"𝚃𝚑𝚎 𝚆𝚒𝚗𝚝𝚎𝚛 𝚏𝚎𝚕𝚝 𝚜𝚘 𝙻𝚘𝚗𝚎𝚕𝚢"Sudah tiga minggu berlalu sejak hari terakhir Aiden melawat Winter. Ianya membuatkan ibu Aiden kebingungan.
"Aiden, kenapa kamu tak pergi melawat Winter?" tanya ibunya.
"Winter benci Aiden. Dia kata dia dah tak nak tengok muka Aiden lagi. Selamanya." jawab Aiden datar sebelum menuang jus ke dalam gelasnya.
Walaupun begitu, dia tidak pernah melepaskan gelang yang tertulis '𝘉𝘦𝘥𝘢𝘬 𝘚𝘦𝘫𝘶𝘬' itu.
"Apa kata kamu hantar buah ni kat dia?" kata Ibu Aiden lalu menghulurkan bakul yang penuh dengan buah-buahan kesukaan gadis itu kepadanya.
"Tak nak lah" jawab Aiden
"Hah! Menjawab!"
"Ok ok 𝘐'𝘭𝘭 𝘨𝘰 𝘐'𝘮 𝘴𝘰𝘳𝘳𝘺"
Aiden pun kemudiannya berlari keluar dari rumah dan menuju ke Hospital. Jarak Hospital dengan rumahnya tidak begitu jauh sebab itulah dia boleh melawat Winter setiap hari. Sesampai nya dia Hospital, dia pun menuju ke kaunter.
"Urmm bilik nombor XXX dengan pesakit bernama Aurellia Winter?" tanya Aiden.
"Oh maaf. Tapi bilik nombor XXX dengan pesakit bernama Aurellia Winter dah takde" jawab jururawat itu.
Aiden membeku. Dia dapat rasakan yang hatinya bagai dicucuk panah berapi mendengar perkataan yang baru sahaja didengarnya.
"Dia pindah bilik atau pindah Hospital?" tanya Aiden sekadar memastikan.
"Kami pun tak pasti tapi pesakit tu dah takde sejak dua minggu lalu." jawab jururawat itu.
"B-boleh tak saya pergi ke bilik tu sekejap? Saya rasa saya ada tertinggal sesuatu lah." ucap Aiden.
"Baiklah, kamu tahu tempatnya kan?" tanya jururawat itu.
"Ya" ucap nya singkat lalu bergegas menuju ke bilik itu.
Sesampai nya dia di bilik tersebut, dia melihat dua katil kosong. Tiada sesiapa di sana selain dirinya. Dia kemudiannya menuju ke almari kecil yang berada di sebelah katil dan menemukan sebuat sampul surat yang tertulis '𝘍𝘰𝘳 𝘮𝘺 𝘊𝘭𝘶𝘮𝘴𝘺 𝘉𝘰𝘺' .
Aiden kemudiannya duduk di lantai dan mula membaca surat tersebut.
𝘏𝘺𝘦 𝘊𝘭𝘶𝘮𝘴𝘺 𝘣𝘰𝘺!
𝘒𝘢𝘭𝘢𝘶 𝘢𝘸𝘢𝘬 𝘣𝘢𝘤𝘢 𝘴𝘶𝘳𝘢𝘵 𝘯𝘪 𝘮𝘢𝘬𝘴𝘶𝘥𝘯𝘺𝘢 𝘱𝘦𝘮𝘣𝘦𝘥𝘢𝘩𝘢𝘯 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘵𝘢𝘬 𝘣𝘦𝘳𝘫𝘢𝘭𝘢𝘯 𝘭𝘢𝘯𝘤𝘢𝘳.
Aiden membeku setelah membaca ayat pertama surat itu.
𝘗𝘦𝘳𝘵𝘢𝘮𝘢 𝘴𝘦𝘬𝘢𝘭𝘪,𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘯𝘢𝘬 𝘮𝘪𝘯𝘵𝘢 𝘮𝘢𝘢𝘧 𝘴𝘦𝘣𝘢𝘣 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘱𝘦𝘳𝘯𝘢𝘩 𝘤𝘢𝘬𝘢𝘱 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘣𝘦𝘯𝘤𝘪 𝘢𝘸𝘢𝘬. 𝘚𝘢𝘺𝘢 𝘵𝘢𝘬 𝘱𝘦𝘳𝘯𝘢𝘩 𝘣𝘦𝘯𝘤𝘪 𝘢𝘸𝘢𝘬, 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘴𝘶𝘬𝘢 𝘢𝘸𝘢𝘬, 𝘚𝘢𝘯𝘨𝘢𝘵. 𝘚𝘢𝘺𝘢 𝘤𝘢𝘬𝘢𝘱 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘵𝘶 𝘴𝘦𝘣𝘢𝘣 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘵𝘢𝘬 𝘯𝘢𝘬 𝘢𝘸𝘢𝘬 𝘴𝘦𝘥𝘪𝘩 𝘣𝘪𝘭𝘢 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘱𝘦𝘳𝘨𝘪. 𝘚𝘦𝘬𝘢𝘳𝘢𝘯𝘨 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘥𝘢𝘩 𝘵𝘢𝘬𝘥𝘦, 𝘚𝘰 𝘱𝘭𝘦𝘢𝘴𝘦 𝘫𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘱𝘢𝘵𝘢𝘩𝘬𝘢𝘯 𝘵𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘢𝘸𝘢𝘬 𝘭𝘢𝘨𝘪 𝘵𝘢𝘶. 𝘑𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘤𝘶𝘢𝘪 𝘴𝘢𝘯𝘨𝘢𝘵 𝘯𝘢𝘯𝘵𝘪 𝘵𝘢𝘬𝘥𝘦 𝘰𝘳𝘢𝘯𝘨 𝘯𝘢𝘬 𝘬𝘢𝘩𝘸𝘪𝘯 𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘢𝘸𝘢𝘬.
𝘚𝘦𝘭𝘢𝘮𝘢𝘵 𝘵𝘪𝘯𝘨𝘨𝘢𝘭, 𝘈𝘴𝘩𝘵𝘰𝘯 𝘈𝘪𝘥𝘦𝘯
Aiden pun menangis. Katakanlah dia lemah, ianya telah menjadi fakta. Orang yang dia cintai sudah pergi. Selamanya.
"Dasar bedak sejuk. A-aku pun suka kau lah tak guna."
Dia mengalihkan pandangannya keluar tingkap. Salji turun bagai memujuk lelaki itu untuk terus menguatkan dirinya.
"𝘞𝘪𝘯𝘵𝘦𝘳" Dia tersenyum membayangkan gadis itu.
-𝘛𝘩𝘦 𝘌𝘯𝘥-
.
.
.
.
. ❄🕊
YOU ARE READING
𝔸𝕟𝕘𝕖𝕝 𝕀𝕟 𝕎𝕚𝕟𝕥𝕖𝕣 🕊
Historia Corta-Short story- "Try made me leave then" -Ashton Aiden "I'm Sorry I didn't mean to say that" -Aurellia Winter "𝚃𝚑𝚎 𝚆𝚒𝚗𝚝𝚎𝚛 𝚏𝚎𝚕𝚝 𝚜𝚘 𝙻𝚘𝚗𝚎𝚕𝚢" . . . . . ❄🕊 (Malay)