BAB 4

2K 96 9
                                    

10 tahun yang lalu...

"BAGILAH balik buku aku tu! Kau orang ni apasal cari pasal dengan aku!" tengking seorang gadis berbadan gempal sambil cuba merampas buku. Dia sudah tidak tahan lagi. Ada seorang lelaki sedang tersengih-sengih sinis sambil mengacah-acah buku latihan tersebut betul-betul di hadapan Annur. Ada juga seorang pelajar lelaki berambut botak dan tiga orang pelajar perempuan sedang ketawa mengejek.

Annur rasa mahu menangis sahaja sekarang. Tatkala ini mereka berada di kawasan belakang bangunan sekolah. Sudah tentunya kawasan tersebut sunyi. Tiada siapa yang boleh menolong dirinya melainkan dia terpaksa mempertahan dirinya sendiri ataupun pasrah sahaja.

"Kau nak buku ni? Serius kau nak buku ni? Ha... Ambillah. Nah! Ambil buku kau ni!" ujar pelajar lelaki tersebut sambil mengacah-acah buku itu sambil menyeringai di hadapan muka Annur. Annur cuba merampas tetapi lelaki tersebut cekap untuk melarikan buku tersebut. Disebabkan badannya sedikit gempal, jadi pergerakkan Annur sedikit terbatas dan staminanya tidak cukup kuat sehingga termengah-mengah.

"Tengok! Badak sumbu dah mengah. Lembab badak ni," ejek pelajar lelaki tersebut lalu tersenyum sinis. Tangannya pula menunjuk-nunjuk ke arah Annur yang masih lagi membetulkan nafasnya. Dia tunak memandang buku yang berada di pegangan lelaki tersebut. Buku itu merupakan buku latihan untuk subjek Bahasa Inggeris. Sudahlah ada beberapa kerja sekolah yang perlu dia selesaikan. Annur berharap sangat buku latihannya itu  tidak dirosakkan oleh pembuli-pembuli ini. Biarlah kotor sekalipun tetapi jangan terkoyak atau basah. Kalau kotor akibat dibaling ke tanah atau ke rumput, masih boleh diselamatkan lagi.

"Bagilah balik! Kau apahal, hah? Apa masalah kau orang ni? Aku salah apa sampai kau orang buat aku macam ni? Aku tak pernah kacau kau orang la! Boleh tak kau jangan ganggu aku! Bagilah balik buku aku tu!" jerit Annur. Dia sudah cuba menahan sabar. Matanya tunak memandang lima orang pelajar tersebut silih berganti. Rasa mahu melempang muka mereka sehingga pengsan. Dia sudah muak dengan semua ini. Annur tahu, dek badannya yang gempal dan tidak cantik menyebabkan dirinya menjadi sasaran keapda pembuli-pembuli bodoh tersebut.

"Uuuu... gajah marah siot. Apik, cer kau campak buku tu ke longkang," ujar seorang pelajar perempuan sambil menunjukkan longkang besar yang tidak jauh dari tempat mereka berada. Mata Annur sudah terbelalak. Annur mula melangkah ke arah pelajar lelaki yang bernama Apik itu tetapi ada dua orang pelajar perempuan yang lain menolak Annur sehingga terjatuh  ke tanah. Tangannya pula sudah dipegang kejap. Annur cuba meronta-ronta untuk melepaskan diri tetapi pegangan pelajar-pelajar perempuan tersebut sangat kejap. Ada juga yang menarik tudungnya sehingga ternampak anak rambutnya.

Budak lelaki yang bernama Apik tersebut tanpa rasa bersalah terus sahaja mencampakkan buku latihan Annur ke longkang sambil tersenyum sinis. Baru sahaja Annur mahu menjerit tetapi tiba-tiba dia merasakan ada air mengalir di bahagian kepalanya. Annur mendongak ke atas. Ternyata seorang pelajar perempuan yang bertocang dua sedang menuangkan air sirap di atas kepalanya dan menyebabkan tudung dan baju sekoahnya sudah bertukar merah. Bahkan pelajar perempuan itu juga menunjal kepala Annur sehingga gadis gempal itu tersembam ke tanah.

"Dah la mak bapak dah mampus. Woi, badak! Lain kali kau jangan nak kerek dengan aku. Kau ingat aku tak tahu ke tadi, kau pergi jumpa pengetua. Kau mengadu kat orang tua tu yang kita orang buat kereta  dia calar!" tengking pelajar lelaki bernama Apik itu sambil mencengkam dagu Annur dengan kuat sehingga gadis itu meringis kesakitan.

"Hoi gemuk! Kau belum kenal aku siapa? Sekali kau dah buat taik dengan kita orang... aku... akan... buat kau merana. Kau jangan main-main dengan aku," ujar Apik sambil tersenyum sinis. Kepala Annur ditunjal dengan kuat. Dua orang budak perempuan tersebut hanya tergelak sinis sambil menolak Annur buat kali keduanya. Air botol yang kosong terus dicampak tepat ke kepala Annur sehingga gadis tersebut meringis kesakitan.

Darlingku Mr Aariz Nadwa (ONGOING)Where stories live. Discover now