Ali diterima kerja disebuah syarikat kecil. Kesemua staff termasuk Ali adalah 5 orang sahaja, 3 lelaki dan 2 perempuan. Kedua2 staf perempuan, Ayuni dan Tihah adalah sebaya dalam lingkungan 25 tahun tapi Ayuni telah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak yang masih kecil. Manakala Tihah masih sibuk dengan kerjayanya dan masih lagi menyambung pelajarannya mendapatkan sijil2 peringkat yang lebih tinggi. Kedua2 mereka berperwatakkan sopan, ceria dan peramah. Namun dalam gurauan Ali masih meletakkan sempadan supaya tidak terlalu berlebih2 dibimbangi akan dianggap prevert. Dari segi pakaian Ayuni dan Tihah, kedua2 nya berpakaian sopan ala2 muslimah, menutupi segala aset mereka.
Setelah beberapa bulan berada dalam syarikat tersebut, semakin banyak kerja2 yang perlu Ali siapkan. Oleh itu Ali memutuskan untuk datang ke opis pada hujung minggu bagi menyiapkan kerjanya. Boosnya bersetuju dan menyerahkan kunci opis padanya. Pada pagi sabtu Ali tiba diopisnya yang kosong kerana semamangnya semua staff bercuti. Tanpa berlengah Ali masuk ke opis bagi meneruskan kerja2 nya.
Setelah sejam bekerja, Ali terdengar bunyi kenderaan memasuki kawasan opisnya. Lalu diitainya dan melihat kereta kepunyaan Ayuni. Tanpa apa2 tanggapan, Ali kembali menguruskan kerjanya. Kemudiannya terpacak Ayuni disebelah, menegurnya. Tiba2 Ali menjadi kaget setelah menoleh kearah Ayuni.
Ayuni: Nasib baik awak ada Ali, saya tak bawak kunci opis.
       Kerja punya la banyak..
       pot pet..pot pet..pot pet..
       pot pet..pot pet..pot pet..
       pot pet..pot pet..pot pet..
       pot pet..pot pet..pot pet..
       pot pet..pot pet..pot pet..
Hanya permulaan percakapan Ayuni yang dapat didengari Ali. Setelah itu, mindanya dikuasai nafsu kerana melihatkan cara pakaian Ayuni.
Ayuni: Ali..Ali..ALIIIII
Ali: Ya..ya..apa?
Ayuni: Kita duk cakap2 dia termenung plak sampaikan panggil pun tak dengar..nape?
Ali: Err..tu baju Ayu tu..
YOU ARE READING
Koleksi Cerpen, Cerita & Kisah Pendek
RomanceCerpen pendek, tak sempat nak sambung cerita panjang berepisod sebelum ni.