Ina - Isteri Pesakit

11.4K 78 4
                                    


Ali - Petugas ambulan persendirian

Salim - Menghidapi kerosakan buah pinggan selama 3 tahun dan menjalani rawatan dialisis di hospital 3 kali seminggu. Kini terlantar atas katil apabila mengalami stroke.

Ina - Isteri kepada Salim

Sudah hampir setahun Ali bekerja sebagai pemandu ambulan persendirian di bandar berhampiran tempat tinggal nya. Setelah melihat kewibawaan dan kesungguhan kerja nya, Ali diberikan kepercayaan sepenuhnya dan diberi tugas sebagai penyelia ambulan. Ini bermakna Ali akan berurusan terus dengan pelanggan2 yang mana memberi akses kepada semua kontek pelanggan.

Pada suatu hari Ali dihubungi oleh seorang wanita yang memperkenalkan diri sebagai Ina bertanya kan mengenai perkhidmatan ambulan untuk suaminya. Setelah perbincangan, masing2 mendapat persetujuan. Ali agak gembira kerana mendapat pelanggan yang mengikat penggunaan 3 kali seminggu secara berterusan.

Pandangan Ali terhadap Ina tatkala melihatnya pertama kali dirumah Ina hanya la biasa2 sebagai seorang isteri yang agak sopan mengenakan sepasang baju kurung longgar dan tudung yang menutupi segala asetnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pandangan Ali terhadap Ina tatkala melihatnya pertama kali dirumah Ina hanya la biasa2 sebagai seorang isteri yang agak sopan mengenakan sepasang baju kurung longgar dan tudung yang menutupi segala asetnya. Tanggapan Ali mungkin dia lebih muda setahun dua dari Ina dari segi penampilan. Tugasnya membawa Salim ke hospital untuk mendapatkan rawatan dialisis selama 4 jam dan kemudian menghantarnya pulang memberi sedikit ruang untuk Ali berbual2 kosong dengan Ina. Ali menjaga sikap profesionalnya berbual tanpa menyentuh hal2 peribadi.

Setelah hampir 2 bulan Salim & Ina menggunakan khidmat Ali, kemesraan antara Ali dan Ina semakin rapat namun masih lagi menjaga batas2 nya. Semua perihal diri Ina & Salim sudah diketahui Ali, diceritakan Ina sendiri sebagai luahan dan keluhan. Salim terpaksa menjalani rawatan dialisis bermula selepas Ina melahirkan anak pertamanya 3 tahun lepas. Disebabkan rawatan ini Salim tidak dapat fokus kepada tugasnya sebagai ketua keluarga untuk mencari nafkah memaksa Ina bekerja sebagai kerani.

Ali: So anak sapa yang jaga?

Ina: Tinggal ngan neneknya. Dah terpaksa, KakIna kena kerja.

Ali: Yela tu. Nasib baik sorang je. Dibuatnya time2 ni terkeluar sorang lagi.

Ina: Memang tak la, Abang Salim dah tak fungsi dah start dia kena dialisis.

Ali: Huk.. Yake. Emmm..

Ina: Apa!? Nak cakap dah lama akak tak merasa la kan! (Terjegil mata Ina)

Ali: Ala lebih kurang senasib je kita, Ali becerai dekat2 3 tahun gak. Hahaha..

Ina: Laa.. Tak tau plak akak. Dah tu paham2 la kan. Hehe.. (Begitu la Ina membahasakan dirinya, sekejap Ina, KakIna, sekejap akak)

Ali: Ha'a.. Pandai2 la guna apa yang boleh time2 teringin kan. Hahaha..

Ina: Ishhh.. Tak senonoh.

Ali semakin terperasan akan perubahan dari segi penampilan dan pakaian Ina selepas perbualan yang sedikit melampaui batas itu. Sedikit demi sedikit Ina semakin berani mengenakan pakaian yang ketat dan sendat dan sedikit mendedahkan kulitnya serta menonjolkan aset2 wanita yang kebiasaannya dilindungi.

Koleksi Cerpen, Cerita & Kisah PendekWhere stories live. Discover now