Perskojen roadtrip

14 0 0
                                    

Onko kaikki pakattu valmiiksi, Janna huusi?
Pitäisi olla, Noa huusi takaisin sisältä. Eve ja Karoliina toisin olivat jo valmiina autossa reppujen ja muitten kamojen kanssa mitä he tarvitsisivat matkalle Kaarinasta Nuorgamiin, Norjasta ajetaan lähimmälle lentokentälle ja lennetään takaisin Helsinkiin ja Hesasta ajetaan takaisin Kaarinaan.
Okei, Janna sanoi takaisin Noalle, eli meillä on yö-varusteet ja nukkumis kamat eli patjat, tyynyt, peitot, yökkärit ja jne,uikkarit, vaatteet, eväät, vesipullot jaaa... elektroniikka ja niitten laturit. Kaikki on.
Eli säkö nyt ajat vai, Noa kysyi ihmeissään?
Joo ja sä saat ajaa sit Ruotsista Suomeen, Janna sanoi tiukemmalla äänellä.
Lähdetäänkö jo, Eve marisi.
Joo joo kunhan ensin katsotaan onko kaikki varmasti, Janna sanoi innostuneena.
Aaarrggg, Eve märisi.


Joo, sori tosta äskösestä mun "perhe" on välillä vähän... miten sen nyt sanois... outo! No joo oon mäkin välillä vähän mut sen sijaan et puhuisin musta esittelen teille mielummin mun "perheen" ja tässä se tulee. Janna on niin sanotusti "äiti" ja muutenkin "huolehtivainen". Noa on joku random äijä jonka äiti löysi kun se kävi Italiassa, ja me kutsutaan sitä nimellä "Noa-setä"/"Jammu-setä". Eve on mun pikkusisko joka tykkää saada Noa-setää pulaan ja vähän härnätä häntä mut Eve on muuten tosi hyvä sisko. Ja minä Karoliina olen ylienerginen lapsi ja olen ilkeä niille joitten kanssa hän on lähinmäisiä.

Noniin nyt päästiin lähtemään, ensimmäinen pysähdys on Jyväskylässä, Janna kailotti että viereisenkin auto kuuli sen.
Okei okei, ei tarvii huutaa, Noa kommentoi.
Niin just äiti, Eve sanoi kopioiden Noaa. Sitten Noa näytti Evelle kieltä ja Eve takaisin , siitä alkoi viihden minuutin tappelu kummalla on isompi/pidempi/parempi kieli.

3h ja 45min myöhemmin:

On nälkää, Eve ja Karoliina sanoivat yhteen ääneen.
Joo mennään syömään, olen itsekkin nälkäinen. Etsitään täältä joku hyvä paikka missä syödä, Janna sanoi. He parkkeerasivat auton parkkihalliin ja menivät hissillä ylös kauppakeskukseen. Kauppakeskuksessa he ehtivät kävellä muutaman metrin jolloin Karoliina hihkahtaa.
Hei! Mennään tonne, Karoliina sanoi innostuneena.
Joo, olin just sanomassa samaa, Eve sanoi ja osoitti paikkaa nimeltä "Nami Sushi & more".
Joo mennään sinne, Janna sanoo tyytyväisenä mutta sitten Noa tulee ja sanoo.
EI KÄY! Ei todellakaan, en mä syö mitään roskapussi kalaa, Noa sanoi ärtyneenä. Mutta Jannalla on omat keinot.
Mee sä sit jonnekin muualle, NOA, koska me mennään ainakin tänne syömään sushia.
Okei! Nähdään tässä tunnin päästä, TASAN. Noa lähti ärsyyntyneenä kävelemään jonnekkin päin?

Kuluu 55minuuttia ja Karoliina huomaa että on 5min aikaa ehtiä sushi ravintolan eteen ja he onneksi olivat jo syöneet kaikki. Kun he tapasivat paikalla Noa oli jo siellä.
Mikä teillä kesti, Noa kysyi?
Mehän sovittiin et oltais tässä tunnin päästä ja nyt on menny 58 min eli me ollaan ajoissa, Karoliina alkoi viisastelemaan Noalle.

He alkoivat kävellä hissille ja samalla Noa kysyi.
Oliko roskapussikala hyvää?
Joo oli tosi hyvää, Eve vastasi Noalle.
Ja muuten missä sä kävit syömässä, Karoliina keskeytti Even lauseen?
Ai mä? Joo tota kävin syömässä Hesessä, Noa sanoi ylpeänä.
Ajaa..., Janna sanoi koska ei ollut ihmeissään.

He pääsivät autolle ja alkoivat ajaa Oulua kohti ja kaikki oli täynnä joten kaikki teki omia juttuja. Karoliina kuunteli musiikia kuulokkeilla. Eve piirsi vihkoon. Noa katseli puhelinta ja Janna ajoi autoa. Auto oli hiljainen noi 1h 30min kunnes Karoliina soittolista loppui ja alkoi puheripuli.
Oltiin ajettu jo aikoja mutta sitten äiti päätti sanoa jotain.
Kävästään Kajaanin Prismassa kun mennä ohi.
Miks, Eve kysyi ihmeissään?
Koska, haemme sieltä lisää eväitä kun Noa, Karoliina ja sinä olette syönyt niistä jo yli puolet tän matkan aikana ja mulle ei ole yhtään jäljellä ja ostetaan samalla herkkua, jokainen saa valita yhden herkun mitä ottaa, Janna saarnasi.
Okei milloin ollaan siellä, Karoliina kysyi?
Noin kymmenessä minuutissa luulisin, Janna vastasi takaisin.

