"كل العيون مرت منسيه الا عيونك".💙💙
*كنت أجلس علي شاطئ البحر كما تعودت ان افعله.......انظر للبحر ببتسامة صافية لا يشوبها ايه حزن يجول بداخلي شعور الرضا والطمئنينة ......ترتسم علي شفاتي ابتسامه حلوه حلاوه السكر اكتب ب قلمي روايتي بعنوان (موت موفاسا ).......سناريو موت موفاسا عمرو مفشل انه يخليني اعيط.... فيه وجع كتير وفيه خيانه و فراق وظلم واستغلال .........وقرارت اكتب رواية بنفس العنوان مش حكاية اني هكتب قصة موت موفاسا تاني لا انا هكتب عن المشاعر ال جوا الحكاية ...........الوقت اتإخر والمغرب مفضلش عليه كتير كان لازم اروح .......اكتر حاجه صعبه عليا اني امشي و سيب البحر دا عشقي بس معلش هرجعلة بكرا تاني وهو هيستناني في نفس موعد كل يوم ......حضنت كتابي ومشيت.............حسيت بعيون عليا متبعاني .......ودي مش اول مره انا بقالي سنة بحس بالعيون دي .......كنت في الاول بخاف بس بعد كدا اتعودت وبقيت بطمن وبحس بالامان ونا حاسه بوجود الشخص دا حواليا ٠٠٠٠٠٠معرفش مين الشخص دا بس قلبي بيقولي مستحيل يإذيكي .........عارفه انه هيمشي وهيبطل يتبعني بعنيه اول مطلع لمكان فيه ناس .......نا بحس انه بيفضل يرايقبني عشان خايف عليا بس مش عارفه هو مين ومحولتش قبل كدا اعرف .........
كنت رايحه معرض الكتاب ما انا غاوية كتابة و قرائة بقا اشتريت كتاب (الوهم )معرفش ليه كتاب الوهم ال اتخترته .....يمكن عشان انا كمان بتوهم ان حد بيتبعني كل مره اروح علي الشط ........وعايشة في الوهم دا بقالي سنه .......مهو لو حد بيراقبني فعلا مكنش هيستحمل انه يفضل سنة كاملة يجي في نفس الموعد كل يوم ويراقبني من غير ميحاول يكلمني ............جيت اخرج من معرض الكتاب وكان فيه شاب داخل كنت خارجه خلاص بس وقفت مكاني متحركتش وعيوني مبعدتش عن عيونه .......... سبحان من ابدع في خالقة ........عيونه حساتها بحر ........بحر ملهوش نهاية ......بس بحر صافي و ساكن مفهوش أمواج ........لون عنية الازرق خلاني اتوه جواها ....والغريب انه لما لقاني مركزه في عيونة مقلش اي حاجه و بالعكس فضل واقف وابتسم ........و ايه دا كمان عنده غمزات .........ي ربي علي كدا وهو مش كفاية عيونة ال تدوخ ........فقت واتبهت لنفسي لما ابتسامته واسعت اكتر .........بصيت في الارض واتحرجت ..........ومشيت بسرعة من قدامة ........للحظة حسيت انها نفس العيوان ....بس اكيد لا .........روحت البيت ......وكلمت دينا صحبتي الوحيده ٠٠٠٠٠٠٠٠٠والحقيقة الصحبة عمرها ما كانت بالعدد ، الصحبة بالمواقف و الجدعنة و الروح الحلوة ، ف الراحة و الحب و التفاهم ، ف المراية اللي تشوف فيها نفسك و الأريحية اللي تخليك متخافش من تصرفاتك ولا تتكسف ، ف الزعل اللي بيخلص اوام و الضحكة اللي بتطلع من غير حساب...
الصحبة رزق و يا بخت اللي رزقه ف صاحب جدع حقيقي🫶-اية ي دكتورة جيتي من عند حبيبك
=امممم، جيت من عند حبيبي مش شوية
أنت تقرأ
اسكربتات هاجر عماد♥️
Romanceلو ليك نصيب في حاجه هتاخُدها رغم استحالة الأسباب؛ ولو ملكش نصيب فيها هتروح منك حتى لو هيَّه ملكك وموجوده في إيديك.. خليك مُقتنع إن كل شيء مهماً كُنت مُسيطر عليه فهُو ممكن يخرج من تحت سيطرتك في أي لحظة .. وإن اللي أنت شايفُه مُستحيل بعقلك وقلبك وعنيك...