Malam itu Tenma, memasuki satu kedai untuk mengambil beberapa alat tajam untuk plannya. Tetapi dia tertangkap dan sempat melarikan diri. Untuk menyelamatkan diri, Tenma memasuki sebuah rumah sederhana. Dia duduk di ruang rumah itu untuk seketika.
Tiba2 sj ada jeritan seseorang kedengaran. Tenma memandang wanita itu. Nabila.
Gadis itu berdiri kaku melihat dirinya, mata tak berkedip. Dia masih memakai tudung litupnya. Sebenarnya Nabila terdengar sesuatu dari dapur, dia hanya mahu mengambil air untuk diminum. Dengan rasa berani campur takut dia melangkah keruang tamu untuk melihat, dimana mereka sekarang berada didlm situasi yg mengejutkan ini.
Dengan keberanian yg masih tersisa Nabila mula mencapai lampu hiasan yg berada dekat dengannya apa bila dia perasan Tenma membawa benda tajam bersamanya. Nabila mula berfikir bahawa Tenma datang untuk membunuh dirinya.
Tenma memandang Nabila dengan pandangan bosan. Gadis ini berani mengancamnya dengan lampu hiasan? Boleh sj dia mencapai benda itu dari tangan Nabila dan membuatkannya pengsan dengan satu pukulan, tapi Tenma rasa lebih baik dia bermain2 sedikit dengan gadis itu.
Si gadis kelihatan begitu percaya diri, melangkah setapak ke arah Tenma dan bersuara. Senjata ditangan dihalakan ke Tenma.
"A-apa awak buat kat s-sini!" Mata Tenma memerhati gerak-gerik si gadis. Senyum sinis diukir.
Gadis itu buat apa tah, pura2 berani tapi suara yg tersekat2 itu membuatkan dirinya terlihat konyol.
Tiba2 senyuman Tenma pudar apa bila melihat cahaya kereta polis meronda mencarinya diluar tingkap. Dia segera menerpa Nabila yg ingin menjerit tapi Tenma lebih tangkas, dia menarik lampu hiasan dari tangan Nabila dan membalingnya kearah bertentangan, lalu dia segera menukup mulut Nabila dan membawa Nabila berlutut dilantai bersamanya.
Sekedar untuk bersembunyi dan menyelamatkan diri. Tangan pula melingkari tubuh gadis itu, mengunci pergerakannya. Mata dicerlungkan kearahnya supaya tidak melawan.
Nabila hanya mampu menahan esak tangisnya. Takut tidak dpt dibendung. Dia lemah, mempertahankan diri sj dia tidak mampu. Matanya memerhati cahaya tadi yg kian menghilang menandakan kenderaan rondaan polis sudah berlalu pergi. Sama dengan harapannya yg kian hilang.
Matanya dialihkan pula melihat Tenma. Dari pandangannya, pria itu mencerlungkan matanya melihat dirinya, tiada sebarang reaksi. Hanya pandangan kosong, menakutkan dirinya lebih teruk tapi lelaki itu pula lain halnya, dia hanya memerhati raut wajah nabila dibawah sinar bulan yg memasuki tingkap ruangan itu.
Tudungnya yg tertarik kebelakang sedikit, memparlihatkan wajah Nabila dengan jelas, tambahan lagi dirinya berada sangat dekat dengannya yg memeluk erat. Lagi senang matanya menerokai wajah Nabila.
Dari besarnya mata bulat Nabila yg masih mengeluarkan air mata, warna mata gadis itu tidak coklat seperti yg dia pikirkan tapi lebih kepada abu2 gelap.
Sungguh cantik warnanya.
Matanya beralih pulak ke hidung kecil Nabila yg kemerah2an sama dengan pipinya, mungkin kerana banyak menangis. Walaupun kulit Nabila hitam manis tapi entah kenapa pipinya boleh berubah warna. Pelik.
Dan akhir sekali matanya mula bertukar tempat sasaran ke mulut Nabila yg masih dia tekup dengan erat. Dia tidak tahu sama ada dia patut mengalihkan tangannya, gadis itu mungkin sj akan berteriak dengan nyaring.
"Kalau aku alih tangan aku, aku tak nak kau menjerit, faham? Kalau tak, taulah kau akibatnya" ugut Tenma. Dia tersenyum sinis melihat Nabila mengangguk ketakutan.
Dia tidak benar2 mengugut Nabila, hanya sekedar berjaga2, lagi pun dia suka melihat mata Nabila yg deras mengeluarkan air mata bila dia berkata begitu.
Dengan perlahan2 Tenma alihkan tangannya dari wajah gadis itu, diletakan tangannya dibelakang Nabila memegangnya erat supaya tidak lari. Senyumannya membesar apa bila melihat bibir Nabila yg terketar2. Tidak kemerah2an seperti Sabrina tapi cukup untuknya mendekatkan diri. Seperti ada magnet.
"Hmm?" Tenma terhenti apabila merasakan ada tolakan dari dadanya, dia melihat tangan Nabila yg menolak dirinya supaya menjauh tetapi tidak terdaya.
Nabila sungguh takut apa bila Tenma berbuat begitu. Dia tidak akan membiarkan lelaki ini merosak dirinya dan dia tidak akan berdiam diri. Walaupun dia tahu kudratnya lemah berbanding lelaki itu.
"T-tolong....lepas...." suaranya tidak terkeluar. Hanya bisikan yg mampu diluahkan. Wajah cuba dijauhkan.
Tenma memandang Nabila kosong. Usaha Nabila sia2 sj. Gadis ini masih belum mengerti kah, bahawa dia lebih kuat dari dirinya.
"Hmph" suara tenma kedengaran bosan. Dengan sepantas kilat dia mendaratkan bibirnya ke pipi Nabila. Kecupan pantas itu memeranjatkan Nabila. Tangan dibawa kepipi, dimana Tenma mendaratkan bibirnya sebentar tadi. Matanya membuntang besar.
"Hehe...kau ni boleh tahan cute..." pelukan di eratkan tidak memberi ruang kepada Nabila. Panik, mula menjalar disegenap ruang hati si gadis. Dan di akhiri dengan Nabila pengsan didalam pelukkan Tenma.
°
°
°
°
°
°
°
How was it? Walaupun ni chapter ganti je. Seingat author lepas chapter ni, it will be downhill. stalking?? Murderer??Who knows kan?Comment,
Vote,
Share,
Give advise
And enjoy!Tunggu bab saterusnya!
Mata ne!
YOU ARE READING
Encik psycho
RomanceNabila adalah seorang gadis pemalu yg menyukai tenma, seorang yandere yg langsung tidak memandangnya walaupun sebelah mata. Nabila sanggup menyelamatkan tenma walaupun ia melukai dirinya sendiri. Tenma pulak obsess terhadap Sabrina, iaitu gadis brit...