kaki,aku tonggekkan kaki belakang kerusi tu..mana tak kehilangan keseimbangan...tapi,ini kerana Cikgu Jae Suk arahkan budak itu duduk sebelah aku..dan kenapa dengan aku nie?

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxox
annyeong!!author di sini...kalian nak tahu tak siapa lelaki tu?tapi,author rasa semua mesti dah tahu dengan ciri-ciri yang author berikan tadi ..nak tanya,siapakah lelaki tadi..ayuh jawab...

Can you hear my heart?Where stories live. Discover now