Çatısız evime, dört duvarıma,
Uykulardan sen diye uyanıyorum. Yine sinmişsin dört yanıma, yokluğunla. Yine sensin her şey. Yine duvarın kenarından gülümsüyor bana hayalin. Senden bahsetmeye kelimeler yetmiyor artık, hangi sıfatı kullansam eksik geliyor, yarım kalıyor... Ben yine ellerin demek istiyorum. Uğruna yedi ömrü beraber yaşayacağım ellerinden bahsetmek istiyorum. Balkonumun sarı ışığında, caddeden geçen otobüslerin korna seslerinin arasından geliyor bu satırlar.. ben yine bu gece de ellerinden söz etmek istiyorum. Balkonumdayım, omuzlarımda yokluğunun hafifliği ben ellerin diyorum yine... Ellerin, ellerin, ellerin. Çatısız evim bir bilsen neleri sığdırdığımı bu ellerine ve görsen bu virane yerlerde beni, sarılırsın bana. Böyle güçlü durduğuma bakma tüm gözyaşlarımı gelişine sakladım. Çatısız evim tam dokuz yıl oldu neredesin? Balkonumdayım senli bir şarkı takılmış dilime oysa buralar çok sensiz... Çatısız evim çok oldu gideli ne zaman geleceksin? Bilmelisin ki ben hâlâ buradayım ve ne zaman sorsalar seni, sıra dağlardan yere düşer hayallerim. Ben büyüdüm ne olacaksın sorularına bir cevabım yok... Seninle olmak hayalim hâlâ. Çok bir şey değil Çatısız evim, sadece sesinden dinlemek istiyorum kuşları, insanları, annemi, ölümü, sevinci, çocukları... Sahi annemin kirpikleri ıslak, hâlâ her şarkıyı senin için dinliyor, biliyorum. Annemin yüreği buruk, hâlâ bekliyor bir şeyler olmasını, biliyorum. Annemin kelimeleri çalıntı, hâlâ geceleri sessizce ağlıyor,biliyorum.
Çatısız evim, yedi ömrüm olsa hepsini seninle yaşamak isterdim oysa dokuz yıldır duymuyorum sesini.. Çatısız evim, elimde olsa ellerin ben o zamanda ölmek isterdim oysa geceler sensizliği uyutmuş koynunda.. Çatısız evim annemin kirpiklerinin hep ıslak kalacağını bilsem de seninle koşmak isterdim tüm ülkeleri oysa adın geçmiyor duvarlarımdan yıllardır.. Çatısız evim senle yaşayamadım diye kollarında ölmektir şimdi tek hayalim.-yorgunbirsardunya
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çatısız Evim
PoetryÇatısız evime, dört duvarıma, Sabahın kızıllığı ile geldiğin ömrüme, gecenin karasını çalıp gittin. Neden beni burada yalnız bıraktın?