❥ De ring❥
Hermelien werd wakker op zaterdagochtend met een roodharig meisje zittend aan het eind van haar bed.
Ginny keek naar haar met bezorgdheid in haar ogen. In eerste instantie, vroeg Hermelien zich af waarom, en toen herinnerde ze het zich: ze was teruggekomen in de Griffoendor gemeenschappelijke ruimte, de vorige avond, in tranen, en weigerde om met iemand te praten, en toen had ze zichzelf in slaapt gehuild. Nu ik er over nadenk, voelde mijn ogen behoorlijk gezwollen aan.
"Oké. Wat is er gebeurd? "vroeg Ginny.
"Niets,' antwoordde Hermelien, en verborg haar gezicht in haar kussen.
"Zeg dat niet, "zei Ginny. "Je kwam niets voor niets de gemeenschappelijke ruimte binnengerend met betraande ogen!. "
"Ik wil er niet over praten, "kreunde Hermelien.
" Weet je eerlijk gezegd denk ik dat je er verdomd graag over wilt praten? Ik ben een van je beste vrienden, Hermelien, en ik weet dat je er niet over zal praten met Ron en Harry. Je moet er met iemand over praten. Iemand die normaal is... net zoals ik."
"Normaal?" vroeg Hermelien en zat rechtop.
"Ja. Je weet wel ... iemand die niet honderd procent tegen je is, als je praat over Draco Malfidus."
"Ginny Wemel! Je kunt niet zomaar beschuldigingen geven!"
" O, "zei Ginny, " dat was geen beschuldiging. Ik vertelde een feit. "
"Wil je dat ik je uit de kamer gooi?"
"Nee, maar- "
" Dan neem je terug wat je zei over mij, die verliefd is op Draco Malfidus! "
" Ik kan het niet, en doe het niet, " zei Ginny koppig.
Hermelien keek haar vriendin aan. "Waarom doe je zo irritant? Ik ben niet verliefd op Draco Malfidus."
"Oh echt wel," Ginny nam een diepe adem en ging verder, waardoor Hermelien geen tijd had om te protesteren. "Kijk, ik vraag me af of ik je dit zou moeten vertellen. In eerste instantie had ik besloten het niet te doen, maar toen kwam je gisteravond terug en ... je was zo verdrietig. Natuurlijk, veronderstelde ik dat het iets met Malfidus had te maken, en ik ben vrij zeker dat ik gelijk heb, of niet soms?."
Hermelien keek schaapachtig naar beneden naar haar handen en knikte. "Wat wil je me vertellen?"
Ginny haalde opnieuw diep adem, om verder te gaan, met Hermelien alles wat ze had gehoord, van het afluisteren, van Harry en Ron's gesprek de vorige nacht, te vertellen. Toen ze klaar was, zat Hermelien daar en leek niet echt positief over wat ze zojuist had gehoord.
"Nee," zei ze, en schudde haar hoofd. "Je hebt het vast verkeerd gehoord. Of ... of Harry en Ron hebben het verkeerd begrepen... of ... "
" Hermelien, " zei Ginny zachtjes. "Dit is volkomen logisch. Geef het maar toe. Dat zou een goede reden zijn waarom, ook al heb je dat anti-drankje genomen, je nog steeds verdrietig bent, dat je hem niet hebt. Het zou verklaren waarom je zo ongelukkig bent. "
"Nee," jammerde Hermelien. "Het kan niet waar zijn. Ik kan het gewoon niet waar zijn."
"Waarom niet?"
"want...," Hermelien snikte. "Omdat M-Malfidus me h-haat. Hij houdt niet van me. en dat zal hij ook nooit doen. Hij zei het zelf gisteravond. Zo zie je maar, dat dat drankje niet kan kloppen, omdat we niet van elkaar houden!"
JE LEEST
Dramione ~ Love Potion
FanfictionHermelien en Draco zijn alleen op Valentijnsdag, En iemand heeft in hun boterbier een liefdesdrank gegoten. Chaos ontstaat.