Sudah lebih setahun Ali memulakan kerja di satu syarikat kecil yang pada mulanya jawatanku hanya lah seorang pemandu tetapi kini aku menjadi orang kanan boss.
Syarikat ini hanya mempunyai 5 orang staff sahaja termasuk Ali. Dua dari nya adalah anak boss, seorang lelaki, Shariff dan seorang perempuan, Rasya. Masing2 sudah pun mendirikan rumahtangga. Manakala Izuddin adalah setiausaha kerja boss dan Sahak adalah pemandu boss yang menggantikan tempat Ali. Kesemua staff kini dibawah selianan Ali yang menjadi pembantu boss.
Di opis Ali cukup geram akan bontot gebu Rasya yang selalu mengenakan kain yang sendat. Namun tidak cuba didekatinya kerana Rasya yang sudah mempunyai suami apatah lagi merupakan anak majikannya sendiri. Hanya dapat menjamu matanya sahaja.
Beberapa hari lepas aku dimaklumkan akan ada seorang staff yang akan masuk bekerja. Lalu Ali menyediakan peralatan opis untuk beliau. Staff baru tersebut, Linda juga merupakan anak boss yang berumur 22 tahun. Pada hari pertama kemasukannya, Ali ditugaskan untuk menerangkan perihal syarikat pada Linda. Melihatkan rupa Linda yang iras2 kakaknya Rasya yang biasa2 saja tidak lah menaikkan nafsu Ali tetapi tidak seperti kakaknya yang memiliki bontot gebu, Linda mempunya sepasang tetek yang cukup mengiurkan bagi Ali.
Kemudiannya boss mengarahkan Ali mengajar Linda berkenaan editing graphic menggunakan PS. Tidak susah bagi Ali mengajar Linda yang sememangnya sudah mempunyai pengetahuan asas mengenai PS. Disebabkan ini, Linda semakin intim dengan Ali.
Pada suatu hari minggu, Ali menerima panggilan dari bossnya yang berada diluar negara meminta tolong bukakan opis bagi Linda menyiapkan kerjanya di opis. Selain boss, hanya Ali yang mempunyai kunci opis.
Sesampai Ali di opis, terlihat Linda sedang menunggunya di depan pintu utama.
Ali: Sori lambat.
Linda: Tak pe. Sori jugak susahkan Ali je.
Ali: Mana ada susah2, lagi suka ada la. Dapat berdua2 an dengan Linda. Hehe..
Linda: Yela tu. Bukan ke Ali selalu usha Kak Rasya ek..
Terkesima Ali mendengar tutur kata Linda mengesahkan aktiviti skodeng bontot Rasya kini diketahui Linda. Tanpa membalas kata2, Ali membuka pintu opis dan berlalu masuk kebilik rehat meninggalkan Linda. Di opis nya mempunyai dua bilik rehat, masing2 untuk staff lelaki dan perempuan. Kedua2 bilik dilengkapi dengan kelengkapan dan perabot bilik tidur. Ali merebahkan badannya atas tilam memikirkan perihal tak senonohnya yang diketahui Linda. Hampir sejam Ali termenung yang kemudian dirasakan badannya berpeluh kehangatan. Baru la disedarinya yang aircond dalam bilik rehatnya tidak berfungsi.
YOU ARE READING
Koleksi Cerpen, Cerita & Kisah Pendek
RomansCerpen pendek, tak sempat nak sambung cerita panjang berepisod sebelum ni.