De drie bezemstelen

757 31 7
                                    

"Wat doet een modderbloedje op een plek als deze?"


Hermelien zuchtte en keek omhoog naar de blonde jongen die uit het niet leek te zijn verschenen aan haar tafel. "als dat het beste is wat je kunt bedenken om te gaan gebruiken , Malfidus. Dan moet je maar is gaan overwegen om het dating advies van een vijfjarige te krijgen."


Draco Malfidus spotte. "Sorry dat ik je telleurstel , Granger. Maar als ik ook jou ergens voor zou gebruiken dan was het wel om je in een meer te gooien."


Hermelien rolde met haar ogen. "Geweldig. Nou het was leuk om te praten met je fret." zei ze, sarcasme druipend van haar stem. Ze negeerde hem en richtte zich weer op haar boek en hoopte dat hij de hint begreep, maar ze vergat voor een ogenblik dat hij Draco Malfidus was. En een van de leukste dingen vind hij om haar te kwellen.


Hij nam plaats aan haar tafel, en zei "Dus waar zijn Potter en Wezel?"


Ze zuchtte nog eens. Tegen haar gevoel in, Want het was natuurlijk Malfidus en een Malfidus moet je negeren, gaf ze toch maar een antwoord "Hoe moet ik dat weten?"


Draco grijnsde. Met zijn oo-zo beroemde grijns. En als ze zich niet vergiste , kon Hermelien een lichte twinkeling in zijn normaal doodde grijze ogen zien. "Zijn er problemen in 'het gouden trio' paradijs? Gaan jullie uit elkaar?"


"Ja, Malfidus." zei ze droogjes. "We gaan uit elkaar. Om een juridische reden die je niet hoeft te weten, hoewel" zei ze, leunend over de tafel en het verlagen van haar stem in een fluistering, "alleen tussen jou en mij , kun jij geloven dat Ron werkelijk het lef had om voogdij op knikkebeen te vragen?" Ze leunde achterover in haar stoel en hij haalde zijn schouders op. "Hoewel ik geen recht heb om te klagen. ik vecht voor voogdij op Harry's zwerkbal bezem."


Draco grinnikte. Dus het modderbloedje had gevoel voor humor. niet echt veel, maar nog steeds. "Ik snap het, ik snap het. Het is Valentijnsdag en hun zitten allebei met hun vriendinnen een zoenfeest te houden, zodat jij hier alleen in een bar een boek zit te lezen, net alsof te doen dat het je niks kam schelen."


"zoiets" Hermelien mompelde. Zei de zo min mogelijk geïnteresseerd te klinken, en keek weer in haar boek.


"Hey," Draco riep naar de barvrouw, Die hem aankeek met glimlach en bloos. hij had dat effect op vrouwen. " kunnen we boterbiertjes krijgen?"


"Tuurlijk" zei de serveerster met een knipoog.


"Wie heeft gezegd dat een boterbier wil?" vroeg ze.


"Wie heeft gezegd dat dat mij wat kan schelen of het wil of niet?" zei Draco grijnzend.


Ze zuchtte opnieuw en sloeg haar boek dicht. Ze keek rond de bar "Ze moet hier echt een afdeling maken  met 'geen fretten'. Ik denk dat ik hier verderop maar ga zitten."


Ze stond op om te vertrekken, maar werd tegengehouden doordat Draco haar arm vastpakte. "Niet zo snel, modderbloedje. Waar zijn je manieren?"


"Ik weet het niet, Malfidus , waarschijnlijk ergens waar de jouwe ook zijn," zei ze fel terug. "Nu, zorg er maar voor dat je je vuile handen van me afkrijgt."


Draco snoof "Wil je praten over wat vuil is, modderbloedje? Jij bent hier degene die hier vuil verspreid alleen al door je aderen."


"Dat is de oude routine , Malfidus. Heb je ooit eraan gedacht om met iets nieuws te komen?"


"En al mijn kostbare tijd verspillen aan iemand als jou? Nee. Ik ben tevreden met het modderbloedjes merk. zeker nu ik weet dat hun redundantie ergert je."


Dramione ~ Love PotionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu