Can you help me?please~~~

1K 54 4
                                    

"mia...nhe?eh..kau?"Ji hyo mengenal lelaki yang dilanggarnya...
"kau boleh nampak aku?"lelaki itu bertanya...
"kau nie siapa?kenapa kau asyik cakap aku boleh nampak kau?kau gila ke?ke kau hantu?!!"Ji hyo menghujani lelaki itu dengan pelbagai soalan..
"ergh,boleh tak tanya satu persatu?!!"lelaki itu memutarkan bola matanya..
"ok,kalau macam tu,siapa nama asli kau?kalau yang aku tahu,kau Kai kan?"tidak disangkakan bahawa lelaki yang dilanggar Ji hyo tu adalah Kai..
"yups..aku Kai..Kai Wu...ataupun nama sebenar aku Kim Kai.."kata Kai dengan semangatnya..
"kau nie han..."belum sempat Ji hyo menghabiskan ayatnya,seseorang memanggilnya..
"Ji hyo-ah!!cepatlah ke sini!!kemarin janji pukul 7:00 pagi tapi sekarang pukul 7:30 pagi..apalah kau nie!!!palliwa!!"jerit Minah kesal..
"nde!!sa....eh?kemana perginya budak tadi?"

Ji hyo hairan dengan kehilangan Kai secara tiba-tiba..tetapi,dia tetap pergi ke arah Minah yang masih kesal padanya...

"asal dengan muka kau pam?"Ji hyo bertanya dengan nada menyindir sebab dia melihat Minah sedang mempoutkan bibirnya..
"yak!!janganlah panggil aku pam!!by the way,kau nie asal lambat?dan siapa dengan kau bercakap tadi?"Minah menghujani Ji hyo dengan soalannya seperti Ji hyo tadi..
"ergh,malas betullah aku nak layan kau..tapi,betulke kau..."Ji hyo berfikir sejenak..
"betul apa?"Minah bertanya...
"takdelah..jom,nanti kalau lama sangat,panaslah harinya..."Ji hyo segera berlari dari Minah..
"yak!!cakaplah!!"Minah mengejar Ji hyo....

-Di rumah Ji hyo-
setelah pulang dari berjogging bersama Minah,Ji hyo membersihkan dirinya..setelah itu,dia masuk balik ke biliknya sambil mengeringkan rambutnya...dia mengeringi rambutnya sambil menyanyi..tiba-tiba seseorang menegurnya..

"tak yah nyanyilah..nanti hujan..."suara itu memerlinya..
"suka ha...Kai?!!apa yang kau buat kat sini?"Ji hyo terkejut melihat Kai yang sedang berbaring di atas katilnya.. "erm,sa..sa..ya...bo..boleh tak...erm..tu..."

Muka Kai mula memerah...Kai mula tergagap-gagap sambil menunjuk ke arah Ji hyo..dengan muka blurnya,Ji hyo melihat badannya..muka Ji hyo memerah seperti tomato..mana tidaknya,badannya hanya ditutupi tuala..Kakinya yang putih dan bahunya terekspos..

"wargh!!!keluar!!keluar!!dasar miang!!pervert!!wargh!!"

Ji hyo membaling Kai dengan benda yang dicapainya sambil mulutnya menyumpah seranah menyuruh Kai keluar...Kai segera keluar dari bilik Ji hyo dengan menembus seperti itu sahaja di dinding bilik Ji hyo..Ji hyo tidak kisah kerana dia masih malu..dia segera pergi ke almari baju dan memakai baju...setelah memakai baju,Ji hyo duduk di katilnya...mulutnya masih menyumpah Kai yang masuk ke biliknya...suara yang sama menegurnya.
"mulut kau tu tak habis lagi ke nak menyumpah aku.."Kai memerli Ji hyo lagi..
"kau nie kenapa?masuk bilik aku sesuka hati je...dahlah..argh,malunya...nasib baik mak ngan adik aku tak ada kat rumah..kalau mereka ada,habis kau dimasukkan ke lokap atas tujuan mengintip anak dara orang!!"

Ji hyo meleteri Kai..Kai mempoutkan bibirnya..

"bukannya sengaja pun...dan aku pun tak sangka mata suci aku nie dah tak suci lagi..kalau nak lihat pun,aku nak mata ku nie lihat yang lebih sexy..."Kai hanya menjawab dengan selambernya.

"yak!!dasar pervert!!"Ji hyo memukuli Kai dengan bantal..
"dahlah....aku ke sini nak minta tolong..bukannye nak berperang bantal dengan kau.."Kai memarahi Ji hyo yang dari tadi memukulnya...
"siapa suruh kau ke sini?aku tak suruh kan...dan kau nie sebenarnya apa?kenapa kau dapat tembus begitu saja?"Ji hyo mula menghujani Kai dengan soalan lagi seperti tadi...
"ergh,kau nie memang banyak mulut eh..."Ji hyo hanya mempoutkan bibirnya."suka hatilah...bukannye mulut kau..mulut aku..."Kai memutar bola matanya malas melihat kerenah Ji hyo yang seperti budak-budak..
"huh,kalau lau nak tahu,aku bukannya manusia dan aku juga bukannya hantu...sebab tulah aku boleh tembus begitu saja..dan satu lagi,aku tak sangka yang kau akan dapat melihat aku kerana orang lain tak dapat..."terang Kai dengan panjang lebar...
"erm,maksudnya,kau nie apa?"Ji hyo membuat muka blurnya..
"ergh,kenapa kau nie tak faham apa²?..ertinya aku roh..aku di sini nak minta bantuan kau..kerana hanya kau je yang boleh nampak aku.."jelas Kai dengan geramnya..
"ok,kalau macam tu,macam mana nak tolong kau?"sekali lagi Ji hyo membuat muka blurnya..
"kau kena buat Wufan ge terima kepergian aku..."Kai menjawab dengan nada yang lebih sedih...
"tapi,macam mana aku nak tolong dia..dia tu tak rapat dengan aku..."Ji hyo hanya mampu mengeluh..
"kalau hal itu serahkan pada aku.."jawab Kai dengan yakin..
"baiklah kalau begitu..."Ji hyo mengangguk kepalanya...
"noona,noona cakap dengan siapa?..."

acexoacexoacexoacexoacexoacexoa
annyeong!!author here...
next chap,Ji hyo dan Kai akan memulakan misi...
tetapi,siapa yang menegur Ji hyo tadi?

Can you hear my heart?Where stories live. Discover now