Luku 2. Anna

81 1 0
                                    

Hakkaan mun päätä seinään ja huudan perkelettä. Mun perhe on ihan perseestä. Eka mut pakotetaan muuttaa vuodeks stadiin laitokseen ja sen jälkeen takas iskälle . Joo ymmärretty en pärjää mun mutsinkaa enkä selvästikkään laitoksessakaan, MUTTA TAKAS ISKÄN LUO HYVINKÄÄLLE POHJOISPUISTON KOULUUN?' Hell nahh. Just ku sain kavereita täältä . Voi vittu oikeesti.

Hiivin ulos ja sytytän röökin . Hengitän rauhallisesti savuja ja kuuntelen Stadin ääniä. Mun blondit kihartuvat hiukset meinaa kokoajan tulla mun suuhu ja tumppaan mun röökin maahan.
Oon siis asunu lapsuuteni seiskaluokkaan asti Hyvinkäällä ja ja sitten no äiti ja iskä eros, kusin totaalisesti ja jouduin osastolle , siitä suoraan laitokseen Helsinkiin ja nyt porukat suunnittelee että huomenna meen tutustumaan mun uuteen luokkaan pohjoispuistoon . Mä en oikeesti pysty edes esittäytymään enää luokan edessä. Mun itsevarmuus on täys nolla ja kaikki ahdistaa . Ainoot kaverit mitä mulla on ollu lähiaikoina on vaa ryypänny ja polttanu pilvee munkaa . En mä sieltä ketään kavereita löydä. Vaivun syviin ajatuksiin ja ahdistun pieneen kolooni taas . En ees tiedä mistä aloittaa . Okei no , Hyvinkäällä mulla oli ihan vitusti kavereita ja mulla meni tosi "hyvin ". Jos ei sitä lasketa että erosin mun tyttöystävästä ja vanhemmat riiteli joka päivä . Olin helvetin hikke seiskalla ja elämä rullas tosi hyvin, ainakin melkein . Mun tyttöystävä oli tosi ihana vaikka se asukin tosi kaukana eikä nähty melkein kertaakaan . Se oli sellanen söpö pikkunen Juuli. No ei siitä sen enenpää , mun oli pakko erota mun mielenterveyden takia ja vanhemmat ei hyväksyny muutenkaan meitä. Varsinkaan mun äiti , maailman ahdasmielisin homo ja transfoobikko . Se ilo meni siinä , noh seiskan talvella mulle kävi jotain . Mun  kaverit yritti piti pitää muhun yhteyttä ja auttaa mutta en mä niille vastannu .En edes kertonu että ,muutan Stadiin laitokseen .Olinpa kamala ystävä .
No tietenkin, kun mut silloin seiskan kesällä sinne laitokseen siirrettiin asiat alko menee vielä huonompaan suuntaan ja ajauduin polttelemaan ja ryyppäämään joka päivä . Hatkasin tosi paljon ja panin melkein tuntemattomiakin kännissä . Olin tosi sekasin sillon kesällä . Hatkaan vieläkin , mutta enimmäkseen mun poikaystävälle ( joo mulla on sellanenkin täällä nykyään  )  William harrastaa lätkää ja on mun unelmapoikaystävä. Se huolehtii tarpeeks ja antaa mun silti tehä mitä ite haluun . Mun äiti rakastaa willee ja on niin onnellinen  että se " käännytti mut ".Mitä sekin ajattelee? Joo ,Wille  on brune 190cm komistus ja hiton hyväkroppane.Pakko myöntää vaikka ite sanonkin entisenä syömishäiröisenä on mullakin ihan hyvät muodot ja oon tarpeeks laiha äidin mielestä .
