Μια εναλλακτική ήταν να πω πρώτα για την Οδύσσεια μετά την Ιλιάδα και την Ελένη, σύμφωνα με τις τάξεις του γυμνασίου δηλαδή, αλλά ίσως είναι καλύτερα να το πάω με τη χρονολογική σειρά για τα δύο έπη και μετά το θεατρικό έργο.
Καταρχάς θα πω πως η δευτέρα γυμνασίου ήταν μια περίεργη προς άθλια χρονιά που με έπιασε η θέλω-να-είμαι-σαν-τα-bad-boys-καγκουρο-φάση μου οπότε δεν πρόσεχα ούτε στο μάθημα της Ιλιάδας, την οποία Ιλιάδα υπεραγαπούσα και υπεραγαπώ. Όσοι περάσατε και ξεπεράσατε αυτή τη φάση, ειλικρινά και σεις και εγώ είμαστε επιζώντες κολάσεος, τι πράγμα ήταν αυτό. Πάλι καλά που ήρθε η πρώτη καραντίνα τότε και απομακρύνθηκα από όλα αυτά, έμαθα τι σημαίνει κανονικά ο φεμινισμός και άλλα. Κατάντια. Πάλι καλά που ψιλοκατάλαβα μόνη μου τα καραγκιοζιλίκια που έκανα ή είχα σκοπό να κάνω. Πάντως τραπ δεν άκουγα.
Θυμάμαι ξεκάθαρα λίγο καιρό πριν κλείσουμε (σε εμάς τελευταία μέρα ήταν 4 Μαρτίου) κάναμε τον θάνατο του Πατρόκλου και ήταν από τις φορές που κρατούσα καλές σημειώσεις και πρόσεχα και δεν θα ξεχάσω ποτέ την καθηγήτρια που μας έλεγε πως σε κάποιους στίχους ο Όμηρος έδειχνε πως λυπάται τον Πάτροκλο.
Μια άλλη βλακεία μου ήταν πως πέταξα το βιβλίο και το τετράδιο, όχι ότι είχα πολλές σημειώσεις με την αδιαφορία μου και την καραντίνα, αλλά τώρα δεν έχω ούτε μία σχολική σημείωση πέρα από κάτι χαρτιά φυλαγμένα για την Α ραψωδία. Βέβαια υπάρχουν πολλά βίντεο, βιβλία και άρθρα και ντοκιμαντέρ. ΑΞΙΖΕΙ να δείτε ντοκιμαντέρ για τον Τρωικό πόλεμο, έχω δει κατά καιρούς και θα μπορούσα άνετα να τα κάνω binge watch.
Λοιπόν, έγραψα Ιλιάδα και Τρωικός Πόλεμος στον τίτλο γιατί ενώ ο πόλεμος κράτησε δέκα χρόνια, η Ιλιάδα κρατά πενηντα-μία μέρες τον δέκατο χρόνο, πολυυυ κοντά προς την άλωση. Δεν νομίζω πως θα ήταν συνετό να σχολιάσω το καθετί που έγινε σε κάθε ραψωδία και τον πόλεμο γενικά, αλλά τα "χοντρικά" όπως λένε, και το τι βρίσκουμε τόσο "ωραίο" σε αυτό.
Δηλαδή -σε όσους αρέσει μέχρι αηδίας- τι είναι αυτό που μας συναρπάσει τόσο πολύ, αν όχι από την τρίτη δημοτικού, αλλά και πιο μετά για την Ιλιάδα; Γιατί και κάποιοι ξένοι έχουν πάθει την πλάκα τους, οι οποίοι με εκνευρίζουν πάρα πολύ και δεν ξέρω τον λόγο; Τι ωραίο βρήκαμε στην μυθολογική έκδοση του Τρωικού πολέμου (γιατί στην ουσία αυτό είναι);
Η Ιλιάδα λοιπόν χαρακτηρίζεται από πολεμικές σκηνές και μονομαχίες, οδύνη, έντονα συναισθήματα, διαφωνίες, απώλειες, σπουδαίους ήρωες και βασιλιάδες και οι θεοί εμφανίζονται πάρα πολύ και ανακατεύονται.
YOU ARE READING
Οι Αρχαίοι έκαναν και χειρότερα
HumorΣχολιάζω περσόνες των φιλολογικών μαθημάτων του Γυμνασίου, Λυκείου και της Θεωρητικής, γιατί εξαιτίας τους δεν θα έχω ζωή (αστειεύομαι, εν μέρει). Αλλά επειδή οι Αρχαίοι Έλληνες είχαν αυτό το παιγνιώδες και σατίριζαν, σχολίαζαν και ειρωνεύονταν τα π...