"𝚃𝚑𝚎 𝚆𝚒𝚗𝚝𝚎𝚛 𝚏𝚎𝚕𝚝 𝚜𝚘 𝚕𝚘𝚗𝚎𝚕𝚢"
"Aiden, makan dulu. Lepas makan nanti baru boleh main dengan Winter" Ucap Ibu Aiden.Ibu Aiden tahu tentang Winter kerana Aiden selalu menceritakan kepada ibunya tentang gadis itu. Mereka juga menyukai minat yang sama iaitu melukis.
"Nah, ni buah tangan dari kawan-kawan kamu." Kata ibu Aiden lalu mengangkat kotak berisi buah tangan berupa makanan, mainan, dan buku cerita pemberian kawan-kawan anaknya.
" UWAUUUUUU! " ucap Aiden kagum.
"Kongsilah dengan Winter. Ibu nak pergi jumpa doktor kamu" ibu Aiden pun pergi meninggalkan Aiden bersama Winter sendirian.
"Hey, 𝘔𝘢𝘺 𝘐 𝘢𝘴𝘬 𝘺𝘰𝘶 𝘴𝘰𝘮𝘦𝘵𝘩𝘪𝘯𝘨? 𝘞𝘩𝘦𝘳𝘦'𝘴 𝘺𝘰𝘶𝘳 𝘱𝘢𝘳𝘦𝘯𝘵𝘴? Dari haritu lagi aku tak nampak diorang." Tanya Aiden lalu memakan buah apel pemberian kawannya.
"Diorang terlalu sibuk dengan kerja, Jadi takde masa nak jenguk saya." jawab Winter yang dari sorotan matanya yang kelihatan sedih itu.
"𝘠𝘰𝘶 𝘮𝘶𝘴𝘵 𝘣𝘦 𝘴𝘰 𝘭𝘰𝘯𝘦𝘭𝘺" ucap Aiden penuh simpati.
"Ermm.. Tak juga, saya faham diorang banyak kerja dan takde masa. Lagipun kan ada awak yang selalu teman saya hehehe." ucapan Winter membuatkan Aiden merona merah kerana malu.
"Eeee geli lah bedak sejuk"
"Ehh! Kenapa bedak sejuk pula?!" Tanya Winter tidak puas hati akan panggilan yang digunakan Aiden untuknya.
"Ye lh. Kau kn putih cam pakai bedak 10 lapis. Nama kau pula Winter. Elok sangatlah tu dipanggil Bedak sejuk" terang Aiden selamba.
Winter hanya mampu bersabar dengan perangai selamba kawan satu-satunya ini.
"Esok awak dh boleh balik rumah kn?" tanya Winter.
"Iya" Aiden menjawab singkat.
"Hikss... " Winter pun kemudiannya menangis. Aiden yang berada di sebelahnya pun panik.
"Hah! Ni aku tak suka ni. Kau kenapa nangis? Aku salah cakap ke?" Tanyanya panik.
"Seb.. Sebab lepas ni Hikss..Saya d..dah takde Hikss.. sapa sapa l..lagi." Aiden yang tidak tahu cara memujuk orang itu pun memeluk Winter dan membuatkan gadis itu terkejut.
"Saya pernah nampak kat movie romance yang bila perempuan menangis, lelaki tu akan peluk perempuan tu untuk tenangkan dia. 𝘈𝘯𝘥 𝘐 𝘱𝘳𝘰𝘮𝘪𝘴𝘦 𝘺𝘰𝘶 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘺𝘰𝘶 𝘸𝘰𝘯'𝘵 𝘣𝘦 𝘢𝘭𝘰𝘯𝘦 𝘢𝘴 𝘭𝘰𝘯𝘨 𝘢𝘴 𝘐'𝘮 𝘩𝘦𝘳𝘦" ucap Aiden lalu mengusap belakang Winter lalu tersenyum.
"Ash..." Winter membalas pelukan Aiden dengan wajah yang memerah.
.
.
.
.
. ❄🕊
YOU ARE READING
𝔸𝕟𝕘𝕖𝕝 𝕀𝕟 𝕎𝕚𝕟𝕥𝕖𝕣 🕊
Short Story-Short story- "Try made me leave then" -Ashton Aiden "I'm Sorry I didn't mean to say that" -Aurellia Winter "𝚃𝚑𝚎 𝚆𝚒𝚗𝚝𝚎𝚛 𝚏𝚎𝚕𝚝 𝚜𝚘 𝙻𝚘𝚗𝚎𝚕𝚢" . . . . . ❄🕊 (Malay)