Can you hear my heart?
"Noona,noona cakap dengan sapa tu?"
"Eh?Joo....Joong ki-ah...bi..bila sampai?"
"Baru je....tapi noona cakap dengan siapa?"
"Erm..ka..kawan noona...ha!!kawan noona.."
"Kawan noona?mana dia?"
"Ish..menyibukkan je kerja...gi sana..."
"Suka hatilah..huh..."Selepas dihalau Ji hyo,Joong ki segera pergi dari situ..Ji hyo hanya mengehela nafas lega kerana tidak diketahui oleh adiknya bercakap dengan hantu...
"Ish nie semua sebab-..ya!!ya!!!asal dengan muka kau tu?"
"Hehe,,takde pape,,hensem betullah adik kau..tak-"
"Kau suka adik aku ke?!!"
"Woi!!aku bukan gay lah...lagipun,aku belum habis cakap lagi kau dah menyampuk.."
"Yelah...apa kau nak cakap tadi?"
"Aku cakap adik kau tu hensem tak macam kakak dia!!haha!!"
"Mwo?ya!!!kurang asam punya antu!!"Kai terus menjauhkan dari dari Ji hyo sambil ketawa..
"Dahlah..aku balik dulu...nanti hyung aku cari....bye,nenek sihir!!"
"Ya!!"Ji hyo membaling Kai menggunakan bantalnya tetapi balingan itu sia-sia kerana Kai sudah keluar menembus dinding biliknya dan bantal itu mengenai dinding biliknya...
"YA!!!SONG JI HYO!!APA YANG KAU BUAT TU!!!KANG ROBOH PULAK RUMAH NIE!!"
"Ergh!!MIANHE OMMA!!!JI HYO TAK SENGAJA!!TADI ADA LALAT LALU DEPAN JI HYO..JI HYO BALING GUNA BANTAL DAN BANTAL ITU TERKENA DINDING!!"Ji hyo segera menidurkan dirinya setelah mendengar ibunya marah...
Tap..
Tap..
Tap..
Cklek!!Pintu bilik Ji hyo dibuka dan Ji hyo dapat mendengar suara derap kaki itu melangkah menuju ke arahnya dan.....
Brukk!!!
"AWW!!!!!!SAKITLAH BODOH!!!!"
"hahahahahahha!!!!"
"YA!!!SONG JOONG KI!!!EOMMA!!!JOONG KI KACAU JI HYO!!"
"Hahahahahaha!!!"
"YA!!!RASAKAN!!!"Ji hyo membaling bantal pada Joong ki tetapi Joong ki sempat mengelak dan sekali lagi bantal itu terkena dinding...
"SONG JI HYO!!!JANGAN BALING BANTAL DI DINDING LAGI!!!!"
"MIANHE OMMA!!NIE HA JOONG KI YANG KACAU!!"
"wekkk!!!tak kena...hahahah...padan muka.."
"Siapalah kau nanti Song Joong ki.."
"Dahlah noona...omma suruh noona pergi ke kedai sekarang gak..."
"Mwo?!!tak nak!!noona malas..."
"Ooo..noona tak nak ye..."Joong ki keluar dari bilik itu sambil ber'smirk jahat...beberapa minit kemudian,sekali lagi Ji hyo mendengar suara derap kaki menuju let arahnya,..dia tahu bahawa itu adalah Joong ki...dan...
Brukk!!
"AWW??SAKITLAH PAB-....omm..omma.,."
"Ha,,,PAB apa sayang.."
"Hehe..tak adalah omma..ta..tadi Ji hyo cakap..Pab...Pab...ha...fabulous..omma nie fabulous betoll lah..."
"Ha....omma memang dah lama fabulous...dah,nah,ini senarai barang...sekarang,pergi beli semua nie.."
"Tapi omma...."
"No tapi-tapi...SEKARANG!!!"
"ergh..nde omma..."Ji hyo segera pergi dari rumah itu...tanpa mereka sedari,seseorang memerhati mereka dengan hati yang sedih..
"Aku...aku juga ingin ada keuarga yang begitu..tapi...aku..huh..."
Orang yang memerhati keluarga itu pergi dari tempat persembunyiannya...setelah membeli barang,Ji hyo memeriksa untuk memastikan semua barang yang disuruh ibunya ada...
"Kicap ada...sos ada...erm...apa lagi eh?erm...eh,itu kan....."
#tbc
Comment n vote juseyo...
YOU ARE READING
Can you hear my heart?
FanficSummary "Jangan pernah takut kehilangan, karena justru dengan melepaskan semuanya, suatu saat kau akan menemukan kebahagiaan yang baru. Menangislah, lalu nanti kamu akan tersenyum lagi.." Song Ji hyo telah putus dengan kekasihnya..pada suatu hari,se...