Kaupassa äiti haki tarvittavia eväitä ja sillä välin muut haki oman yhden herkun. Eve otti Remix-pussin, Noa otti Pringles purkin ja Karoliina otti Suffeli-puffata pussin. Kun kaikki oli valmiita niin Noa ja Eve menivät itsepalvelu kassalle ja Karoliina ja Janna normaalille kassalle. Kun Noa oli maksamassa Pringles purkkiaan niin Eve tuli ja skannasi hänen karkkipussinsa siinä Noan itsepalvelukassalla ja lähti menee Karoliinaa ja Janna päin, Noa jäi hämmentyneeksi.
Autossa Noa kysyi Eveltä, että mitä hittoa hän ajatteli ja Eve vastasi että sitten ei tarvinnut olla niin kauaa kaupassa ja Noa oli ärsyyntynyt tuosta kommentista.

Kajaanista ajettiin loppu ilta Rovaniemelle asti hotelliin jossa odotti huone neljälle. Oli yksi iso sänky ja yksi kerros sänky. Eve ja minä jaettiin kerrossänky ja äiti ja Noa-setä parisängyn.

- Noniin kaikki ilta- ja hammas pesulle kuka menee ekana, Janna kysyi?
Mä voin mennä ekana, Eve sanoi.
Mä oon toka, Karoliina tokaisi.
Ja mä taidan olla kolmas kai, Noa kysyi?
Joo ja mä olen vika, Janna sanoi.

Kun Eve tuli pesulta menin sinne ja olin ihmeissäni kylpyhuone oli niin valtava ja hieno. Iso pyöreä peili ja sadesuihku ihan kuin paratiisi maan päällä (no ei nyt oikeesti). Kun kaikki oli käynyt pesulla niin katsottiin yhdessä James Bondia telkkarista. Sitten mentiin nukkumaan ja juuri kun olin saamassa unta Eve kuiskasi jotain ja sanoin että kuiskaa uudelleen ja nyt kuulin se tarkkaan ja Eve kuiskasi että.
Noa näkee hyvää unta selvästi ;), Eve kuiskasi.
Katsoin Noaa ja se oli vähän sus näköinen ja sitte sanoin Evelle et suu kiinni ja nuku. Olin ylpeä itsestäni koska komensin pikkusiskoaan ja että olin hyvä isosisko.

Aamulla heräsi ensimmäisenä Eve ja Even riehumiseen heräsi kaikki muutkin koska Eve hyppäsi Noan päälle varsinkin vatsaan tähtäen. Ja Noan huuto on niin kova että koko hotelli heräsi siitä huudosta. Meille vielä soitettiin respan kautta, että "onko kaikki hyvin?"

Syötiin aamupala, pakattiin kamat, mentiin autolle ja siitä motarille ja matka kohti Nuorgamia koska sinne me ajetaan tänään.

Noin puolessa välissä matkaa Noa aloittaa keskustelun sanomalla.
Teidättekö te miten kirahvin voi laittaa jääkaappiin, Noa kysyy?
En, Eve vastaa ihmeissään.
Avaa jääkaapin ovi ja laita kirahvi sisään, no entä miten laitat norsun jääkaappiin?
En hitossa tiiä, Karoliina sanoo.
Ota kirahvi pois ja laita tilalle norsu jääkaappiin, ja sitten leijona piti eläin juhlat ja kaikki eläimet oli kutsutte mutta yksi eläin ei ollut siellä, mikä se eläin on?
En mää tiiä, Janna sanoi ihmettyneenä.
No se norsu kun se on siellä jääkaapissa, Noa nauroi vatsa kippurassa.
NYT OIKEESTI TURPA KIINNI!!!,Eve huutaa kurkku suorana.
Sen jälkeen kukaan ei puhunut mitään ennen kuin Nuorgamiin oli 5min matkaa ja silloin Janna sanoi.
Enää 5min ennen kuin ollaan Norjassa ja sitten mennään lähimmälle lentokentälle, Janna saarnaa.
Oke äiti mut miks me mennään lentokentälle, Eve kysyy?
Koska me lennämme sieltä Helsinkiin ja olemme Hesassa yhden yön ja tänä iltana menemme Helsingissä Linnanmäelle, Janna ilakoi.
Jeee, huusi kaikki.

Lentokentällä ajettiin auto lentokoneeseen ja mentiin turvatarkastuksen läpi, ja odotettiin lentoa 30min. Kun vihdoin päästiin koneeseen no Evellä todettiin lentopelko ja no onneksi siitä selvittiin ja päästiin Helsinkiin ja ollaan nyt hotellissa.

Noa yhtäkkiä vain rysähti sängylle ja sanoi
Ja nyt vielä lintsille? En jaksa tehdä mitään enää.
Kuule sä tuut, et vastaväitteitä, Karoliina sanoi jyrkästi.
No okei sitten, Noa sanoi tyrmistyneenä.

Jee vihdoin lintsillä, Eve hihkui.
Nii in ihan super ihanaa olla lintsillä, Karoliina hihkui takaisin.
Jee tosi kivaa, sanoi Noa masentuneesti.
He kävivät melkein kaikissa laitteissa ja Noa kiljui kuin tyttö osissa laitteissa. Ja kun saavuttiin hotelliin kaikki halusi vain nukkumaan ja sen he ansaitsivat. Mutta aamulla kaikki oli oudosti Novalta oli kadonnut lakki, mutta kun me ei löydetty sitä niin lähdettiin vain kotiin. Mutta kotona huomattiin että lakki oli ollut koko aja Even laukussa ja Noa-setä veti siitä kilarit Evelle, mutta eve vaan nauroi sen koko ajan.

Perskojen tarinoitaWhere stories live. Discover now