Mietin varmaan päivittäin näitä asioita , ihan fr. Miks mä ees jouduin osastolle? Miks mun vanhemmat eros? Miks mun äiti ei voinu hyväksyä muo? Miks sairastuin ? Miks mut siirrettiin laitokseen? Ja no tällä hetkellä mietin että miksi vitussa joudun muuttamaan takaisin Hyvinkäälle . Tonnista vetoa, että ekana päivä kaikki pitää muo vitun huorana (varmaan pitää jo nyt ) Toivon oikeesti ettei kukaan muista muo parin vuoden takaa . Olin se Hyvinkään ainut lesbo ja joka päivä mut haukuttiin emoks. ( tosi deeppii ik). Eiku ihan tosi ei naurata .
Pitäis miettii vaatteetkin. Voi hemmetti. Katon kelloa ja se näyttää kolmea yöllä. Hiivin takaisin sisään ja nukahdan melkein pystyyn.
Aamulla mun oma ISÄ tuleekin herättää mut , eikä joku vitun rasittava mummeli mikä kiusaa nuoria työkseen. Mun isä , Tero tosi symppis äijä jota elämä ei vaan kohdellut reilusti. Sen molemmat tyttäret epäonnistunu elämässä ja vaimokin jätti . Iskä yritti itsaria sillon talvella ( just sillon ) Ja voi olla osa syynä miks jouduin tänne . Rakastan mun iskää ja se oikeesti on aina hyväksyny jotenkuten mut toisinkuin mun äiti .
" Nyt Anna nouset sieltä ja lähdetään ajamaan Hyvinkäälle !  Iskä kirkuu mun korvassa ja alan nauramaan .Oli ikävä sen ääntä. Mun laukut on jo pakattu , sanon nopeesti heipat ja juoksen iskän mersuun . Ehkä tää laitoksesta lähteminen ei oo niin paskaa ,kun mä ajattelin . Onhan tää kamala murju  .
Automatkalla puhutaan iskän kanssa kaikki asiat mitä meille mieleen tuleekaan . Se mainitsee mun mopoauton jota en koskaan ehtinyt saada , vaikka kortin sainkin . Innostun siitä heti ja iskä huomauttaa , että mun silmät välkky taas pitkästä aikaa . Mitävittua , luulin että en edes haluis Hyvinkäälle . Kai tää kotikaupunki sytyttää eri tavalla kun äiti ei ole täällä . On mulla jotain toivoa ,  ehkä .
Saavutaan Hyvinkäälle ja muo melkein ottaa sydämestä . Lähdin täältä kauheissa riidoissa mun vanhempien ja sossujen kanssa . Hemmetti sentäs . Ajetaan sairaalaan ohi , muistot välähtää mieleen . Tuolla mä vietin aikaa muiden nuorten kanssa jotka oli menettäny elämänhalun . Ai kamala .
Saavutaan kotipihaan , enkä voi estää kyyneleitä mitkä valuu mun silmistä . Halaan iskää ja se ottaa kamat autosta . Talo on repsahtanut , ei iskä sitä ole hoitanut tietenkään . Silti se on se sama talo . Eihän siitä ole kuin yli vuosi kun mä täältä läksin mutta kyl siinä ajassa kaikki muuttu . Mä muutuin . Oon silti se pirtsakka anna , mutta vaan epävarma ja liian tunteellinen .
Avaan ulko-oven ja lasken laukut eteiseen. Käyn eka kattomassa mun omaa huonetta . Ei helvetti, ei tää oo muuttunu ollenkaan. Kaikki on vähä sotkussa ja iskä heti pahottelee sitä . Ei muo oikeestaan haittaa.
" Lupasin sun luokanvalvojalle, että tuut klo 12 esittäytymään! Iskä huutaa keittiöstä . Kurkkaan puhelintani ja pelästyn sillä se näyttää jo kymmentä vaille. Kurkkaan peilistä vaatteitani , ihan jees . Perus mustat isot farkut ja vielä isompi playboyn huppari . Nappaan repun messiin mikä on jo elämää nähny ja iskä heittää vielä mulle mun mauton avaimet . Kaasutan pihasta ja paniikki valtaa mielen kun lähestyn koulua . Joku poika juoksee mun mauton alle ja onneks ehin jarruttaa . Tässä sitä ny ollaan , parkkeeraus meni ihan perseelleen ja nyt seison tässä koulun pihassa . Katon vielä minne luokkaan mun piti mennä ja otan pari juoksuaskelta . Tekis mieli juosta suoraan kotiin , mut enhän mä voi perääntyä. 
