Hoofdstuk 22

509 20 2
                                    

Knipperend maak ik mijn ogen open, en kijk op mijn telefoon. Op het beeldscherm staat 07:30. 'Shit nee, waarom is mijn stomme wekker niet afgegaan!' Denk ik hardop. Ik sla de deken van me af en ren naar de badkamer toe om mijn ochtendroutine tedoen(10x zo snel). Snel ren ik weer terug naar mijn kamer en prop de boeken in mijn tas, open mijn klerenkast en pak een zwarte broek met een wit blousje. Ik loop de trap af en ga naar de woonkamer, geen tijd voor ontbijt jammer dan. Ik pak mijn beurs uit de la. 'Shit ook geen geld meer' denk ik alweer hardop. Ik pak mijn moeders beurs en pak daar wat geld uit, leg ik straks wel aan haar uit. Vliegensvlug trek ik mijn schoenen aan, en sprint naar de garage om mijn fiets te pakken.
Ik kom gelukkig net op tijd aan en ga hijgend naast Faye zitten. 'Hola culo, waar was je gister?' Vraagt Faye. 'Ik vertel het je strakjes oke?' Zeg ik. Ze knikt. Ineens voel ik een trap tegen mijn stoel. Ik draai me om. Zeno haalt onschuldig zijn handen omhoog en wijst naar Sergio. 'Pik doe normaal dat was jij' zegt Sergio. 'Oke sorry ik kan slecht liegen' zegt Zeno. Ik begin telachen en geef een trapje tegen zijn voet. 'Wat is er hier zo grappig?' Vraagt mvr.Sieben. 'uhh niks bijzonders' zeg ik. 'Oke als het niks bijzonders is, willen jullie dan opletten? Ja dankjewel' zegt ze tuttig. Soms is ze wel aardig, maar ze kan ook echt irritant en te sarcastisch zijn. Altijd die haat-liefde verhouding met leraren. Ik skip even door naar de pauze want er is niks leuks aan nask en nederlands.
*Pauze
'Dus, wat was er gebeurd?' Vraagt Faye. 'Nou om een lang verhaal kort temaken, na de Aardrijkskunde les had ik gepraat met Toni. Dat werd me teveel dus ik kon mijn tranen niet tegenhouden. Ik besloot om naar de wc te gaan, en rara wie was daar ook? Zeno. Hij was super bezorgd dus stelde voor om ons ziek temelden en naar zijn huis toe tegaan' leg ik uit. 'Oeh wat hebben jullie bij hem thuis gedaan' vraagt Faye met de-faye-blik. 'Wat gegeten enzo' zeg ik zacht. 'Enzo? Kom op meer details Sumera' zegt Faye. 'Nee het ergste moet nog komen, ik had gisteravond bijles van Toni' zeg ik. 'Whuut? Meen je niet' zegt ze verbaasd. 'Ja toch wel, en daar heb ik meer dingen gedaan dan "gegeten enzo" dus ik zit in een driehoeksverhouding met Toni en Zeno' zeg ik. 'Doe wat je hart zegt, en die kiest uiteindelijk toch voor mij' grapt Faye. Lachend geef ik een duw tegen haar schouder. 'We hebben nu aardrijkskunde' zucht ik. Samen met Faye loop ik naar de 2e verdieping. Aangekomen bij het lokaal nemen we plaats en pakken onze boeken voor ons. Toni sluit de deur en komt voor de klas staan. 'Hallo iedereen, vandaag gaan we een begin maken aan een nieuwe paragraaf. Daarna is het mogelijk om de opdrachten van de vorige paragraaf te controleren en dan maken we 1 t/m 5 van de nieuwe opdrachten. Verder komt er binnekort een S.O. aan dus wees voorbereid' zeg Toni. Na zijn intro over de nieuwe paragraaf deelt hij de nakijkblaadjes uit. Hij geeft het nakijkblaadje aan en buigt zich. 'Zie ik je vanavond weer voor de bijles?' Vraagt hij. 'Wacht Sumera welke bijles?' Vraagt Zeno ineens. Toni draait zich om en kijkt Zeno scherp aan. 'Ja gisteravond had Sumera bijles bij mij thuis' zegt Toni bitchy. Zeno klemt zijn kaken op elkaar. 'Vrijdag avond is ze niet beschikbaar' zegt hij. 'En waarom niet?' Vraagt Toni met dezelfde scherpe blik. 'Dan hebben Sumera en ik een date' zegt Zeno met een glimlach bij het woord 'date'. Toni gaat verder met uitdelen. Ik zucht en rol mijn ogen. 'Sumera, waarom zei je niks over die bijles?' Vraagt Zeno. 'Kom na school afspreken dan leg ik je alles uit' zeg ik. 'Bij mij thuis?' Vraagt Zeno. 'Nee kom naar mijn huis, mijn ouders zijn niet thuis' zeg ik. Hij knikt en knipoogt. 'Sumera jij sjansbeer' fluistert Faye.
Ben ik echt een sjansbeer?..

De Aardrijkskunde LeraarWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu