His fault

780 45 0
                                    

"Ini semua salah kau!!"

Semua yang berada di situ terkejut akan kenyataan yang keluar dari bibir Jongin dengan jari telunjuknya menunjuk ke arah Kris..

"Sa..salah aku?"
"Nde..semua nie salah kau!!hiks..aku...aku benci kau pembunuh!!"
"A..apa yang kau maksudkan?"

Ji hyo mencuba untuk mengorek rahsia yang ada pada Jongin..

"Noona...tak payah masuk campur...biar mereka selesaikannya sendiri.."
"Ta..tapi Joong ki.."
"Noona.."
"Huh...nde.."

Joong ki melarang Ji hyo untuk masuk campur kerana dia faham akan maksud Jongin..tapi entah mengapa,dia merasakan ada firasat yang tidak baik singgah kepadanya..Tetapi dia mencuba untuk membuangnya..berbalik kepada Kris dan Jongin,Kris masih terkejut akan ucapan tadi manakala Jongin pula tersenyum sinis..

"Huh..nampaknya kau buat tak tahu ye..."
"Kenapa kau kata aku pembunuh?"

Akhirnya Kris berjaya menenangkan dirinya..

"Cih..nampaknya kau masih tak nak mengaku.."
"Ceritakan.."
"Kau nak aku ceritakan?baik..akan aku ceritakan..tapi,selepas ini...aku tak nak lihat muka kau lagi dalam hidup aku..."
"Aku tak tahu apa yang membuat kau kata aku nie pembunuh tapi aku tak pasti bahawa aku tak akan muncul dalam hidup kau.."
"KAU-huh..kau nak tahu tak,kalau tak disebabkan keluarga kau rampas Kai hyung dari aku,Kai hyung tak akan mati...kami tak akan terpisah...aku..aku akan dapat bermain dengan hyung..aku tak akan kesunyian..aku tak akan ketakutan..dan aku akan dapat peluk dia dan lihat senyuman dia....hiks...dan disaat keluarga kalian mengambilnya,aku kehilangan semuanya kerna dia adalah satu-satunya keluarga yang aku ada.."
"Kau dah habis?"
"Hiks...kau-"
"Cukup..maaf jika aku buat kau terpisah dengan Kai,maaf jika kerana keluarga aku,kau tak dapat bermain lagi dengan Kai..maaf jika kerana aku kau kesunyian dan ketakutan..maaf jika kerana aku kau tak dapat merasai pelukan dan senyumannya...maaf jika aku dah ambil satu-satunya keluarga kau..tapi,aku nak kau tahu..dia mati bukan kerana aku..dia mati kerana kanser otak yang sudah dideritanya sejak kecil lagi sebelum kami mengambilnya..."
"A..apa yang kau cakap?hiks..i..ini semua tipu!!hiks!!Kai hyung!!!"
"Jongin..bersabarlah..sekarang kau ada aku.."
"Aku..aku tak nak kau!!!aku nak Kai hyung..."
"Jebal Jongin..uljima.."
"Kai hyun....g....."

Brukk!!
Jongin rebah dalam pelukan Kris...Kris hanya mampu mengeluh..Joong ki pula memandang Jongin dengan pandangan yang kosong manakala Ji hyo pula panik..entah mengapa,dia merasa ada sesuatu yang tidak kena akan terjadi...

"Jo..Joong ki-ah...ke..kenapa-"
"Noona pun merasakan ada firasat yang tidak baik ke yang akan berlaku?"
"Nd..nde.."
"Joong ki pun begitu...dan....dan ini ada kena mengena dengan Kai..."
"Bwo?"
"Kris hyung,boleh tak bawa Jongin balik apartment hyung?"
"Nde.."

Kris pergi dengan membawa Jongin ke apartmentnya meninggalkan Ji hyo dan Joong ki di situ...

"Joong ki-ah..apa maksud Joong ki dengan Kai tadi?"
"Huh..dah tiba masanya noona.."
"Joong ki,to the point terus.."
"Macam nie..dah tiba masa untuk Kai pergi dari dunia nie.."
"Mwo?!!"
"Nde...jika dia tak dapat pergi dari dunia nie,dia akan lenyap untuk selamanya dan dia tidak akan dilahirkan semula di dunia ini pada hayat akan datang.."
"Mak..maksud Joong ki,Kai tak akan pernah wujud di dunia ini?"
"Ye..ini kerana Kai telah melampaui masa yang sepatutnya..sebenarnya,roh yang tidak tenang diberi masa selama 40 hari untuk menyelesaikan apa yang tidak sempat mereka lakukan..tetapi Kai telah melebihi masa iaitu 98 hari..jika hari ke-100 Kai tidak pergi dari dunia ini,dia akan lenyap...kita tidak akan pernah jumpa roh dia dan jasad dia.."

Kenyataan itu telah mengejutkan Ji hyo..air mata mula mengalir di pipi Ji hyo sekali lagi..entah mengapa hatinya merasa sakit bila mendengar itu..

"Ta..tapi macam mana kita nak buat Kai pergi dari dunia ini dan kembali ke tempat yang sepatutnya?"
"Orang yang menyayanginya harus gembira dan rela melepaskannya kerana misi Kai adalah membahagiakan Kris dan juga Jongin.."
"Tapi...dapatkah mereka?"
"Itulah masalahnya..Kai sudah menahan kesakitan sudah lama...jasadnya juga sekarang hampir hilang..kuasanya untuk muncul,menembusi dan terbang sudah semakin melemah..."
"K,.Kai.."
"Noona.."
"Nde?"
"Noona menci....takdelah..dahlah noona..kita kena cari Kai sekarang..."
"Nde..."

Ji hyo berjalan meninggalkan Joong ki yang memandangnya dengan pandangan sayu..

"Noona...noona pun harus juga kerana Joong ki tak nak noona sakit juga.."

#tbc
Hi..
Jangan lupa baca semua ff saya ..

1-can you hear my heart
2-she's my neko
3-I Love You
4-I Love You My Family (newest ff)
5-Clock of Wolf -supernatural ff (coming soon)
6-Black Tinkerbell (coming soon)
7-One in a million

FF NIE DAH SEMAKIN DEKAT DENGAN ENDINGNYA...
PLEASE SUPPORT ALL MY FF...
SILA VOTE DAN TINGGALKAN COMMENT ANDA,,.

Can you hear my heart?Where stories live. Discover now