På lektionen kunde jag inte koncentrera mig. Jag kollade på klockan hela tiden. Jag fasade för rasten. Vi hade biologi, världens mest tråkigaste lektion. Jag satt med en annan penna och målade på bänken på grund av ren trissthet."Kolla, han liknar ju Justin Bieber"! Säger Oskar Bruce högt helt plötsligt.
Han pekade på en schimpans på duken.
Han är typ klassens clown och en cooling. Eleverna skrattade, förutom jag. Jag tyckte att skämtet var dålig. Jag gillar inte Justin Bieber, men ändå.
Men Ashley älskar Justin."Det är inte Justin", säger hon. "Det är ju du! När såg du senast dig själv i spegeln?"
Eleverna började skratta ännu mer.
"Tyvärr Ashley", säger han och ler retsamt mot henne. "Jag är ingen tjej, men schimpansen är".
"Jaha, så du menar att Justin Bieber, Justin Bieber, är en tjej?"
Hon reser sig upp från stolen och ställer sig framför Oskar. Hon har sina händerna på sina höfter.
"Mer som ett fyllo, idiot, drog-nisse och en fjolla".
Han flinade mot Ashley.
Hon gör likadant mot honom."Den enda som är en fjolla är ju Clare!" Säger Ashley.
Folk börjar gapskratta. Hon vände sig om och tittade mot mig. Hon flinar.
"Ashley och Oskar", börjar vår lärare Mr Tyreeson. "Det blir kvarsittning för er två".
"Va?!" Sa dem samtidigt.
"Ni hörde mig rätt. Efter skolan, på mitt kontor, i en timme".
"Kom igen Mr Tyreeson", ber Oskar. "Jag har inte gjort något".
"Du?!" Säger Ashley. "Det är jag som har inte gjort något".
"Just precis", Säger Mr Tyreeson och reser sig från sin stol. "Ni har inte gjort något annat än att prata på min lektion. Och utan mitt tillåtelse".
"Men..."gnäller Oskar.
"Ni kan gå och sätta er igen så vi kan avsluta med denna lektion", sa Mr Tyreeson och viftade med handen.
Ashley och Oskar gick bort från Mr Tyreeson.
"Det är ditt fel!" Väser Ashley till Oskar.
"Mitt fel?! Det var ju du!" Sa han och flinade mot henne.
"Du är så himla korkad!" Sa hon innan hon gick till sin plats.
Men innan hon satte sig på sin plats, kollade hon på mig med ett hatad och ett irriterande blick.
Jag visste nu att jag kommer dö på rasten. Hon tycker ofta att det är mitt fel när saker händer. T.ex nyss.