Beth
Ik loop de keuken in en pak een zak chips. ''Heb je nou al een film gekozen?'' roep ik naar Samuel die in de woonkamer bij de filmkast staat. ''Jaa, horror'' zeg hij lachend. Ik grinnik. ''Niet zo lachen Glove'' zeg hij. Ik loop terug naar de kamer en ga op de bank zitten en pak mijn telefoon. Ik klik op Twitter en zie staan 20+ meldingen. Ik lach. Alleen omdat ik beste vrienden ben met Sam? ''Okay, we kijken deze ja?'' zegt Sam en hij heeft Sinister in zijn handen. ''Aahh, moet dat? Die heb ik al een keer gezien met een vriendin'' zeg ik. Sam gaat naast me zitten en kijkt me droog aan. ''Luister, gisteren heb ik naar een film van jou gekeken van focking 2 uur lang over een vrouw met liefdesproblemen'' zegt hij lachend. "Ja dus?" zeg ik terwijl ik bijna stik in mijn lach. ''Dus... Gaan we deze film echt wel kijken'' ''Maar hij is eng'' zeg ik. ''Dan ga je lekker je hoofd onder de deken verstoppen...'' Ik lach. ''Okay'' zeg ik en sta op. Ik loop naar de tv en stop de film erin. Ik doe het licht uit en loop weer terug naar de bank. Ik kruip onder de dekens in Sam's armen. Hij heeft de chips naast zich en maakt de zak al open. Hij houd hem voor mij. ''Jaa een beetje afleiding'' zeg ik. En de film begint. Na een tijdje komt Mr. Boogie in beeld. Van schrik slaak ik een gil. ''Rustig maar.... Niks aan de hand Beth'' Ik adem diep in. Ik sla mijn armen om hem heen.
Als de film is afgelopen ben ik blij. ''Echt jongen ik heb zitten bidden dat die film was afgelopen...'' Sam lacht. Hij loopt naar de keuken en gooit de inmiddels lege zak chips weg. Hij loopt weer terug en doet de tv uit. ''Ik ben moe'' zegt Sam. ''Dan gaan we slapen'' zeg ik. We lopen naar boven Sam's kamer in. Ik kijk in mijn tas. ''Shit'' zeg ik. ''Wat is er?'' vraagt Sam. ''Ik ben een broekje en shirt vergeten. ''Voor morgen?'' vraagt Sam weer. ''Nee om in te slapen'' zeg ik. Hij loopt naar zijn klerenkast en pakt er een shirt van hem uit. ''Vangen!'' zeg hij en hij gooit het shirt naar mij. ''Haha, dankje'' zeg ik. ''No sorry's babe'' zeg hij. Ik trek het aan maar merk dat Sam naar me kijkt. ''Is het te zien Leijten?'' vraag ik lachend. Snel kijkt hij weg. Zijn telefoon trilt en leest wat er staat. ''Mijn ouders hebben de trein gemist dus slapen niet thuis vanavond. ''Okay, en Gaya dan?'' vraag ik. ''Die gaat stappen dus die is rond 2 uur thuis'' zegt hij. Ik knik. Hij gaat in zijn bed liggen. Ik loop naar hem toe en kruip naast hem. ''Je bent mn beste vriend'' zeg ik. ''En jij de mijne''
JE LEEST
Nobody's Perfect || Samuel Leijten
FanfictionWat gebeurt er als je verliefd raakt. En wat als dat je leven nog moeilijker maakt? Wat als het je beste vriend is? Wat als je samen met een jongen in een relatie komt, die steeds lastiger gaat worden door de mensen om je heen? Heb je dan nog geheim...