Koputan oveen ja joku hemmetin söpö mustahiuksinen tulee avaa mulle oven . Sen silmät välähtää vaan nopeesti mun silmien edessä enkä ees ehi kattoo sitä kunnolla .  Mun luokanvalvoja Marjo toivottaa mut tervetulleeks . Istun eteen ja kaikki kattoo muo .
" Okei, elikkäs Anna ,  tulitko sä Helsingistä?
Nyökkään .
" Kiva juttu , eli koulu on sulle ihan tuttu seitsemänneltä luokalta ?
Nyökkään taas.
Marjo pyytää kaikkia oppilaita esittelemään itsensä mulle . Yks nimi mun mieleen jäi ja oon aivan satavarma ettei se oo sen oikee nimi . Se mustahiuksinen perkele .  En mä sokea olen , se on varmasti trans .
Kello soi ja mä saan lähteä kun muut jää viel opiskelee . Sytytän nopeesti röökin ennenkun hyppään mun valkoseen murukippoon . Eihelvetti vois tän tupakoinninki joskus lopettaa .
Joku heittää muo kivillä ja katon mun taakse . Se on se just se meijän luokkalainen . Se kävelee hemmetin itsevarmasti mun luo ja ei kato muo ollenkaan . Istahtaa siihen mun viereen ihanku mä en edes olis tässä .
" haluuks röökin ?" Kysyn ystävällisesti ja tarjoon mun askista yhen . Tää jäbä ottaa vaa sen röökin eikä sano oikeestaan sanaakaan . Mitä vittua .
" Mikä sun nimi on ? Kysyn pelokkaalla äänellä .
" Ööööh, Eetu.
" Aa okei, vastaan pienesti . Haluisin niin kysyä että miks just sä istahdit mun viereen , mutta en uskalla ,pidän vaan suuni kiinni tälläkertaa . Poltellaan röökit rauhassa ja Eetu lähtee vähin äänin takaisin oppitunnille . Ihme tyyppi , siis mitä vittua .
Käynnistän mun mauton ja matkalla mietin vaan että miks vitussa Eetu edes tuli istumaan mun viereen . Se on niin itsevarma ja sellanen kaikkien suosikki .. Ja no mä tällänen hylkiö kenestä kukaan ei enää tiedä mitään . Päädyn siihen johtopäätökseen että hän halus vaa röökiä multa ja en edes ajattele asiaa sitte sen enenpää . Hitto , ei kukaa mulle oikeesti haluu jutella, jos jotain saa nii sitten voi vaivautua .
Kun tuun kotiin ,iskä nukkuu tietenkin . Masennuslääkkeet varmaa väsyttää en mä tiedä . Soitan Willelle ( mun poikaystävälle ) se oli tänään kipee joten varmaan haluu juttuseuraa .
" Moi ihanuus! Puhelimen toisesta päästä kuuluu.
" aa moi muru "
" Mites sulla meni koulussa , onks teijän luokka vähän paska vai täys paska ? William kysyy uteliaana .
" No kaipa ihan jees , tytöt vaikutti semmosilta hikeiltä , pillifarkut ja villapaidat päällä " Vastaan vähän väsyneesti .
" Aa no hyvä , en halua että suo syrjitään tai kiusataan siellä rakas ". Wille huokaisee .
On se kumminkin tässä vuoden aikana oppinut kuinka vitun herkkä mä oon .
" Nooh mitäs sä tänään oot tehny , pikkutoipilas? Kysyn söpöltä Willeltä .
" Pelannu vaa"
Höpöteltiin siinä aikamme ja sovittiin että nähään heti kun Willellä ei oo pelejä vklp .
Oli kyllä outoa , että sillä oli kolme viikkoa pelejä putkeen , mut en ala nyt miettimään sitä.

mitä toi katse meinaa?Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang