Hoofdstuk 6

153 5 0
                                    

Pov matthy
We zijn met z'n allen lekker aan t zwemmen en een beetje aan t kloten, biertje erbij en het is echt gezellig. Juul gaat er uit, om te zonnen denk ik, niet echt belangrijk. Ik hoor Koen tegen Milo zeggen " je vind haar leuk he? Of niet?" " nee man echt niet, zij mag mij niet , ik mag haar niet" snauwde Milo terug, " ik zie toch hoe je naar haar kijkt" zegt Koen, ik hoop echt niet dat hun wat krijgen, sws Julia is 16 Milo 21 . Ik wou er wat van zeggen als ik opeens een telefoon hoor vallen, het is Juul, ze gaat met haar hoofd op haar knieën en haar handen in haar haar op een ligstoel zitten. Ik ga snel naar haar toe, ik hoor haar heel zachtjes praten "Adem in, adem uit, kom op Juul, dit heb je al heel lang niet gehad, gwn rustig blijven" Koen is er ook snel bij gekomen, ik leg mn hand op haar schouder en wrijf over haar rug, ik heb al zon vermoedde wat er is, ze had vroeger veel last van astma daarom is ze ook gestopt met al haar sporten, ze had het altijd echt druk met al die dingen en dan ook nog bijles. "Juul gaat het? Wat is er aan de hand?" Vraagt koen, " h-het gaat w-wel, laat m-me maar e-even" zei julia heel erg buiten adem. " nog steeds last van astma?" Zeg ik, het kwam misschien een beetje als een grapje uit maar ik was echt bezorgt. "Hou je bek jonge" zegt ze boos terug, ik was even vergeten dat ze niet wil dat iedereen het weet.

Pov julia
Ik was doodsbang dat weer hetzelfde gebeurd als 2 jaar geleden, ik was aan het voetballen, daarvoor had ik turn en dans training. Opeens had ik het super benauwd en kreeg echt geen lucht, ik nam snel mn medicatie in maar het deed niks, ik viel bewusteloos neer en toen ik wakker werd lag ik in heg ziekenhuis en zag ik matthy huilend aan m'n bed zitten, ik was er bijna niet meer geweest, ik heb 8 maanden ik coma gelegen. mn leven stond op zn kop, ik mocht van de dokter eerst heel lang niet sporten, ik kwam er achter dat mijn vriendje inmiddels een ander had en ik was zwak, kon niks, en moest heel lang herstellen. Ik wil dat nooit meer meer meemaken. Koen ziet dat bang bent en hij komt me liggen, hij is de enige die weet wat me dwars zit. Koen gaat door mn haar en voor dik het weet val ik in slaap.

Pov Milo
Er was iets met Julia, ik weet niet precies wat er was maar ze was helemaal buiten adem en trilde helemaal. Ik had gedacht dat ik het grappig vond of dat me het in ieder geval niks uit maakte, maar ik was echt bezorgd. Koen gaat bij haar zitten, ze lijkt bang. Ze gaat op Koen borst liggen en Koen gaat door haar haar en ze valt inslaap. Ik wou dat ze zo bij mij lag, dat ik door haar haar kon gaan, dat ze zich veilig bij mij voelde. "Milo je haat haar en zij haat jou, zet haar gwn uit je hoofd" zeg ik tegen mezelf. We ging nog een tijdje zwemmen enzo en beetje klooien, toen inmiddels Julia wakker. "Top je bent wakker" zei robbie, " huh wat?" Zei Julia terug met nog een beetje een slaaperige stem, ze klinkt echt lief. " zullen we naar de club gaan? Toen ik hier eerder was, was er echt een super leuke club" zei robbie. " eumh welke club?" Vroeg ik. Toen ik hier namelijk een x was ben ik HEEEL misschien de club uit gegooit en heb ik een jaar verbod voor 5 jaar. " Amnesia Ibiza" zei robbie. " Kutzooi" "wat is er ?" Vroegen de jongens. " ik mag daar zeg maar niet meer komen..." zeg ik. " wat heb je nu weer gedaan" " ey dit was niet mijn schuld, ik belandde gewoon in een gevecht en ik heb heel misschien iemand knock out geslagen die toen naar het ziekenhuis moest..." " Jezus Milo" zegt Matthy " wat?! Ik was niet degene die begon!" "Maar alsnog" zei Matthy. " ik vind het eigenlijk wel een goede actie" zei Julia. We kijken haar allemaal verbaast aan. " ja als iemand je slaat sla je toch terug? Ik zou ook terug vechten" " hoe kunnen jij en Matt zo verschillen?" Zei robbie lachend

Pov Julia
"Hoe kunnen jij en Matt nou weet zo verschillend zijn?" Vroeg robbie. "Omdat ik na denk en Juul niet" zei Matthy, ik keek hem boos aan, zo irritant als hij doet dat hij zoveel slimmer is. " ik pak wat drinken, wil iemands ook wat?" Vroeg ik, " ja doet maar een biertje" " ja ik ook wel" zeiden Koen en robbie. Ik wou opstaan om het te pakken maar werd heel duizelig en het werd helemaal zwart voor me ogen. Toen ik wakker werd lag ik op de bank. " wat is er gebeurd..?" Vroeg ik een beetje wazig. " je stond op en toen viel je flauw..." zei Koen bezorgd. Ik baal hier zo van, ik ben zo bang dat het weer opnieuw gebeurd, dat ik weer opnieuw moet revalideren, opnieuw goed moet leren ademen. Ik word uit m'n gedachtes gehaald door Matthy " Julia je gaat in ieder geval niet mee op stap" " tuurlijk wel!! Ik mis nooit een avondje stappen! Vorige maand ben ik 10 keer uit huis gesneakt om naar de kroeg te gaan en 2 keer daar van had ik een hersenschudding dus ik ga mee" zeg ik overtuigd. " nee dat doe je niet, je bent nu met mij en je blijft thuis! Ik hou van je Juul maar je moet Rustig aan doen. En ik wil niet dat je nu alleen bent dus ik blijf bij je" zegt Matthy begripvol en een beetje geïrriteerd. " best 🙄" zei ik maar, ik weet dat hij gelijk heeft en ik voel me ook wat zwakjes. " kan Milo niet bij Juul blijven? Dat kunnen wij naar die leuke club waar Milo niet meer mag komen?" Zegt robbie, " eumh ik weet niet of dat zo goed idee is..." zegt Milo. Serieus zijn we kleuters ofzo denk ik bij mezelf, " ja kan wel! Ze zijn geen kleine kinderen die niet normaal kunnen doen" zeg ik geïrriteerd.

Bankzitter liefde, ruzies & drama?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu